It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

verron

Hej Marc,

Misschien mosterd na de maaltijd, maar toch.......  en mycket trevlig bil!!!  :eusa_clap:
Heel veel plezier en succes ermee!

Bästa hälsningar
Verron
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

Marc O.

#271
Citaat van: verron op 28-08-2010 12:56:16
Hej Marc,

Misschien mosterd na de maaltijd, maar toch.......  en mycket trevlig bil!!!  :eusa_clap:
Heel veel plezier en succes ermee!

Bästa hälsningar
Verron

Tack så mycket :D

Gisteren weer teruggekomen uit Oostenrijk, alwaar we twee weken hebben genoten van perfect weer (uitgezonderd die ene ochtend waarop de toppen van de bergen om ons heen ineens besneeuwd waren) en een schitterende omgeving. De T6 heeft gedaan waarvoor hij gemaakt is: Ons in alle comfort snel en veilig vervoerd. Op de heenweg hadden we rond München wat files, maar de terugweg (1100km) hebben we filevrij en in een uurtje of 10 (incl. tankpauze en 3 plaspauzes) afgelegd. Ongelooflijk hoe rustig en stabiel de auto aanvoelt bij snelheden boven de 200km/hr. Zelfs 230 op de teller gaat probleemloos en zou (met minder dan 4500rpm) lang uit te houden moeten zijn (het ding is begrensd op 250).

Overigens bemerkten we in de laatste week van de vakantie een lichte LPG geur kort na accellereren. Dit is eigenlijk pas op gaan vallen nadat we in Italië bij een of ander klein en obscuur tankstation LPG hadden getankt (tijdens een dagje Venetië). Na die tank vrijwel volledig leeg te hebben gereden en weer met Oostenrijks autogas te hebben gevuld, was de stank veel minder, maar niet geheel afwezig. Ook nu, na langs de Duitse Autobahn en vanmiddag in NL nogmaals getankt te hebben, ruik ik zo nu en dan nog steeds een vleug LPG.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
...The Nile isn't just a river in Africa...

elmarconi

Citaat van: Marc O. op 05-09-2010 20:05:54
Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Het vulnippel wat je weer mee de auto inneemt. Serieus. Dat stuk koper/messing stinkt een uur in de wind...
--
Autogas Inside . . .

haasje

vulslang of vulpunt die lek is?

Marc O.

Citaat van: elmarconi op 05-09-2010 20:07:47
Citaat van: Marc O. op 05-09-2010 20:05:54
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
dag
Het vulnippel wat je weer mee de auto inneemt. Serieus. Dat stuk koper/messing stinkt een uur in de wind...

Dat was ook het eerste waar ik aan dacht, maar vind het zo vreemd dat het alleen bij accellereren is. Heb derhalve niet eens geprobeerd om die dingen in de kofferbak te mikken om zodoende uit te sluiten dat het daar aan zou liggen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Citaat van: haasje op 05-09-2010 20:08:20
vulslang of vulpunt die lek is?

Dan zou ik eigenlijk verwachten dat ik het na het tanken ruik, maar toch niet bij gas geven lijkt me?
...The Nile isn't just a river in Africa...

razorx

Citaat van: elmarconi op 05-09-2010 20:07:47
Citaat van: Marc O. op 05-09-2010 20:05:54
Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Het vulnippel wat je weer mee de auto inneemt. Serieus. Dat stuk koper/messing stinkt een uur in de wind...
Noem je een leuke.
Ik heb me gedurende de vakantie ook een paar keer verbaasd.

Ludo

Ruikt goed hé, dat gas.  :evil:

'Lek' gevonden?.

Marc O.

Citaat van: Ludo op 06-09-2010 19:17:25
Ruikt goed hé, dat gas.  :evil:

'Lek' gevonden?.

Ja, die Italiaanse meuk stinkt flink ja ;D

Lek nog niet gevonden. Vandaag de 740 eerst maar eens naar de garage gebracht. Als die terug is dan mag Mesman naar de S80 kijken. Heb het vermoeden dat het de inlaatspruitstukpakking is die lekt. Dat zou ook kunnen verklaren waarom hij bij koude motor wat moeilijk loopt. En volgens mij is die pakking door Mesman vervangen bij de montage van de LPi installatie, dus als het daar aan ligt dan mogen ze dat gaan repareren.
...The Nile isn't just a river in Africa...

elmarconi

Citaat van: Marc O. op 05-09-2010 20:15:18
Citaat van: haasje op 05-09-2010 20:08:20
vulslang of vulpunt die lek is?

Dan zou ik eigenlijk verwachten dat ik het na het tanken ruik, maar toch niet bij gas geven lijkt me?

Als je bij het gasgeven ook diep ademhaalt dan...  ;D
--
Autogas Inside . . .

Marc O.

Citaat van: elmarconi op 06-09-2010 19:28:50
Citaat van: Marc O. op 05-09-2010 20:15:18
Citaat van: haasje op 05-09-2010 20:08:20
vulslang of vulpunt die lek is?

Dan zou ik eigenlijk verwachten dat ik het na het tanken ruik, maar toch niet bij gas geven lijkt me?

Als je bij het gasgeven ook diep ademhaalt dan...  ;D

Ik houd altijd mijn adem in, uit vrees dat de geartronic het op zo'n moment begeeft ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

KIM

Speaking of which...

Hoest met de lekkage?

Marc O.

Citaat van: KIM op 06-09-2010 23:42:10
Speaking of which...

Hoest met de lekkage?

Goed. Dat wil zeggen: Hij lekt nog steeds. ;D Is weliswaar minimaal, maar rijd er van de week een keer mee naar de garage.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Zo. De 740 is terug. Wat een feest(je) is het toch om daar in te rijden. 25 jaar oud (pardon, 26) en gewoon doen alsof ie nieuw is. Zelfs met complimenten van de Volvo specialist. :eusa_clap: De fusee moest er trouwens met grof geweld uit gesloopt worden, dus ik hoef me niet te schamen dat het mij, met beperkte gereedschapsvoorraad, niet lukte.

Momenteel is de S80 even uit logeren bij diezelfde Volvo specialist vanwege een ernstige vorm van ATF-incontinentie. Een liter van dat spul in minder dan een half jaar tijd is iets teveel van het goede. Hopelijk valt de schade mee. :eusa_pray:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Vanmorgen een belletje naar m'n Volvo specialist Henk Broeders: Keerring van de aandrijfas in de geartronic lekt. En wel zodanig dat hij hem eigenlijk niet aan me wilde meegeven (keerring niet op voorraad, komt maandag pas binnen), uit angst dat die keerring er uit zou klappen en in een keer alle olie eruit zou lopen. Misschien paniek om niks, maar ben toch blij dat ie er vorige week netjes in is blijven zitten, toen we met 220+km/hr over de Autobahn terug naar NL reden.  :eusa_shifty: :eusa_whistle:

Vandaag dus maar weer met de 740 naar Zeeland gereden om op de boulevard in Vlissingen van de waarschijnlijk laatste zomerse dag te genieten. Prima ritje geweest, maar heb wel een puntje op de lijst met to-do's kunnen toevoegen: Uitzoeken waarom de kachel op de koudste stand nog steeds enigszins warme lucht geeft.
...The Nile isn't just a river in Africa...