gaat dit passen?

Gestart door liebers, 09-04-2015 14:48:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

liebers

hallo mederoffelaars,

zaterdag ga ik deV70R AWD LBP ophalen en meteen verlossen van zijn winterbanden.
Ik kan bij een firm in uden de navolgende imi pegs ophalen: 225/40R18 met ET43.

gaat dit passen. de auto is standaard R AWD uitvoering dus niet (extra) verlaagd).
ET46 heeft ie niet op voorraad en ET49 met 8J velg gaat bij mijn weten wel errug veel naar binnen.

Heb natuurlijk geen zin om voor niets daar naar toe te rijden, dus de hamvraag:
gaat 225/40R18  ET43 passen denken jullie/ weten jullie uit ervaring?

Alvast dank voor jullie reacties.
mvg
marc
V70R   AWD LBP 1999
V60D6 Black 2014
Alfa Romeo Spider IV rood 1992

UserID25761

#1
Kijk even in het 18" wielen topic, daar staat eea gedocumenteerd

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25213.0.html

Marty__Mouse

Je hebt bij een AWD iets meer ruimte in de wielkasten dan een non-AWD maar die bandenmaat gaat waarschijnlijk aanlopen. Zeker als je nivomats hebt.

Ik heb mijn velgen 18" met ET43 gekocht met banden in de maat 225/40R18 maar die liep aan bij het insturen voor en achter bij het inveren en zolang de nivomats nog niet op hoogte waren.

Saillant detail, de band+velg kwamen af van een AWD en de achterbanden waren reeds scheef afgesleten door het aanlopen door de nivomats.

Nu rijd ik met 225/35R18 en de problemen zijn voorbij. Overigens is dit eigenlijk de enige juiste maat.

When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

liebers

thanks Marty_Mouse!

ik heb gevraagd of beide formaat banden aanwezig zijn om het gewoonweg te passen.
voorkeur lijkt mij naar 225/40 te gaan vanwege comfort, of ondervind jij in de praktijk niet/nauwelijk verschil tussen /40 en /35?
V70R   AWD LBP 1999
V60D6 Black 2014
Alfa Romeo Spider IV rood 1992

Sbv

neem originele pegs staat mooier :-) Immi is zo nep

Bij mij liep het achter aan aan de binnenzijde met originele Pegs en 225-40-18. Er zat maar heel weinig ruimte tussen wiel en achterwiel ophanging. Voor gaat het wel alleen wel C70 stuuruitslagbegrenzers(blauwe) monteren dan loopt het net niet aan met maximaal sturen

Marty__Mouse

Citaat van: liebers op 09-04-2015 16:41:04
thanks Marty_Mouse!

ik heb gevraagd of beide formaat banden aanwezig zijn om het gewoonweg te passen.
voorkeur lijkt mij naar 225/40 te gaan vanwege comfort, of ondervind jij in de praktijk niet/nauwelijk verschil tussen /40 en /35?

Neuh, ik heb denk ik een half jaartje met de 40 bandjes gereden en inmiddels een jaar met 35 hoogte.
Dat comfortverschil merk je eigenlijk niet of nauwelijks.

Ik had in eerste instantie hetzelfde idee met 40 hoog, maar het liep gewoon aan en dan gaat de bandenslijtage natuurlijk wel heel hard.
Dus toen de 35 bandjes gekocht en dat rijdt zo goed als hetzelfde.

Het enige is dat je wel erg goed moet oppassen met stoeprandjes (ook met op en afrijden) want schade heb je zo gereden.

Overigens ben ik het niet eens met Sbv, sowieso zie je het verschil maar nauwelijks tussen origineel en immi, en daarbij vind ik de immi's zelfs mooier!
Maar smaken verschillen  ;)

Hier de mijne op 18" met 225/35:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,58294.msg1581782.html#msg1581782

When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..