Dieselen met N-allure's

Gestart door knoopie, 24-10-2009 20:25:45

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Uh, alleen een oliewissel? De rest v/d beurt heb je al uitgevoerd zoals interieurfilter/luchtfilter/remolie en eventueel blokken+schijven?

knoopie

Citaat van: Taranis op 11-07-2012 08:00:09
Uh, alleen een oliewissel? De rest v/d beurt heb je al uitgevoerd zoals interieurfilter/luchtfilter/remolie en eventueel blokken+schijven?

Ronald mijn schijven Blokken zijn nog dik in orde interieurfilter neem ik gelijk mee, remolie is wel goed dat je dat onder de aandacht brengt. Moet alleen effe nakijken om de hoeveel km dat gedaan moet worden...... Luchtfilter is een KN-filter en heb ik pas schoon gemaakt op de zaak ben ik zeer content over.

;)

elianmars

Remvloeistof moet volgens mij om de twee jaar ververst worden. Weet je nog wanneer we je brandstoffilter hebben vervangen? Ik meen dat die om de 60K vervangen moet worden.

knoopie

Citaat van: elianmars op 11-07-2012 09:37:43
Remvloeistof moet volgens mij om de twee jaar ververst worden. Weet je nog wanneer we je brandstoffilter hebben vervangen? Ik meen dat die om de 60K vervangen moet worden.

Brandstoffilter is vervangen bij 265.000 km Marcel dus die mag nog wel effe.

elianmars

Citaat van: knoopie op 11-07-2012 09:44:32

Bedoel je 365.000? Anders had-ie allang vervangen moeten worden  ;D

Ik heb het net even in Vadis opgezocht. Filter moet om de 45K worden vervangen. Dan is-ie nu dus eigenlijk aan de beurt.

Sbv

Citaat van: knoopie op 11-07-2012 09:44:32

Je bent me net voor, maar ik zou zeggen vervangen

Taranis

Remvloeistof moet volgens mij om de twee jaar ververst worden.

Als je niet veel rijdt ja. Normaal om de 40.000 km (bij een N, dat zal bij een classic niet veel anders zijn).

knoopie

Citeer
Bedoel je 365.000? Anders had-ie allang vervangen moeten worden 

;D  we zullen hem maar op 365.000 houden komt beter uit....

Brandstoffilter nemen we gelijk mee geen half werk.
Olie, filter , interierfilter, remolie, Alu-ring voor de oliedop
gelijk maar effe appart laten zetten bij Peter....

Sbv

Dan hebbie weer wat te doen  ;D
Remolie heb je denk ik aan 1 l wel voldoende om alles door te spoelen

knoopie

Citaat van: Sbv op 11-07-2012 10:37:11
Dan hebbie weer wat te doen  ;D
Remolie heb je denk ik aan 1 l wel voldoende om alles door te spoelen

Klopt zit 800 cc in en moet om de 3 jaar vervangen worden i.v.m. het vocht wat er in gaat zitten
zei Peter. 

Taranis

Volgens mij maak jij best wat kilometers, dan kun je wel wat vaker aanhouden. Zo'n blikje kost geloof ik 17 euro dus voor de kosten hoef je 't niet te laten.

knoopie

Citaat van: Taranis op 11-07-2012 10:51:38
Volgens mij maak jij best wat kilometers, dan kun je wel wat vaker aanhouden. Zo'n blikje kost geloof ik 17 euro dus voor de kosten hoef je 't niet te laten.

Om exact te zijn 10.53 euro in de btw.....

knoopie

Vanmorgen wilde ik weg gaan auto starte wat moeilijk. Stukje gereden en hoorde met regelmaat een behoorlijke klik. Lampje motormanegment ging ook branden.
Auto geparkeerd, kap open klonk absoluut niet goed, geluid komt in de buurt bij de brandstofpomp, pompriem vandaan. Rustig terug gereden.
Anwb gebeld zeer snel ter plekke conclusie bij het starten hoor je een tik brandstofpomp
weigert waardoor de auto niet aanslaat.

Tijdens het inbouwen van de dynamo piepte het meelooprolletje van de pompriem
WD-40 doet wonderen piepen was over.....

wordt vervolgd....

maruska

kak.. benzinepomp is nie goedkoop :(
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

fpede

Citaat van: maruska op 04-08-2012 11:14:23
kak.. benzinedieselpomp is nie goedkoop :(

idd,... is een duur grapje voor een nieuwe

Citaat van: knoopie op 04-08-2012 11:04:02
WD-40 doet wonderen piepen was over.....

wordt vervolgd....
zou hier nog eens naar kijken,... want volgens mij is dit niet een gebruik waar WD-40 voor dient...

edit: ow,.. lees hier net dat piepjes oplossen ook een werkje van wd-40 is....  :eusa_wall: