De 850 AWD

Gestart door Piere, 24-01-2010 22:49:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piere

Citaat van: Piere op 24-08-2011 23:02:34
Ohja, de onderste leiding die de chauffage-bak binnengaat lekt ook nog... Kun je die 2 plastic ringetjes ook apart krijgen? Dat rubber O-rinkje wel, die weet ik zo liggen in het magazijn...

Turns out not... Het is van de eerste keer de hele buis die naar het radiatortje loopt...  ::)
Heeft niemand dat liggen in 2dehands? Fukking dure dingen zeg..
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

grijzev70tdi

Volvo krappe ruimte´s? Nog nooit aan een renault Scinic II gesleuteld zeker? Kun je helemaal nergens bij
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Piere

Citaat van: grijzev70tdi op 25-08-2011 19:05:01
Volvo krappe ruimte´s? Nog nooit aan een renault Scinic II gesleuteld zeker? Kun je helemaal nergens bij

Ik heb al aan veel erger gesleuteld dan die 70, maar die ene imbusbout slaat alles. Volgens Vida moet de HO eruit om'm los te draaien  ::)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Piere

#438
Well, looky looky, this is a long time ago


Wat is er ondertussen aan de hand? Wel, de '98XC staat momenteel op 325 000 ofzo en bolt vrolijk verder. De 10V is nu fulltime mijn auto want m'n ma heeft haar S80 terug. Morgen ga ik de kaap van 400 000km bereiken.

Wat is er aan de 10V gebeurd? Sja niet zoveel eigenlijk, er zit sinds vandaag een andere achteras onder omdat hij nogal zwalpte. Da's nu iets beter maar nog niet helemaal weg. Begin december ga ik de schokdempers voor vervangen en R-veren steken vooraan zodat dat ook een beetje stugger is. De onderarmen krijgen ook nieuwe rubbers, maar ik weet nog niet wanneer aangezien ik dat op m'n werk ga doen (pers enzo).

De achterklauwen waren ook niet meer wat het zijn moet en aangezien er goeie klauwen zaten op die as die ik bij de sloper gehaald heb is dat wel een handige goedkope voorlopige oplossing.

Door de aswissel heb ik wel m'n handremkabels een beetje verneukt, maar dat komt ook omdat ze al aan het sterven waren. Maandag ga ik er nieuwe bestellen en die dan zsm monteren, want nu heb ik geen handrem en dat is k&t


Verder heb ik de SC-801 geïnstalleerd en maar meteen ook de CD-wisselaar in de koffer gevezen. Leuk ding, alleen jammer dat hij geen gekopierde CD's leest. Afijn, die ene CD las hij toch niet, sinds niet meer geprobeerd met een andere.


En natuurlijk de meest opvallende update:



Ik had'm al in Vulk z'n blog gepost ook, hier nu ook maar es.
Ondertussen heb ik ze wel een beetje hoger geplaatst op de grille, want ik kon ze niet genoeg naar achter kantelen. Nu schijnen ze recht voor me en niet naar beneden. Er komen nog 100W lampjes in ipv de 55W die er nu inzit, maar dan moet ik wel even m'n kabels opnieuw leggen want die die ik nu gebruikt heb zijn een beetje te fijn.


En dan is er nog de versnellingsbak die ook klaarligt, maar dat is een ander verhaal. Wanneer ik die bak ga monteren (samen met een afgedraaid vliegwiel, nieuwe koppeling en drukgroep en natuurlijk krukaskeerring) weet ik nog niet, maar het zal niet voor de komende 2 maand zijn. Dus ik blijf nog even tussengas geven :D


Owja, ik hoor m'n pa hier net vertrekken met z'n XC. Die tikt de laatste tijd vreemd als hij koud heeft (de XC, niet m'n vader ;) ). Het is niet het getik van een klep of een stoter, dat is veel scherper. Het is ook niet constant, er wordt af en toe een tik overgeslagen zeg maar. Vanwaar het komt? Sja, van de motor. Niet van de bak want het is weg als je de koppeling intrapt. Een zuigerstang? Nja dat kan, maar dan zou'm ook constant tikken en vooral slechter draaien... en het al lang opgegeven hebben, het is nu een dikke week dat'm zo tikt, dus een kleine 10 000km... Ja ik weet het, zo lang met een tik rijden is gek, maar het klinkt echt niet angstaanjagend, het heeft precies nergens invloed op. En na een 2tal minuten hoor je het niet meer  :eusa_think:



Afijn, dat is het nu even...
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Piere

Oh ja trouwens, die achteras die ik gestoken heb is er eentje van een V70. Iemand een idee of er een verschil zit in de ABS-sensoren? ABS-lampje brandt namelijk en ik heb foutcodes 213 en 213 (signaal ontbreekt bij start sensor LA en RA).
De gele fiche zit op z'n plaats, ik ben'm niet vergeten in te steken, dat heb ik daarstraks nog gecheckt ;)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Piere

Citaat van: tom480 op 12-11-2011 17:34:36
Staat gaaf met de verstralers 8).
Hoe heb je ze eigenlijk gemonteerd?

