Ingang creeren op Big Front voor Ipod

Gestart door 850Joris, 01-01-2004 12:04:05

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: thuur op 08-08-2010 17:45:13
Let wel: er zijn 2 types 805's! Het nieuwer type heeft het linker kanaal op de pin links/schuinonder zitten, zie de opdruk op de bovenste print.

:eusa_think:

Maar toch bedankt voor deze mooie how to!

Gr :eusa_clap:

markmol

Citaat van: thuur op 27-01-2011 17:43:32
Let wel: er zijn 2 types 805's! Het nieuwer type heeft het linker kanaal op de pin links/schuinonder zitten, zie de opdruk op de bovenste print.

Ik heb een derde variant. Op je foto heb je het linkerkanaal op pin 2 boven vanaf rechts gesoldeerd en spreek je over een variant die op de pin links/schuinonder. Het linkerkanaal van mij zit op de tweede pin onder van rechts.

cas

en toch vind ik het knap al dat gekprutsnel aan printplatjes wat jullie doen  :eusa_clap:

ff beetje rondgesnuffeld voor die zoem..

een citaat:

Helaas heb je een veel voorkomend probleem te pakken, namelijk een groundloop. Meestal is het een slechte massa van een van je componenten (versterker, carpc), maar het kan verschillende oorzaken hebben. Je kunt er een groundloop-isolator tussen zetten (je geluidsignaal van pc naar versterker), maar dat hielp bij mij niets. In mijn geval bleek het een slechte verbinding te zijn aan de ingang van de versterker

en nog meer in een topic...  ik heb er geen verstand van, dus is het nutteloos, dan is dat maar zo !

http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?3768-stooring-op-de-audio
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

markmol

Zo'n groundloop gevalletje had ik nog aan een oude kabel zitten. Net eraf gesloopt, eens kijken of het helpt...

Citaat van: cas op 27-01-2011 17:53:44
en toch vind ik het knap al dat gekprutsnel aan printplatjes wat jullie doen  :eusa_clap:

ff beetje rondgesnuffeld voor die zoem..

een citaat:

Helaas heb je een veel voorkomend probleem te pakken, namelijk een groundloop. Meestal is het een slechte massa van een van je componenten (versterker, carpc), maar het kan verschillende oorzaken hebben. Je kunt er een groundloop-isolator tussen zetten (je geluidsignaal van pc naar versterker), maar dat hielp bij mij niets. In mijn geval bleek het een slechte verbinding te zijn aan de ingang van de versterker

en nog meer in een topic...  ik heb er geen verstand van, dus is het nutteloos, dan is dat maar zo !

http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?3768-stooring-op-de-audio

markmol

Geen verschil... Heb het snoer drie keer door het ding heen gehaald en zo dicht mogelijk bij de radio. Geen verschil.
Ik krijg het vermoeden dat het aan de autolader zelf ligt, dat het ding niet let op vervuiling in het signaal. 

Citaat van: markmol op 27-01-2011 18:05:16
Zo'n groundloop gevalletje had ik nog aan een oude kabel zitten. Net eraf gesloopt, eens kijken of het helpt...

cas

had het niet iets te maken met een bepaald spanningsveld dat de dynamo creeert? wat nou als de dynamo even zou worden uitgesloten van het geheel, dus gewoon niet meedraaien.  kon dat nou bij onze auto, of ging hij dan flippen  :eusa_think:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

markmol

Ik ga volgende week eens kijken wat mijn combinatie telefoon/lader doet in de bmw 1 serie van mijn vader. Als ik daar ook bijgeluiden krijg terwijl de lader eraan hangt ga ik toch eens kijken naar een andere lader. 

