Duell's 855R LPi-G3

Gestart door Duell, 27-11-2009 16:40:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Duell

#60
De laatste tijd heb ik vaak een lege accu, ben meerdere malen bij de Volvo dealer geweest en ondertussen zijn de volgende onderdelen vervangen.
Startmotor, Dynamo en accu.
Maar nog steeds komt het voor dat hij niet wil starten. (Nu werkt koud weer natuurlijk nog minder mee.)
De dealer heeft alles weer gecheckt en kan alleen tot de conclusie komen dat we te vaak te kleine stukken rijden.
Op zich kan ik het daar wel mee eens zijn. Maar daar kan ik niet heel veel aan doen.

Maar ik ben dat eigenlijk wel zat. Maar een kleinere auto kopen gaat me aan m'n hart.
Zou een druppellader een optie zijn zodat ik hem aan de stroom kan leggen
Of een betere dynamo?

Opties?

Wout309t

Hoe oud zijn je accukabels?
2011 V70 2.0T R-Design MT

marrrcel

Misschien té simpel maar heb je al het lampje van het dashboardkastje gecontroleerd? Bijvoorbeeld met behulp van de camera van je smartphone.

Duell

Citaat van: marrrcel op 21-01-2017 12:28:35
Misschien té simpel maar heb je al het lampje van het dashboardkastje gecontroleerd? Bijvoorbeeld met behulp van de camera van je smartphone.

Dat lampje gaat gewoon uit. :)
Hij heeft een nacht bij de dealer aan de oplader gestaan om op te laden, en die konden geen elektra, lekkage vaststellen. Als ik het zo kan noemen.

De accu kabels, zullen vast net zo oud als de auto zijn. Maar je bedoelt dat die wellicht te weinig stroom door kunnen geven?

razorx

Voel eens aan de accupolen na een ritje. Als die warm zijn dan is het niet goed.

Duell

Die zijn niet echt warm te noemen, heb de auto nu net 10 minuten geleden uit gedaan na een uurtje rijden

razorx

Een te hoge capaciteit accu wil dit probleem ook geven. Wat is de capaciteit van je accu?

Duell

#67
Even opzoeken, maar de Volvo dealer heeft een originele Volvo accu er in gezet.
12v 60Ah 520A

Het vreemde is ook dat mijn vrouw de laatste  4 jaar er eigenlijk de grootste gebruiker van de auto is want voor haar werk rijd ze
5km enkele reis. En pas de laatste 1,5 jaar heb ik dit probleem.
En eerst de startmotor vervangen. Die was ook wel aan vervanging toe.  Daarna op aanraden van Niham accu en de dynamo.
Maar eigenlijk, misschien doet hij het wel iets langer, blijft het voorkomen dat we leeg staan. Ook toen het warmer weer was.

Ik heb zitten lezen over een druppellader, maar ja dan ligt je auto dus savond aan het stroom. (Ik heb een eigen oprit dus het zou kunnnen)
Maar het zou toch niet nodig moeten zijn.

- - 24-01-17 CTEK MXS 5.0 aangeschaft probleem opgelost - -

Duell

Al bijna weer twee jaar voorbij.
Ondertussen ben ik druk genoeg met 2 kinderen (4 en 1,5jaar), dus de 850R heeft continu 2 stoeltjes extra en de achterbak ligt vol met buggies etc.. :eusa_clap: :eusa_dance:

Dit jaar is wel mijn abs-controller door cornelis-b vakkundig gerepareerd.

En heb ik m'n Winterset (15inch Lysithea's) eindelijk ook ingeruild voor iets beters.



Laat de sneeuw maar komen.  ;D





volvobug

Yeah, paint it black  :D. Mooi dat je de R nog rijdt en ook gewoon blijft gebruiken, ook nu met de kinderen!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Taranis

Ik was even bang dat je na 2 jaar nog een keer reageert om te zeggen dat je de auto verkocht had. Gelukkig niet. Lekker blijven roffelen  :eusa_clap:

Duell

#71
Citaat van: Taranis op 02-12-2018 17:31:53
Ik was even bang dat je na 2 jaar nog een keer reageert om te zeggen dat je de auto verkocht had. Gelukkig niet. Lekker blijven roffelen  :eusa_clap:

Haha, het aantal keren dat mensen aan mij vragen : "wordt het niet eens tijd voor een nieuwe auto?" zijn niet meer te tellen.
Want .....  10-12-2009 kocht ik deze auto met 296.000 km, dat is dus al 9 jaar en 140.000km geleden.
Nee hoor, ik hoop deze nog heeeeel lang te kunnen koesteren, en gebruiken. (met 15k per jaar moet dat ook wel lukken)


Duell



Zomer trim :)
Super functioneel en nog steeds super cool. 850 rules !

KIM

I couldn't agree more!

Een pracht verschijning zo'n BS.

cornelis-b

Mooie wagen en nu hij weer glimt als een honde*** in het zonlicht mag je er trots op zijn ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien