It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

KIM

Ik weet iig dat Volvo heel veel zaken qua aftermarket heeft beschermd. Imitatie koplampen zul je daarom bijvoorbeeld niet vinden.
Van de lambdasensor zou het me wel bevreemden; je hebt waarschijnlijk een motronic motormanagementsysteem. Da's toch echt een Bosch systeem. Ik zou verwachten dat Bosch sensoren, zoals Ludo al aangaf gewoon moeten functioneren.

Marc O.

Heb de sonde al thuis liggen. De vorige eigenaar heeft die met personeelskorting voor me gekocht.  :eusa_shifty:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Citaat van: Misha op 14-12-2009 22:39:05
Citaat van: Marc O. op 14-12-2009 22:30:19
Goeie vraag joh, maar ik zou hem niet kunnen beantwoorden. Wellicht dat men in al zijn Zweedse wijsheid vindt dat die dingen bij een T6 2x zo duur mogen zijn dan voor andere types.

TWEE KEER ZO DUUR DAN ?
:eusa_think:

[Van horen zeggen modus aan]
Ja
[Van horen zeggen modus uit]
:evil:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Vanmorgen met vlag en wimpel (lees: zonder aandachtspunten) geslaagd voor het jaarlijkse APK examen :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Citaat van: Marc O. op 12-01-2010 22:35:25
Vanmorgen met vlag en wimpel (lees: zonder aandachtspunten) geslaagd voor het jaarlijkse APK examen :D

Da's goed nieuws, Marc!  :D

Richard850

Tja, Volvo weet idd wel van prijzen ja!:P


GEFELICITEERD!

Emiel

Verbazingwekkend!  :o  :evil:

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Citaat van: Marc O. op 12-01-2010 22:35:25
Vanmorgen met vlag en wimpel (lees: zonder aandachtspunten) geslaagd voor het jaarlijkse APK examen :D

Overigens: Vóór die APK goedkeuring heb ik o.a. een van de lambdasondes laten vervangen. Zoals eerder gezegd zitten er 4 in: 2 vóór de katalysator en 2 na de katalysator. Aan de voorkant was er dus eentje overleden. Niet dat dat merkbaar was, de auto reed er verder niet minder om.

Dat vervangen was trouwens nog een fijne klus die ik aan de Volvo specialist (Henk Broeders in Loon op Zand) heb overgelaten: Om bij de lambdasondes te kunnen moet de halve uitlaat gedemonteerd worden (al met al 4 uur werk). Heb maar meteen de bovenste motorsteun laten vervangen alsmede de voorste remslangen. Al met al was ik daarvoor een, volgens mij schappelijke, 295 Euro kwijt (excl. de motorsteun zelf, die had men niet op voorraad en heb ik derhalve bij de dealer gehaald, en de lambdasonde want die had ik al eerder gekocht).

Inmiddels dus weer een halve maand verder met verse lambdasonde. Qua rijden geen verschil, maar wel qua verbruik. De boardcomputer gaf eerder nog een verbruik aan van 11.5ltr/100km, inmiddels is dat gedaald tot 11.1ltr/100km. En dat is op LPG. Bij het rijden op benzine, zoals ik de eerste weken na aanschaf van deze auto deed, geeft de bc een verbruik aan van ca. 10ltr/100km. Dat laatste getal is overigens redelijk overeenkomstig met de werkelijkheid, de cijfers op LPG zijn wat optimistischer dan de werkelijkheid.
...The Nile isn't just a river in Africa...

ief

Zijn dit de waardes bij stationair draaien? ;D
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Marc O.

#100
Ook van een S80 is de lichtopbrengst magertjes. Daar stoorde ik me al een tijdje aan, eigenlijk al vanaf het moment dat ik deze auto had, dus leek het me wel handig om daar iets aan te gaan doen. In eerste instantie wilde ik daar verder geen haast mee maken. Het zag er namelijk naar uit dat ik niet met de S80 naar de VOMAC zou rijden (dan zou het beslist essentieel (nou ja, 'sort of' dan) zijn geweest), dus het zou ook wel eens een keer in de lente kunnen, als het weer eens wat fijner sleutelweer is.

Maar ja, wat gadgets betreft ben ik net een klein kind. Als ik iets in mijn hoofd heb zitten dan moet ik het ook meteen hebben ::). Dus heb ik vorige week een Pilot setje aangeschaft (bij nltuning.nl: keurig snelle levering met een gratis setje Pilot LED stadslichtjes, voor wat het waard is). Niet goedkoop (€199, gratis verzonden), maar ik betaal liever iets meer in de hoop dat het dan allemaal wat langer meegaat en dat evt. garantieclaims gewoon netjes worden afgehandeld.

Gisteren einde middag dus maar eens de kap opengetrokken om te kijken waar we de ballasten moeten gaan monteren. Slik! Dat gaat lastig worden. Ruimte is er bepaald niet in overvloed. De beste plaats lijkt vooralsnog onder aan de balk te zijn die tussen de twee koplampen en boven de radiator zit. Lijkt me qua warmteontwikkeling en afvoer niet de meest geschikte lokatie, maar vooralsnog is er niks beters voorhanden. Vanmiddag maar eens verder klussen.

Oh ja, ik heb 5000K xenon lampjes. Hoger is te blauw naar mijn smaak. De S80 heeft uiteraard gewoon heldere koplampen met parapluutjes voor de lampjes, dus ik vertrouw erop dat ik geen medeweggebruikers ga hinderen hiermee.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

KIM

Ach, in het zoeken naar een geschikte lokatie voor de ballasten is bij mij ook de meeste tijd gaan zitten.
Nu zet ik er in een uur een set in.

Marc O.

Citaat van: KIM op 31-01-2010 10:35:23
Ach, in het zoeken naar een geschikte lokatie voor de ballasten is bij mij ook de meeste tijd gaan zitten.
Nu zet ik er in een uur een set in.

Ah, dan moet ik snel aan de slag om op tijd klaar te zijn ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

KIM

Je kunt een weekje met alleen gemonteerde ballasten ronrijden en de rest volgende week doen...