Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

Martijn-V70

Mooie sneeuw-foto's, contrasteert lekker, dat rood bij dat wit ;D

maruska

vooral het terugrijden om de wielen recht te zetten voor de foto ;D
als nou eens even dat zonnetje zou doorkomen en die spiegel van die rode duivel kon laten stralen... mooi zo, Arjen
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

volvobug

Citaat van: arjen850 op 12-02-2017 12:33:01
Mooi rood in de sneeuw :D

http://i63.tinypic.com/i4plok.jpg

http://i64.tinypic.com/2djpci8.jpg

Hoe krijg je het voor elkaar dat de spaken voor en achter dezelfde stand hebben, zowel links als rechts. Krik eronder gehad voor de foto?  :eusa_think:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

coyote1980

Citaat van: volvobug op 12-02-2017 13:22:50
Citaat van: arjen850 op 12-02-2017 12:33:01
Mooi rood in de sneeuw :D

http://i63.tinypic.com/i4plok.jpg

http://i64.tinypic.com/2djpci8.jpg

Hoe krijg je het voor elkaar dat de spaken voor en achter dezelfde stand hebben, zowel links als rechts. Krik eronder gehad voor de foto?  :eusa_think:

Alleen moesten de naafkapjes nog even gelijk ;)   Mooie platen!
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

KIM

Altijd mooi rood-wit :)
Helaas was bij ons de sneeuw vanmorgen al weer prut en is nu alles inmiddels weg.

arjen850

Zo, hier ook maar eens bij pennen. Allereerst met de Sandstone, die was toe aan een apk. Bij de vorige apk kreeg ik al de opmerking Dat de rem slangen er aan toe waren, nu dus maar vervangen. Toen zag ik ook dat ik links voor een aandrinfas rubber stuk had, dus dat ook aangepakt. Nu gaf de sandstone ook aan toe te zijn aan groot onderhoud, met remblokken voor en achter die er aan toe waren. Dus was een grote beurt ook geen wilde, ook toen de zomer wielen weer gemonteerd. Hij mag weer een jaartje, Hebben er ook nog een steekproef opgehad ;)

Dan de R. Ook die was toe aan groot onderhoud, en ook de winterpantoffels mochten er weer af. Toch wel apart, ik heb alle al eens aangepakt en dan ben je geneigd te denken dat alles nieuw is, maar dat blijft het niet getuige deze fotos:

Dus rotor en verdelerkap er nieuw op. Ik had een storing in de ruitensproeier, bleek bij de motorkap een knik in de slang te zitten, die doet het dus ook weer. Trillende luidspreker ook aangepakt. Remschijven achter beneden de maat, dus die nieuw erop, Heb nu voor originele gekozen, dus niet meer geperforeerd.

Dan mijn stuur, deze was behoorlijk versleten (door sturen met 1 hand) het stuur is een poosje bij Marrrcel geweest, en die heeft hem weer mooi strak gekregen, ziet er weer keurig uit. Heb er een poosje een nood stuur in gehad, uiteraard is het nood stuur ook een origineel R stuur 8)

En zo is het weer geworden:

Ik ben er zeer blij mee, Marcel enorm bedankt.
Hier nog 2 foto's Van toen Marcel er mee bezig was:

Verder alle filters nieuw, en zoals altijd weer Castrol olie erin. Wel wat duur, maar dat gooi ik er nou eenmaal altijd in.
Nu alleen nog het achterklepslot vervangen, die doet niet meer mee met de cv.

Ik had het er pas nog met Kornelis over, je denkt alles nieuw te hebben, maar ineens ben je 5a6 jaar verder, en is de boel gewoon weer aan vervanging toe. Op de 1 of andere manier moest ik me daar wel even overheen tillen ;)
Nu langzaam de R klaar maken voor 2e paasdag, hij moet er wel weer een beetje netjes bij staan dan :D

Overigens zijn de distributie en de carterventilatie in het najaar ook alweer aan de beurt......

arjen850

Trouwens ook een mijlpaaltje bereikt:

O ja, de ABS controller was ook defect, hier had ik gelukkig nog een goede voor liggen, dus dat is ook weer dik in order.

classicT5

Hoe oud was die verdeelkap? Heb eigenlijk geen idee wat vervanginterval die dingen is

leons850

Citaat van: classicT5 op 27-03-2017 19:38:03
Hoe oud was die verdeelkap? Heb eigenlijk geen idee wat vervanginterval die dingen is

Getuned op gas vervang ik ze iedere 65dkm.

Edit: getuned op benzine zou ik iedere 85dkm aanhouden.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

classicT5

arjen850

Citaat van: classicT5 op 27-03-2017 19:46:25
Ah, dan overdrijf ik met iedere 30d? :)

Beetje wel ja ;) ik heb eerst de visueel gecontroleerd, ben dus niet km's afgegaan. Maar hij was 5 jaar oud, dus 65K klopt wel aardig wat Leon zegt.