welke bandmaat na verlagen?

Gestart door Lambal, 25-10-2009 01:06:15

Vorige topic - Volgende topic

Lambal

Ik wil heb op het moment de volgende zaken verandert aan mijn 850 t-5 om de wegligging te verbeteren:

gele koni's achter (3/4 aangedraaid)
veerpootbrug

de wegligging is al een stuk beter,vooral in een rechte lijn weinig te klagen.
maar zodra ik wat vermogen vraag in een bocht begint hij te slippen.
nu wil ik dus de intrax verlagings veren erop laten zetten, en dan kijken wat eventueel de volgende stap moet zijn.

1. - hoeveel word hij hiermee verlaagd? (graag wil ik drempels nog wel normaal kunnen nemen)
2. - Welke banden maat moet ik dan voortaan hebben? (ik heb nu 205-55-16 maar dit zal wel lager moeten schat ik)
3. - als ik dan toch andere banden moet hebben, wat is jullie advies? (ik heb nu continental sportcontact 2, ik wil ongeveer wel in deze prijs catagorie blijven als het kan, 100 á 150 euro de band)

alvast bedankt!

-D©©©L-

205/50R16 is de standaard maat. Hoe staat het met de voorste schokdempers ?

Lambal

Citaat van: -D©©©L- op 25-10-2009 01:17:13
205/50R16 is de standaard maat. Hoe staat het met de voorste schokdempers ?

dat zijn nog orginele t-5 schokdempers (wellicht worden deze ook vervanger door koni's als blijkt dat verlagen niet genoeg is)
ik kijk ook ff meteen naar de toekomst, want met het vermogen wat hij nu heeft (MTE software + k&n inlegfilter) vind ik de wegligging nu wel ok
alleen niet in de bochten (al heeft de veerpootbrug wel veel geholpen)
maar zodra ik de downpipe en turbo heb laten vervangen (toekomst visie :)) zal het niet meer genoeg zijn denk ik

verlagen is niet zo heel duur, en denk ik ook een must zodra de auto nog meer vermogen krijgt

-D©©©L-

Ik denk dat een set goede schokdempers meer doet voor de tractie dan een paar kortere/hardere veren.