tellerset vervangen nu geen tankmeter meer

Gestart door volvo_sport, 10-10-2009 22:40:55

Vorige topic - Volgende topic

volvo_sport

Na het vervangen van mijn complete tellerset heb ik geen tankmeter meer.
Ik heb de oude tellerset weer geprobeerd wel teller. ligt het mischien aan het merk teller, eerst had ik yazaki nu VDO. dit probleem doet zich voor zowel bij benzine als op gas.

850 20klepper 1994

haasje

Teller defect (de brandstofmeter) of de aansluiting op de teller defect.

de tellers van yazaki en vdo zijn gewoon uitwisselbaar.

volvo_sport

Boordcomputer zit er al in maar de teller werkt alleen als ik de gasknop indruk naar benzine,varvolgens start op benzine en dan overschakel naar gas. maar ik weet dus niet of dit de goede stand is   gas of benzine

Freakybaby

Citaat van: volvo_sport op 11-10-2009 21:54:49
maar ik weet dus niet of dit de goede stand is   gas of benzine

Kwestie van je gastank leegrijden en kijken of ie dan leeg aangeeft ;)
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Ludo

Citaat van: Freakybaby op 13-10-2009 17:22:14
maar ik weet dus niet of dit de goede stand is   gas of benzine

Het antwoord staat toch in zijn bericht:

de teller werkt alleen als ik de gasknop indruk naar benzine,

???

Freakybaby

Citaat van: Ludo op 13-10-2009 17:25:53
Citaat van: Freakybaby op 13-10-2009 17:22:14
maar ik weet dus niet of dit de goede stand is   gas of benzine

Het antwoord staat toch in zijn bericht:

de teller werkt alleen als ik de gasknop indruk naar benzine,

???

Ja, maar hij geeft aan niet te weten welke stand dan aangegeven wordt.

Waar denk jij dat het vlottersignaal onderbroken wordt?

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Ludo

Volgens mij moet je het daar niet zoeken, gezien de Yazaki het wél doet.
Zal dus toch wel verschil zijn tussen Yazaki en VDO. ???

Freakybaby

Als lpg niets doet zou ik het zoeken in de bekabeling tussen de teller en de lpg computer. Ik weet alleen niet of ie dan wel benzine kan doorgeven.

Ludo

Citaat van: Freakybaby op 13-10-2009 19:17:48
Als lpg niets doet zou ik het zoeken in de bekabeling tussen de teller en de lpg computer.

Wat wil je daar dan vinden. ???
Ik ben geen electronica held, maar weet wel zeker dat de kabel niet voor de ene teller wél stuk kan zijn, en voor de andere niet...

:eusa_think:

Freakybaby

Citaat van: Ludo op 13-10-2009 20:25:20
Citaat van: Freakybaby op 13-10-2009 19:17:48
Als lpg niets doet zou ik het zoeken in de bekabeling tussen de teller en de lpg computer.

Wat wil je daar dan vinden. ???
Ik ben geen electronica held, maar weet wel zeker dat de kabel niet voor de ene teller wél stuk kan zijn, en voor de andere niet...

:eusa_think:

Zelf ben ik ook niet zo'n held met die spaghetti, maar even simpel gedacht, correct me if i'm wrong;

Ergens moeten de signalen van de 2 vlotters samenkomen, om allebei op hetzelfde metertje weergegeven te worden.

draadje van benzine vlotter naar  (?)
draadje van lpg-tank vlotter naar (?)

Volgens mij moet op de plaats van (?) de lpg computer staan, en vanaf daar een draadje naar klokkenwinkel. Als ie wel iets doet, dan is het draadje van de brandstof waarop ie wat doet dus OK en het draadje van de pc naar de klok ook.

Of denk ik nu te simpel?

thuur

Misschien is het gasniveausignaal net te zwak voor de ene klok en 'pikt' de andere klok hem wel.

Gr :eusa_think:

Freakybaby

Eeeh, ik heb weer es niet goed gelezen.. Excuus. Ik dacht dat hij op een vd brandstoffen wel correct werkte.

Oude teller wel indicatie, nieuwe teller geen indicatie lijkt de teller me de eerste verdachte.

Brand het tank waarschuwings lampje?

Ludo

Ik weet niet precies hoe de draadjes lopen.
Maar als de meter het bij de Yazaki klok wél doet, en bij de VDO niet, zal de fout daar zitten, niet in de draden.

<Das mijn simpele gedachte.>  ;D

Freakybaby

Na wat beter lezen dacht ik te simpel over het lezen van de startpost. Ben het dus met je eens..

volvo_sport

UPdate
oude teller geeft zowel benzine als gas aan ,maar bij gas duurt het even en gaat de teller eerst naar nul en het benzinelampje gaat branden. Vervolgens gaat de teller naar de gasstand.
Nieuwe teller
Zonder te starten gaat de teller naar de benzinestand (gasknop rood).
vervolgens starten op benzine, dan pas overschakelen op gas en teller geeft hopelijk de gasstand aan.
Zonder dit alles te doen blijft de teller op de nulstand staan en het benzinelampje blijft uit.
Mischien toch een schakeling in de gascomputer? :-\