teveel olie

Gestart door Schnappi, 11-01-2004 21:54:01

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

Hallo allemaal,

Een kameraad van mij heeft ook een Volvo 850 aangeschaft alleen heeft hij teveel olie er in gegoten in het motorblok.

Hij zij dat het peil op de helft stond en heeft er toen wat bijgegooid maar sindsdien is zijn hele onderkant nat van de olie

kan dit nu kwaad of zijn de keringen er uitgevlogen of is dit gewoon een afvoer van teveel olie?

Graag reacties,

GLTer

Dag T5red,

Nou, je keerringen vliegen er niet zomaar uit hoor, daar heb je heel wat drukopbouw voor nodig ! Goed is het niet om met teveel olie te draaien, maar heel veel kwaad kan het nou ook weer niet. Gewoon normaal belasten, niet racen tegen een T5 en dan is het op een mooie dag weer op niveau. De olie aan de onderkant, mmhh, dat is een ander verhaal denk ik, er zit niet zoiets als een overloop op een blok voor als je er teveel in gegooid hebt. Weet je zeker dat het motorolie is ? Anders het blok een keer schoonspuiten en dan proberen te vinden waar het vandaan komt. Bij mij waren het versleten keerringen van de aandrijfassen in het differentieel !
Waarom gaat toch iedereen aan de kant als ik er aan kom ?

Derks

Hoeveel te veel??

Als het een diesel is zou ik hem maar snel aftappen, voor je het weet gaat tie met je aan de wandel.

gr derks

ackel

wat is te veel olie??????? hoeveel cm boven max.teken, en blok aan onderzijde nat zal waarschijnlijk wijzen op een lekke oliekeerring is een 850 kwaal,en te veel olie is nooit goed kunnen wel degelijk je keerringen van gaan lekken.Makkelijke oplossing kan zijn om ff wat olie af te tappen totdat peil weer goed is,en volgende keer met bijvullen niet te veel in 1 keer erbij doen.En wat betreft lekkage ff blok schoon spuiten en kijken waar ie lekt, misschien met bijvullen toch olie gemorst zoniet dan zal er een keerring lek zijn.

groeten :ackel