hij remt staats raar

Gestart door rickgriem, 02-09-2009 21:30:58

Vorige topic - Volgende topic

rickgriem

mijn volvo 850 glt uit 92
als ik rustig rem voor een stoplicht gaat hij ingrijpe met abs en dan gaat hij ook heel hard ineens remme...
me rem pedaal voel ook de ene keer hard aan andere keer weer gewoon soepel....
en als ik rij hoor je me pomp ff aanslaan maar gaat niet uit tot ik even me rem aantik... heel raar
als ik noodstop maakt werkt abs nog gewoon...
als ik me abs computer (dat grijze kastje naar me remvloeistofrecerveur?) is dat dit probleem verholpen of kan ik dit oplosse met het kastje ophale en alles solderen?

graag jullie advies

gr.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Misha

Klinkt als een wat gare ABS controller, heb dergelijke dingen meegemaakt op de 850.

Openhalen en solderen kan sowieso nooit kwaad, dan heb je iig een goed startpunt om fouten te zoeken.

Succes !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elmarconi

Citaat van: FGG op 02-09-2009 21:40:08
Citaat van: rickgriem op 02-09-2009 21:30:58
graag jullie advies

Een cursus Nederlands?  :eusa_wall:

Gun die man jongen vent het voordeel v/d twijfel. Kan een uiterst brak toetsenbord zijn...

Motto: je moet niet luisteren naar wat ik zeg maar naar wat ik bedoel.  ;)

On-topic: werkt je ABS-lampje in je dashboard wel?
Je zult niet de eerste zijn waar dit lampje wegens, eh , lastige problemen, is verwijderd...
--
Autogas Inside . . .

-D©©©L-

Als je rustig remt, dan kan ie soms ineens heel sterk gaan remmen ? 
Pedaal gevoel steeds anders ? Ik verdenk de rem bekrachtiger.

thuur

Een '92-er controller hoef je niet open te maken en te solderen, die zijn kogelvrij. Eerst foutcodes uitlezen. Levert dat niets op dan zou ik de ABS kransen eens inspecteren, het is niet ongewoon dat een '92-er gebroken kransen heeft.

Gr 8)

rickgriem

sorry voor mijn slechte nederlands

mijn abs lampje functioneert nog goed bij starten gaat hij branden en dooft ook weer netjes...
dus solderen is niet mogelijk:? waar vind ik deze 'gebroken kransen'?

HanV70

Vacuumgedeelte bekrachtiger, verdacht: klep tussen slang en bekrachtiger.

thuur

De kransen zitten aan het uiteinde van de assen. Als je weet waar je moet kijken kun je je hoofd in de wielkasten steken, maar het is makkelijker om even de wielen los te nemen. Dan zie je ook de ABS sensor zitten en kun je dus zien waar de kransen zich moeten bevinden. Hier een reparatie van een hele slechte krans:

link

Vergeet ook niet de andere tips te (laten) checken.

Gr ;)

rickgriem

ik heb me auto laten uitlezen er bleek storing te zitten in me krans van me rechter voorwiel en me rempendaalsencor. ik heb me krans rechtsvoor vervangen en gereset alle fout codes zijn verdwenen en hij remt weer normaal.
bedankt voor advies
gr. rick

rickgriem

nou had ik nogsteeds last van fibratie bij remmen op hogere snelheden..
weer terug waren me remschijven voor verbrand dus die moesten vervangen...
nu 3 weken zonder problemen gereden:D

bedankt
Gr.