Triton always on the move

Gestart door triton, 18-01-2010 22:53:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 31 gasten bekijken dit topic.

V70geRwin


triton

Citaat van: V70geRwin op 23-07-2017 12:16:31
Riem timing ok?
Nog niet gecheckt , maar als ik de stekker van de lmm stekker eraf haal is er niks aan de hand.
Alleen loopt hij dan beetje slecht stationair.
Dan gaat de auto echt als een malle met z'n 170 pk
Professioneel raddraaier

Marc O.

Lambdasonde? Al zou je dan wellicht een brandend lampje verwachten.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

vvis klep ?
Het is heel vreemd. Bij iets gasgeven is het stotteren. Trekken we bij warme motor de stekker van de lmm los dan loopt de auto goed en stottert deze niet meer.
Andre heeft zo ongeveer alles over gezet van zijn andere 850 en maakt allemaal geen verschil.

gasklephuis en vvis klep houden we nog over zo ongeveer aangezien er wel een link lijkt te zijn met de lmm

Welke componenten gebruiken signaal van lmm ? daar een een link mee lijkt te zijn

triton

Net even de hele ontsteking van de 855 overgezet , wederom geen verschil .
Dus alles maar weer terug gebouwd.
Professioneel raddraaier

V70geRwin

dan is de LMM toch verdacht, bij geen signaal (stekker los) gaat de ecu toch over naar een standaard tabel?

Sbv

Citaat van: V70geRwin op 23-07-2017 14:40:47
dan is de LMM toch verdacht, bij geen signaal (stekker los) gaat de ecu toch over naar een standaard tabel?
andere lmm maakt geen verschil. bedrading is doorgemeten

V70geRwin

Citaat van: Sbv op 23-07-2017 14:42:08
Citaat van: V70geRwin op 23-07-2017 14:40:47
dan is de LMM toch verdacht, bij geen signaal (stekker los) gaat de ecu toch over naar een standaard tabel?
andere lmm maakt geen verschil. bedrading is doorgemeten

die LMM verlopen langzaam denk ik, een andere die beter is dan wat er in zat?

triton

De andere komt van de 855 en als ik die uit de 854 in de 855 zet deed deze het goed .
Dus alles dubbel gecheckt.
Professioneel raddraaier

KIM

Het vreemde aan het hele verhaal is dat het lijkt te gebeuren wanneer de gasklep vanuit de nullast stand overgaat naar de deellast stand. Staionair loopt ie prima en op deellast ook.
Voor mij is het dan uitgesloten dat het probleem zich bevindt in de brandstofvoorziening of ontsteking zit.

Ik heb met Andre dus gezocht in de tps: Daarvan is het signaal goed en voeding en massa ook. Andere TPS lost niks op.
Ook de stationairregelaar getest en die lijkt het ook goed te doen.
Van de LMM voeding, massa en signaal gecontroleerd. Voeding en massa zijn zeker OK maar ook het signaal lijkt in orde. De LMM kan een rotzak zijn wat dat betreft maar hij was ook al eens een keer omgewisseld.

Er was ook een keer een LMM fout opgeslagen toch Andre? Of was dat na lostrekken van de stekker?

classicT5

 Stationair regelaar ook al omgewisseld?

triton

Citaat van: KIM op 23-07-2017 15:59:49
Het vreemde aan het hele verhaal is dat het lijkt te gebeuren wanneer de gasklep vanuit de nullast stand overgaat naar de deellast stand. Staionair loopt ie prima en op deellast ook.
Voor mij is het dan uitgesloten dat het probleem zich bevindt in de brandstofvoorziening of ontsteking zit.

Ik heb met Andre dus gezocht in de tps: Daarvan is het signaal goed en voeding en massa ook. Andere TPS lost niks op.
Ook de stationairregelaar getest en die lijkt het ook goed te doen.
Van de LMM voeding, massa en signaal gecontroleerd. Voeding en massa zijn zeker OK maar ook het signaal lijkt in orde. De LMM kan een rotzak zijn wat dat betreft maar hij was ook al eens een keer omgewisseld.

Er was ook een keer een LMM fout opgeslagen toch Andre? Of was dat na lostrekken van de stekker?
Ja na los trekken van stekker
Citaat van: classicT5 op 23-07-2017 16:34:14
Stationair regelaar ook al omgewisseld?
Deze had ik ook al gewisseld.
Professioneel raddraaier

V70geRwin

En alles is nog steeds goed dicht na alle wisselingen?
Al met de remmenreiniger in het rond gespoten?

triton

Citaat van: V70geRwin op 23-07-2017 21:11:54
En alles is nog steeds goed dicht na alle wisselingen?
Al met de remmenreiniger in het rond gespoten?
Alles nog steeds dicht
Professioneel raddraaier

triton

#1409
FF stof eraf blazen

De rode alter 1 is inmiddels gesloopt , en heeft de aanschaf al bijna opgeleverd aan onderdelen.
Dit is toch wel fijn.
Het was zonde om hem te slopen , maar bij geen belangstelling voor de hele auto moest het maar zo.

De spullen voor de blokwissel naar een turbo met handbak die  238.000 heeft gelopen zijn bijna compleet.
Het zal een hele operatie worden . Carterventilatie gaat gelijk nieuw erop.
Het oude blok en at bak gaan eruit , het hele dashboard gaat eruit en zal worden vervangen door een netter exemplaar.
Dit alles met de ombouw van de pedalen bak en bijbehorende tellerbak met turbo meter en BC. En natuurlijk een bijpassend middenconsole voor de handbak . Hierin komt een obd 2 stekker .

Het blok komt uit een 96er T-5 , maar hier gaat een 93er kabelboom op . Anders zou ik de hele auto moeten voorzien van een andere kabelboom .

De hemel gaat ook vervangen worden door een heel en niet loslatend exemplaar .
De downpipe wordt voorzien van een 100cpi racekat en het eindstuk wordt een origineel DTM pijpje .
Een shortshifter staat ook nog op het program.
Het snelheidssignaal pakken we van de abs linksachter.
De ecu komt van een t-5 en deze gaat na de ombouw voorzien worden van originele volvo software met 280 pk ongeveer.

Verder wil ik tzt. nog originele volvo velgen zoals titans oid.
De hoop is dit alles in de week tussen kerst en oud en nieuw te doen , afhankelijk van het feit of ik vrij ben.

De auto is afgelopen dinsdag voor apk geweest en hij had een klein gaatje in de uitlaat bij eindstuk en ashoes gescheurd .
Ook lekte de vulslang van de tank.
Gisteren dus alvast de aandrijfas vervangen en de uitlaat dichtgesmeerd.
Waar nou precies de vulslang lekt , geen idee en het is ook niet te zien.
Voor de zekerheid maar een nieuwe klem erom heen gezet.


Professioneel raddraaier