Velgen spuiten: maakt de originele kleur/afwerking uit?

Gestart door appie, 04-03-2010 14:19:47

Vorige topic - Volgende topic

appie

Hallo,

ik zit erover te denken om imi-pegasus velgen te kopen en misschien (later) te laten spuiten mocht de kleur me (na verloop van tijd) niet aanstaan. Nu vraag ik me af of het voor de spuiter uitmaakt of ik 'black chrome / hyper silver' velgen koop, of 'gewoon' zilver of iets dergelijks?

Thys

Voor de spuiter zal het weinig uitmaken, voor jouw portemonnee ietsje meer... Blackchrome is niet bepaald een goedkope kleur om te spuiten, heb ik ondervonden. Had een bedrijfje gevonden in Amsterdam waar spuiten in unikleur 250,- kostte, blackchrome was gelijk 400,-. Om je een idee te geven...

darius

Citaat van: thyzerrr op 04-03-2010 14:24:16
Voor de spuiter zal het weinig uitmaken, voor jouw portemonnee ietsje meer... Blackchrome is niet bepaald een goedkope kleur om te spuiten, heb ik ondervonden. Had een bedrijfje gevonden in Amsterdam waar spuiten in unikleur 250,- kostte, blackchrome was gelijk 400,-. Om je een idee te geven...

Probeer eens bij van Isacker in Hoevenen bij A,werpen die hebben hele vriendelijke tarieven voor velgen spuiten.
No show, only go.

MarcoV

Maakt voor het spuiten niet uit lijkt mij, worden toch eerst geschuurd en/of bijgewerkt.

MarcoV ;)

appie

Ehm, ik weet niet zeker of ik begrijp wat je bedoelt. Misschien ben ik niet duidelijk geweest: het is niet mijn bedoeling om velgen te laten spuiten in de kleur 'black chrome'. Het is (misschien) de bedoeling om black chrome-velgen te kopen, en op termijn wellicht te laten overspuiten in een andere kleur (de titan-kleur bijv., waar al zoveel discussie over is geweest qua kleurcode etc.).

Citaat van: MarcoV op 04-03-2010 14:33:40
Maakt voor het spuiten niet uit lijkt mij, worden toch eerst geschuurd en/of bijgewerkt.

MarcoV ;)

Dank voor je antwoord! Ik was bang dat 'black chrome' wellicht een bepaalde structuur zou hebben die het moelijk maakt om erover heen te spuiten.

MarcoV

Nee hoor, is gewoon een zwarte laklaag waar ze zilver overheen spuiten als het nog nat is!

MarcoV ;)

san

Wil zometeen velgen gaan spuiten in de Titan kleur (932) nu heb ik hier een nummer gevonden (9437332) ,is dit ook in Motip bussen te verkrijgen? En iemand nog tips.De reden dat ik het zelf ga doen is dat ik bedragen rond de 400 euro iets te veel vind.

verburgh

Citaat van: san op 17-05-2010 20:34:44
Wil zometeen velgen gaan spuiten in de Titan kleur (932) nu heb ik hier een nummer gevonden (9437332) ,is dit ook in Motip bussen te verkrijgen? En iemand nog tips.De reden dat ik het zelf ga doen is dat ik bedragen rond de 400 euro iets te veel vind.

Is poedercoaten niks voor je?kost niet zo heel veel ;)

san

Daar hebben ze niet zoveel keus in en vond het ook niet echt mooi.Tenminste van wat ik heb gezien.Is allemaal zo glanzend.

verburgh

Citaat van: san op 17-05-2010 20:38:58
Daar hebben ze niet zoveel keus in en vond het ook niet echt mooi.Tenminste van wat ik heb gezien.Is allemaal zo glanzend.

Niet veel keus  ??? ik weet een adres daar hebben ze alle kleuren die je maar wil,En ook mat kleuren.

Starbuck

Citaat van: darius op 04-03-2010 14:32:28

Probeer eens bij van Isacker in Hoevenen bij A,werpen die hebben hele vriendelijke tarieven voor velgen spuiten.

Yep! En in alle kleuren die je maar wil.
Alhoewel ik denk dat je zal moeten opleggen als je pimpelpaars met roze bollekes wil hebben... :eusa_sick:

verburgh

;D poedercoaten is niet meer zo als 10 jaar geleden  ;)

san

Iemand ervaring met dit bedrijf,en hoezo is poedercoaten niet meer zoals 10 jaar terug? Zit woensdag in Goes dus kan altijd ff kijken en vragen.

Starbuck

Citaat van: san op 17-05-2010 20:54:06
Iemand ervaring met dit bedrijf,en hoezo is poedercoaten niet meer zoals 10 jaar terug? Zit woensdag in Goes dus kan altijd ff kijken en vragen.

Hallo?... ;D

Van Isacker is te bereiken via www.vanisacker.be
Kom je even langs, krijg je koffie.
Maar eerst langs mij hé, krijg je ook koffie... ;)

verburgh

Citaat van: san op 17-05-2010 20:54:06

Vroeger was het voor industrie poedercoaten.