Ik vind ze ook de max  8)
Heb gewoon de bouten door m'n grille gestoken, de lamelletje beetje ronder gevijld op de juiste plaats zodat ze niet te erg plooien en dan een grote vloot aan de achterkant. Moet wel m'n grille nog vasterzetten want ze trilt...



Owja




8)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Vulk

Veel schade aan de zijkant van de auto?:)

ulkeman



ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

elianmars


Piere

Citaat van: Vulk op 13-11-2011 18:59:36
Veel schade aan de zijkant van de auto?:)

Lol, ik was te lui om de foto te draaien, maar m'n bedoeling is duidelijk hè :P


Citaat van: ulkeman op 13-11-2011 19:31:57
weer nuchter ? :eusa_whistle: ;D

Tuurlijk, ben niet eens zat geweest 8) :eusa_whistle:
(Wel moe als de hel)


Citaat van: tom480 op 13-11-2011 19:02:00
Oké, mooie oplossing.
Denk dat je de grill wel beter vast mag maken als normaal.
Zou zonde zijn als je alles onderweg verliest.

Ja vind ik ook, de beugels vallen niet zo erg op en ik heb geen gaten in m'n bumper moeten boren. Hoe zaten die van jou vast dan?

Grille gaat er niet zomaar uitvliegen denk ik, maar dansend lichtbeeld op een hobbelige baan staat me niet aan ;D
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Piere

Aaaah ik snap het. Mooi systeem ja, maar ik wou per se dat ze aan m'n motorkap hingen en dus ook mee omhoog gaan als ik m'n kap opendoe.
Waarom? Anders zitten er in de weg bij het sleutelen. En het is gewoon cool :P
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Piere

Vanavond even naar huis gereden na m'n werk om de aandrijfas RV van de XC te wisselen.
Onderweg even moeten uitwijken op een betonbaan met m'n 850 en natuurlijk; band rechtsvoor naar de maan. Er zit een scheurtje aan de binnenkant. Ik ben natuurlijk direct gestopt, reservewiel gemonteerd (toen het net begon te regenen) en naar huis gereden.
Morgen gaat m'n pa die band binnensteken bij de plaatselijke PTC en zien of ze'm kunnen vulcaniseren.

Soit, nu heb ik dus weer 2x Cetus met Pirelli P6000 op de vooras gelegd omdat ik geen zin had om overal tegen 80 naartoe te rijden. Waarom 2? Omdat ik half autistisch ben wat symmetrie betreft.
Maar fukking hell, wat rijdt dat slecht zeg. Ik ben gewoon om met de Fulda's weg te scheuren van ronde punten en opritten en dergelijke, zélfs als het regent... Miljaar dat moet ik met die Pirelli's niet proberen, schuift meteen op z'n neus... Akkoord, het profiel is niet meer als nieuw, maar ze zijn toch ook niet kaal...


Dus voor de non-believers; ik ben heel tevreden van m'n Fulda's en zou ze graag zo snel mogelijk terughebben  8)


Owja, ik heb een 855 sloper gekocht die ik volgend weekend normaalgezien ga ophalen. Ik heb enkele kleine dingetjes (radiator, leren interieur, velgen+banden, trekhaak) nodig maar al de rest mag weg. Ik zal dan wel wat feuteu's posten want het ding gaat zo snel mogelijk uit elkaar gehaald worden ;)


Cheers!
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Vulk

Ik ben nochtans vrij tevreden over mijn P6000 (op het geluid na).
Ligt het niet aan de kleinere bandenmaat?

Welk kleur heeft de sloper? ;D

fpede

allez, kzie het al, kzal dees topic in de gaten moeten houden als ik nog aan wat goodies wil geraken ;D
en idd, wij willen details over de sloper!!! :D


=> een achteras heb ik alleszins al niet meer nodig...

;D

maruska

lijkt een beetje op een zak van de maffia ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R