Zit mijn keerring goed zo?

Gestart door thuur, 29-07-2009 01:23:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Leden,

Lekkende askeerring lange kant. Vervangen, ca. 2 mm dieper dan het versnellingsbakhuis erin getikt, iets verder dan het randje waar het aluminium iets is verweerd (zoals de buitenkant van de bak). Na 2 dagen weer lek. Nieuwe keerring zit nu zo:








Zit ie goed of moet ie nog iets verder?


Gr ???

UserID6342

#1
Naar mijn weten zit tie zo goed Thuur.  Hij zit in ieder geval hetzelfde als bij mijn bak en die heb ik (voor het weblog bijhouden) ook vervangen.  Je moet 'm idd "doortikken" tot die "draagt" zegt maar.  Is dus iets verder als de bakrand.  Was bij mij ook, de 1e keer ging het fout, weer nieuwe keerring gehaald en deze net zoals die bij jouw op de foto erin gezet en sindsdien droog en ruim 20000 km verder.

V70 classic

Zo op het eerste gezicht zit hij goed.

Je moet met het plaatsen van een keering eigenlijk met 2 zaken rekening houden ( dat je hem niet stuk mept hoef ik niet te vertellen).

1 het loopvlak waarop de afdichting loopt mag niet zijn ingelopen (een groef) .

2 de kant waar van het spul dat je wilt afdichten daar zit de veer (of bij hydro statische de lip).

Punt 2 het is mogenlijk dat de veer aan de buitenzijde moet zitten, dit is b.v. het geval bij sommige vet afdichtingen ( dan mag het vet wel naar buiten maar het vuil niet naar binnen.

Dus in jou geval.

Als er geen loopgroef aanwezig was op de as dan zit hij goed.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

thuur

Er is geen duidelijke loopgroef te zien op de as, wel uiteraard een stukje wat er 'gepolijst' uitziet t.o.v. het (verder gave) metaal. De as sluit volgens mij perfect aan op de lip van keerring.


Gr :eusa_pray:

-D©©©L-

Heb je nog kunnen ontdekken waar de vorige lek gegaan is ?

In de mijne zit ie nu zo:



En zo zat de oude:


Wout309t

Hij moet net voor bij die zoekrand van 45 graden zitten. Dus dat is ongeveer 1 á 2 mm diep.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Emiel

Citaat van: Wout309t op 29-07-2009 09:37:55
Hij moet net voor bij die zoekrand van 45 graden zitten. Dus dat is ongeveer 1 á 2 mm diep.

Yep. Ik had hem iets verder getikt Arthur.

thuur

#7
Citaat van: Emiel op 29-07-2009 09:49:53
Citaat van: Wout309t op 29-07-2009 09:37:55
Hij moet net voor bij die zoekrand van 45 graden zitten. Dus dat is ongeveer 1 á 2 mm diep.

Yep. Ik had hem iets verder getikt Arthur.

Op 2 mm diep begon de vorige dus te lekken :-\

Hij steekt trouwens niet voorbij het bakhuis, ook al lijkt dat op de foto wel zo. Hij ligt dus vlak aan.


Citaat van: -D©©©L- op 29-07-2009 09:15:38
Heb je nog kunnen ontdekken waar de vorige lek gegaan is ?

Langs de flap aan de onderzijde. Geen beschadiging oid te zien.


Gr ???

V70 classic

Tenzij er constructuelen beperkingen zijn bv aanlopen of het ontbreken van een loop vlak/ring is het altijd beter de nieuwe keerring op een andere diepte te plaatsen als je de oude as gebruikt.
Je weet dan zeker dat de keerring niet op een ingesleten plaats loopt.

Let wel je moet dan wel controleren of er geen andere onderdelen gaan aanlopen.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

arjenT5R

is dat een keerring van een handbak? of automaat?
die van mij zien er weer anders uit  :eusa_whistle:

maar die keerring zal er niet uitkomen ofzo hoor  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

thuur

MT. Er loopt niets aan.

En hij is nog droog :knock_on_wood:


Gr ;)

razorx

Lijkt op het oog goed.

Mijn oude:


De nieuwe:


V70classic heeft wel een punt met zijn loopgroef.

Groeven,
Yits

MVeldhuis

V70 classic heeft idd een heel goed punt, alleen is het niet zo erg als hij doet vermoeden. Er is aardig wat marge wat betreft loopgroef, als je met je nagel geen loopgroef voelt is er geen reden om de keerring anders te monteren.

Sommige monteurs vinden het fijn om hem iets anders te plaatsen, en anderen vinden het fijn om hem exact hetzelfde te monteren, voor allebei is iets te zeggen.

V70 classic

Citaat van: MVeldhuis op 12-08-2009 23:18:31
V70 classic heeft idd een heel goed punt, alleen is het niet zo erg als hij doet vermoeden. Er is aardig wat marge wat betreft loopgroef, als je met je nagel geen loopgroef voelt is er geen reden om de keerring anders te monteren.

Sommige monteurs vinden het fijn om hem iets anders te plaatsen, en anderen vinden het fijn om hem exact hetzelfde te monteren, voor allebei is iets te zeggen.

Hier heb je gelijk in.
Echter er werd gevraagd zit hij goed.
Je kunt noet op het loopvlak kijken dus ik som gewoon op wat de voorwaarde zijn voor een goede plaatsing.
Een loopgroef voel je.
Je moet zo denken als je nagel er in blijft haken is het er 1.
Is het minimaal (dat je blijft haken) dan kun je evt er een fijn schuurpapier doorhalen zodat je nagel niet meer blijft haken  ;D .
Dat rubber heeft marge genoeg.

Soms heb je een losse loopring.

Dan eerst kijken of je ze los kunt krijgen.

De oude loopring met een braamschijf doorslijpen.
Dit doe je met de plattekant zo je ook grote vlakken afbraamt.
Je slijpt er gewoon een streep over.
Dit doe je in kleine laagjes over de lengte v/d bus.
Let wel je moet wel bezig blijven want de ring moet warm kunnen worden.
Als je nu blijft bramen zal de streep waar je werkt blauw worden.
Nu stoppen je bent er bijna door.
Pak een kouw beitel en geeft een paar klappen schuin op het blauwe vlak.
De ring zal open barsten.
Lukt het niet nog een beetje eraf met de flex.

Monteren nieuwe ring.
As schoon maken ring ontvetten.
As in de Lager locktite.
Verfbrander op de ring tot hij doffig word (niet goudkleurig).
Over de as gooien Let op de ring is nu warm  ;D.
Met de oude ring op de plaats meppen.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

thuur

De loopgroef op de as was slechts een "gepolijst" randje van 4 a 5 mm. Niet eens voelbaar. De eerste keerring zat net iets voorbij deze plek (het blinkende was van buitenaf zichtbaar. Dat was 'm niet, want hij lekte binnen 2 dagen.

Nu zit de keerring voor de blinkende plek, dus op een stuk 'ruwe' as (uiteraard wel schoongemaakt) en het is nog altijd droog.


Gr :D