Van Zweeds Staal naar Spaans Temperament.. (aka. China vs. Duitsland)

Gestart door Misha, 20-03-2010 19:07:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

daytonawim

Citaat van: Snellebaksteen op 07-10-2011 11:56:36
Volgens mij wordt het weer tijd voor een ouderwetse carburateur en ontstekingspuntjes. Geen storingen en lekker betrouwbaar.
Trabant kopen?
:evil:

Ehhhh, das ook niet zo eenvoudig als het lijkt hoor  :eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty:

Snellebaksteen

Nou, met 20 jaar Trabant ervaring kan ik je vertellen dat de gemiddelde grasmaaier lastiger is.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Misha

#1037
Zo, van het weekeinde wat onderhoud gedaan; motorolie, filter en remvloeistof vervangen.
Er zit nu Kroon 0W30 in. Eigenlijk had ik Superblue remvloeistof willen gebruiken maar dat was even niet verkrijgbaar; volgende keer dus maar.

Ook had ik nog een foutmelding staan op de antenneversterker. Die had ik al eerder voorbij zien komen bij de dealer maar het boeit me eigenlijk niet omdat ik werkelijk nooit naar de radio luister, daar ben ik 20 jaar terug al mee gestopt toen het meer gelul werd dan muziek.

Maar: omdat ik een bak oude bielzen, wat verrot tuinhout en nog wat afgewerkte vloeistoffen moest wegbrengen was het eigenlijk verplichte kost om even de stofzuiger door de auto te halen.
Daar viel mijn oog op twee loshangende antennedraden, en even later op een kleine module achterin de bagageruimte waar de antennes op hadden moeten zitten. Mmm... 1 en 1 is 2 natuurlijk  (of 10)






Eerst maar eens gekeken wat dat dan voor module was en ja hoor :




De boel maar eens vastgedrukt, en nu maar kijken wat er morgen van komt..



Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Sbv

Soms kan het niet zo moeilijk zijn. Gelukkig was het waarschijnlijk zo simpel.

viking_in_shorts

Citaat van: Misha op 14-11-2011 19:28:53

De boel maar eens vastgedrukt, en nu maar kijken wat er morgen van komt..
http://viva-volvo.nl/ant/ant4.jpg





Lol @ foto + R ;D

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Misha

Vandaag is de V70 bij de dealer geweest die in samenspraak met RICA mijn stationairklachten heeft aangepakt.

Zo wens ik te geloven in ieder geval. ;D

Er staat een nieuwe softwareversie op, ik ga weer een tijdje proefrijden om te kijken of het opgelost is.
Voorlopig was er op de terugweg niets aan de hand, dus ik ben positief.

Ik had een nieuwe C30 2.0 R-Design mee.

Dat is toch niet echt mijn auto, sturen is prima, ruimte voorin ook best ok, remmen ook wel maar zo'n hoogtoerige 4-cylinder is een beetje zonde van de auto, het klinkt als een Duratec uit een Focus en dat zal het ook wel zijn vermoed ik. Ook is het kenmerkende en karakteristieke er een beetje vanaf.

En dat R-Design is een beetje over de top zo'n stuurwiel bestaat uit talloze segmenten, leer, perforaties, knoppen, kunststof, ander soort leer en een metalen spijltje en dan een enorm R-Design logo erop geplakt. Beetje jammer allemaal.

De V70 voelde daarna wel aan als de USS Nimitz overigens en het is ook duidelijk dat de koppeling nu echt wel aan het einde van zijn latijn is.



Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Citaat van: Misha op 15-11-2011 18:57:48
De V70 voelde daarna wel aan als de USS Nimitz overigens en het is ook duidelijk dat de koppeling nu echt wel aan het einde van zijn latijn is.

Vraag ik me al een tijdje af: Moet je bij de N dan ook dat dure dual mass vliegwiel vervangen?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Misha

Citaat van: Marc O. op 15-11-2011 19:02:33
Citaat van: Misha op 15-11-2011 18:57:48
De V70 voelde daarna wel aan als de USS Nimitz overigens en het is ook duidelijk dat de koppeling nu echt wel aan het einde van zijn latijn is.

Vraag ik me al een tijdje af: Moet je bij de N dan ook dat dure dual mass vliegwiel vervangen?

Niet per definitie, alleen als hij op is.
Maar als hij dan weer 2 ton meegaat vind ik het best, da's nog 10 jaar rijden. Ik doe het wel overigens.


Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Daf46

Citaat van: Marc O. op 15-11-2011 19:02:33
Citaat van: Misha op 15-11-2011 18:57:48
De V70 voelde daarna wel aan als de USS Nimitz overigens en het is ook duidelijk dat de koppeling nu echt wel aan het einde van zijn latijn is.

Vraag ik me al een tijdje af: Moet je bij de N dan ook dat dure dual mass vliegwiel vervangen?
Zitten die ook op de benzine-motoren ?

Misha

#1045
Citaat van: Daf46 op 16-11-2011 14:21:17
Citaat van: Marc O. op 15-11-2011 19:02:33
Citaat van: Misha op 15-11-2011 18:57:48
De V70 voelde daarna wel aan als de USS Nimitz overigens en het is ook duidelijk dat de koppeling nu echt wel aan het einde van zijn latijn is.