Citaat van: cas op 27-01-2011 18:17:47
had het niet iets te maken met een bepaald spanningsveld dat de dynamo creeert? wat nou als de dynamo even zou worden uitgesloten van het geheel, dus gewoon niet meedraaien.  kon dat nou bij onze auto, of ging hij dan flippen  :eusa_think:

thuur

Citaat van: markmol op 27-01-2011 17:52:02
Citaat van: thuur op 27-01-2011 17:43:32

Ik heb een derde variant. Op je foto heb je het linkerkanaal op pin 2 boven vanaf rechts gesoldeerd en spreek je over een variant die op de pin links/schuinonder. Het linkerkanaal van mij zit op de tweede pin onder van rechts.
http://i900.photobucket.com/albums/ac201/markmol1978/27012011964.jpg

Ik bedoelde ook het pinnetje links/schuinonder t.o.v. de plek van de witte waar hij op 'mijn' foto zit :D

Gr ;)

markmol

Citeer

Ik bedoelde ook het pinnetje links/schuinonder t.o.v. de plek van de witte waar hij op 'mijn' foto zit :D

Gr ;)

Ik begon al te twijfelen aan je kennis thuur!

Daf46

Aangezien ik vaak de opmerking hoor dat een cassetteadapter met ipod slecht klinkt, en ik ovr de mijne juist heel erg te spreken ben.

Daarnaast heb ik ook de indruk dat de jeugd van tegenwoordig niet meer weet dat Dolby ook iets te maken heeft met cassettespelers ...

Daarom dit:
Als je een cassetteadapter gebruikt moet de Dolby ruisonderdukkig UITGESCHAKELD zijn, anders lijkt het geluid nergens op.

markmol

Getest in mijn nieuwe punto evo, geen bijgeluid te horen. Dus zal idd wel iets met de aarding in de Volvo zijn.. Gezien ik er nu helaas niet meer veel in rijd laat ik het voorlopig maar even zo.

Citaat van: markmol op 27-01-2011 18:24:44
Ik ga volgende week eens kijken wat mijn combinatie telefoon/lader doet in de bmw 1 serie van mijn vader. Als ik daar ook bijgeluiden krijg terwijl de lader eraan hangt ga ik toch eens kijken naar een andere lader. 

PimR

Citaat van: markmol op 21-02-2011 10:59:55
Getest in mijn nieuwe punto evo, geen bijgeluid te horen. Dus zal idd wel iets met de aarding in de Volvo zijn.. Gezien ik er nu helaas niet meer veel in rijd laat ik het voorlopig maar even zo.

Citaat van: markmol op 27-01-2011 18:24:44

probeer eens de massa van de sigaretten aansteker (waar de meeste laders in zitten) rechtstreeks van de carroserie van de roffel te halen.

misschien dat dit iets uitmaakt

stan81

Ik heb een aantal radio's omgebouwd en voorzien van een ipod kabel met laad functie. Zorg gewoon dat je de 12v van de radio of radiostekkerd zelf afpakt. Ik heb de + en de - aan de binnenkant van het stekkerblokje van de radio gesoldeerd. Geen last van verschillende aarde circuits en dus ook geen brom of zoem geluid.
Werkt prima.

svenerik

Volvonisten,

Mooie how to en zeer handig voor de komende vakantie rit naar France....

Nog even verder gedacht... Kan onderstaande apparaatje aan de nieuw gemaakte ingang gekoppeld worden?

Hij draait op 230v dus een omvormer biedt uitkomst... Of apparaatje open slopen en de 12 v van de auto converteren en ergens in de unit aansluiten.

Je kan dan geheel wegwerken in de auto en de iPod iPad en of iPhone (max 10) streamen naar de SC XXX

http://www.apple.com/nl/airportexpress/features/airplay.html

Wellicht een leuk idee voor de meer ervaren electronica volvonisten onder ons...

Sven

snix

Voor degene die een aardlus hebben (gezoem/gefluit) icm het gebruik van een mp3 speler via de sigaretten aansteker. Het is het proberen waard maar ik geef geen garantie voor een resultaat. Probeer het laten van de mp3 speler te doen met de stroom van de radio. Dus even een plus en een min vlak achter de radio aftakken en dan zou het beter moeten zijn.
Wie een aardlus heeft icm een externe versterker (aftermarket) moet goed kijken dat de (metalen) behuizing van de versterker het chassis niet raakt. Dat geeft ook problemen.