Wat is hét Nieuws van de Dag :

Gestart door Misha, 14-10-2009 09:28:13

Vorige topic - Volgende topic

LPGLE

http://www.nu.nl/binnenland/2421155/weer-brand-bij-chemie-pack.html

:eusa_wall:

en bijhorende twitter ;
het brand weer hoor bij #chemiepack we gooide 1 rotje en gelijk brand de hele donderseboel nu snel weg rennen voor de politie!#help isax92 12 min geleden  :eusa_snooty:

Quota

Kingfisher

Quota

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

Quota

The Demon

Kingfisher

Citaat van: The Demon op 26-01-2011 17:54:14
http://www.telegraaf.nl/buitenland/8837912/__Man_slaat_alarm_om_seksdrift_vrouw__.html?p=35,1

Ik snap het niet hoor, daar droomt iedere man toch van?

Groet,
The Demon.

ehhh iedere nacht gedurende 18 jaar?! Ik wil niet weten hoe "het" er dan aan toe is....   :eusa_shifty:

rpakuypers

Onder het mom van "die miljoeneninvestering zijn we toch al kwijt" :

http://www.nu.nl/binnenland/2432256/vervoerders-voeren-chipkaart-gewoon-in.html

En dan de politici met boter op hun hoofd :

Ook gedeputeerde van Zuid-Holland Asje van Dijk liet woensdag weten dat de fraude met de chipkaart geen reden is om de invoering van de kaart als enig vervoerbewijs in de provincie uit te stellen. ''De ov-chipkaart is een goed vervoersbewijs dat dagelijks door vele reizigers gebruikt wordt. En dat worden er elke dag meer."

Tuurlijk worden er dat dagelijks steeds meer als je simpelweg je eigen kaart kunt opwaarderen met een investering van enkele tientjes. De software heb ik al ...............

Groet,
Roger

Reitse

In "De Pers"  stond vanochtend ook al een keurige handleiding hoe het ding te kraken (RFID-lezer van 30 euro, gratis software en klaar ben je).

En dat terwijl er veel betere chips beschikbaar zijn (maar daar wil TSL nog niet aan beginnen)

rpakuypers

Citaat van: Reitse op 27-01-2011 07:11:43
In "De Pers"  stond vanochtend ook al een keurige handleiding hoe het ding te kraken (RFID-lezer van 30 euro, gratis software en klaar ben je).

En dat terwijl er veel betere chips beschikbaar zijn (maar daar wil TSL nog niet aan beginnen)

Yep, en zo zie je weer een miljoenenverslindend ict-project schromelijk mislukken. Waarschijnlijk was TSL de goedkoopste die inschreef of hebben ze ergens vrindjes. Maar het zijn toch onze centen die daar down-the -drain gaan. Wel weer mooi voer voor mijn leerlingen ............

Groet,
Roger

Reitse

Mooie opmerking vond ik wel dat TSL aangaf dat er nog geen betere chips aanwezig waren. De nuance ligt erin dat ze qua Europa wel gelijk hadden, in Japan is er een chip van Sony in omloop die stukken veiliger is. En die was al beschikbaar ten tijde van de pilots van de OV-chip...
TSL was denk ik de goedkoopste, aangezien de gebruikte chip ook goedkoop schijnt te zijn.

rpakuypers

Citaat van: Reitse op 27-01-2011 08:41:54
Mooie opmerking vond ik wel dat TSL aangaf dat er nog geen betere chips aanwezig waren. De nuance ligt erin dat ze qua Europa wel gelijk hadden, in Japan is er een chip van Sony in omloop die stukken veiliger is. En die was al beschikbaar ten tijde van de pilots van de OV-chip...
TSL was denk ik de goedkoopste, aangezien de gebruikte chip ook goedkoop schijnt te zijn.

Die van Sony is inderdaad stukken veiliger en dat geeft in mijn ogen eens te meer aan wat voor prutbedrijf TSL is. Natuurlijk zijn ze wel slim om zichzelf werk te verschaffen maar ook hier geldt weer : goedkoop is duurkoop. Je hoeft niet eens een hacker te zijn om dit voor mekaar te krijgen, dit kun je elke huisvrouw leren en zo kun je met een minimale investering maximaal rendement halen (mits je enorm van het OV gebruik gaat maken) en dat ga ik niet doen. Kan ik kiezen tussen 90 minuten bussen en 15 minuten lopen of 25 minuten met de auto ...........

Groet,
Roger

Reitse

Ik zou zelfs winst kunnen maken aangezien mijn werkgever de OV-kosten volledig betaald. Wat dat betreft maar goed dat ik een brave hendrik ben :)

rpakuypers

Citaat van: Reitse op 27-01-2011 09:37:49
Ik zou zelfs winst kunnen maken aangezien mijn werkgever de OV-kosten volledig betaald. Wat dat betreft maar goed dat ik een brave hendrik ben :)

En als de baas het niet (deels) betaald dan kun je via de belasting ook nog een en ander vorderen, echter kost het mij meer dan dat ik ermee win ........... qua tijd en daar heb ik op dit moment veel te weinig van.

Groet,
Roger