Vraag ik me al een tijdje af: Moet je bij de N dan ook dat dure dual mass vliegwiel vervangen?
Zitten die ook op de benzine-motoren ?
Jahoor.
Hoezo, word je bang ? ;D

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Daf46

Citaat van: Misha op 16-11-2011 14:49:25
Citaat van: Daf46 op 16-11-2011 14:21:17
Citaat van: Marc O. op 15-11-2011 19:02:33
Citaat van: Misha op 15-11-2011 18:57:48
De V70 voelde daarna wel aan als de USS Nimitz overigens en het is ook duidelijk dat de koppeling nu echt wel aan het einde van zijn latijn is.

Vraag ik me al een tijdje af: Moet je bij de N dan ook dat dure dual mass vliegwiel vervangen?
Zitten die ook op de benzine-motoren ?
Jahoor.
Hoezo, word je bang ? ;D

http://viva-volvo.nl/dmv.jpg
EEK  ;)
Ach zal het wel nog even uithouden, koppeling is iig ook bij mij langzaam aan zijn einde.

Misha

Citaat van: Daf46 op 16-11-2011 16:02:34
Citaat van: Misha op 16-11-2011 14:49:25
Citaat van: Daf46 op 16-11-2011 14:21:17
Citaat van: Marc O. op 15-11-2011 19:02:33
Citaat van: Misha op 15-11-2011 18:57:48
De V70 voelde daarna wel aan als de USS Nimitz overigens en het is ook duidelijk dat de koppeling nu echt wel aan het einde van zijn latijn is.

Vraag ik me al een tijdje af: Moet je bij de N dan ook dat dure dual mass vliegwiel vervangen?
Zitten die ook op de benzine-motoren ?
Jahoor.
Hoezo, word je bang ? ;D

http://viva-volvo.nl/dmv.jpg
EEK  ;)
Ach zal het wel nog even uithouden, koppeling is iig ook bij mij langzaam aan zijn einde.
Hoeveel KM heb jij erop staan nu ?
Mijne staat op 227.000.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Daf46

Citaat van: Misha op 16-11-2011 17:32:24
Citaat van: Daf46 op 16-11-2011 16:02:34
Citaat van: Misha op 16-11-2011 14:49:25
Citaat van: Daf46 op 16-11-2011 14:21:17
Citaat van: Marc O. op 15-11-2011 19:02:33
Citaat van: Misha op 15-11-2011 18:57:48
De V70 voelde daarna wel aan als de USS Nimitz overigens en het is ook duidelijk dat de koppeling nu echt wel aan het einde van zijn latijn is.

Vraag ik me al een tijdje af: Moet je bij de N dan ook dat dure dual mass vliegwiel vervangen?
Zitten die ook op de benzine-motoren ?
Jahoor.
Hoezo, word je bang ? ;D

http://viva-volvo.nl/dmv.jpg
EEK  ;)
Ach zal het wel nog even uithouden, koppeling is iig ook bij mij langzaam aan zijn einde.
Hoeveel KM heb jij erop staan nu ?
Mijne staat op 227.000.
Kuch 162.000 (slechts), maar wat ik merk is bij iets te vlug op het gas als ik het koppelingspedaal loslaat dat het even blijft doorslippen (fractie van een seconde) en verder heb ik maar heel weinig speling tussen volledig ontkoppeld en volledig gekoppeld. Probleem is dat ik niet echt weet hoe het hoort te zijn daar ik nog nooit in een andere V70 heb gereden.

Misha

Citaat van: Daf46 op 16-11-2011 18:19:21
Citaat van: Misha op 16-11-2011 17:32:24
Citaat van: Daf46 op 16-11-2011 16:02:34
Citaat van: Misha op 16-11-2011 14:49:25
Citaat van: Daf46 op 16-11-2011 14:21:17
Citaat van: Marc O. op 15-11-2011 19:02:33
Citaat van: Misha op 15-11-2011 18:57:48
De V70 voelde daarna wel aan als de USS Nimitz overigens en het is ook duidelijk dat de koppeling nu echt wel aan het einde van zijn latijn is.

Vraag ik me al een tijdje af: Moet je bij de N dan ook dat dure dual mass vliegwiel vervangen?
Zitten die ook op de benzine-motoren ?
Jahoor.
Hoezo, word je bang ? ;D

http://viva-volvo.nl/dmv.jpg
EEK  ;)
Ach zal het wel nog even uithouden, koppeling is iig ook bij mij langzaam aan zijn einde.
Hoeveel KM heb jij erop staan nu ?
Mijne staat op 227.000.
Kuch 162.000 (slechts), maar wat ik merk is bij iets te vlug op het gas als ik het koppelingspedaal loslaat dat het even blijft doorslippen (fractie van een seconde) en verder heb ik maar heel weinig speling tussen volledig ontkoppeld en volledig gekoppeld. Probleem is dat ik niet echt weet hoe het hoort te zijn daar ik nog nooit in een andere V70 heb gereden.
Het hoort eigenlijk perfekt te zijn.

Daarmee bedoel ik dat je daadwerkelijk een gebied hebt waarin je de speling kan bedienen met je voet, anders dan er ongeveer de richting aangeven.
Hij hoort soepel en licht te gaan, zonder bijgeluiden.

Ik vind het duidelijkste verschil altijd zitten in de doseerbaarheid.

Doorslippen doet mijn koppeling absoluut niet overigens: bokken nog wel eens, je voelt dan duidelijk de veren in het vliegwiel werken.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het