Duell's 855R LPi-G3

Gestart door Duell, 27-11-2009 16:40:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Duell

Gisteren in Hedel bij BTC op bezoek geweest voor 2 lekkere bakken koffie veel geklets een  controle /check up.
Samen gereden alles doorgelopen, en er onder door gelopen.
Opzich een aardig lijstje met punten maar dat mag ook best wel na 26 jaar  Na de vakantie gaat hij daar zeker weer heen voor wat extra liefde. Maar tot die tijd rijdt de 850R nog steeds prima.

TBoss3

Toen jij aan kwam ging ik net weg ;) wist niet dat je ook op het forum zat! Leuk om je auto eens gezien te hebben, zag er netjes uit!
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

Duell

#107
De kans om bij BTC iemand van het forum tegen het lijf te lopen is natuurlijk wel groot :)
Ondertussen is er wel weer wat gebeurd los van de vakantie en BTC.
Dat is dan ook een beetje de reden waarom ik eventjes nog niet reageerde.
Lang verhaal kort:  spelende 6 jarige buurtjongen dacht dat je ook wel met een baksteen over een auto heen kan gooien.   :eusa_doh:



Financieel is alles met de buurman weer geregeld, de verzekering nam er wel de tijd voor.
En net voordat ik op vakantie ging zat de vervangende ruit er weer in. En zojuist is de auto ook weer terug van de spuiter...  :eusa_dance: 
Dus ik voel me ook weer happy genoeg om dit te delen.

Nu nog naar BTC, voor de technische vernieuwingen ( slangen, verdroogde rubbers etc etc...)  ;D 

Thijs850

Wauw gelukkig alles hersteld..
Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 312.500

Duell

#109
Eind 2022 heeft m'n 850 dan eindelijk een paar weekjes bij BTC in Hedel gelogeerd.  :eusa_dance:
De lijst qua werkzaamheden was ook redelijk lang geworden.

Maar het resultaat is echt verbluffend.
Ik heb nooit zelf met een nieuwe 850 kunnen rijden omdat ik 16 was toen de productie stopte, maar ....  ;D :eusa_clap:  wow  ik ben super blij dat ik dat nu wel kan  :eusa_dance:

lijstje werkzaamheden:
- Draagarmen vervangen
- Schokbrekers voor verv. met veren en lagers
- Schokbrekers achter verv. met veren en lagers
- Stabilisatorstang endlinks vervangen
- Achterste motorsteun verv. (olie gevuld)
- Achteras revisie
- Motorsteun distributiezijde
- Stuurhuis vervangen
- Aandrijfas hoezen links vervangen
- Binnenste en buitenste stuurkogels verv.
- Uitlaat vervangen achterdeel (Simons)
- Lamdasonde sensor vervangen
- Remklauwen+blokken+schijven
- Vaccuum slangen vervangen
- Bovenste motorsteunen vervangen
- Kachelradiateur vervangen
- Kacheldoorvoer vervangen
- Koelslangen vervangen alle
- Koelvaatje met dop vervangen
- Thermostaat vervangen
- Koelvloeistof temperatuursensor vervangen
- Gasklep positie sensor vervangen

Het is echt niet normaal wat voor verschil dit allemaal maakt. En mijn lokale garagist vond mijn 850R voorheen al beter rijden dan z'n eigen 850R.  :eusa_shifty:

Ik wil geen reclame maken maar :  BTC in Hedel  :eusa_clap: bedankt !


Jerra

Wat moet dat fantastisch zijn!
Heel veel rijplezier de komende tijd  ;D

Bij mij staat er ook zo'n mega-groot-onderhoud-beurt op de planning (laten we het een goed voornemen noemen van 2023 ;))
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

Ries van de Zilverschuit

Dat is best onderhoud geweest! Vooral het werk aan het onderstel zal je wel goed merken, denk ik.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

marrrcel

Zo, dat is een serieuze lijst. Mooi dat het goed voelbaar is. Veel plezierige kilometers en dank voor de tip.

Vulk

Fijn he, een ´frisse´ 850!

Duell

Ja het volledige onderstel is nieuw, dat is echt een dag en nacht verschil.
En ik was er toch al uit dat ik geen andere auto wil dan een 850R, dus m'n spaargeld voor een "nieuwe tweedehands" maar in deze gestort. (natuurlijk in samenspraak met mijn wederhelft)   ;D