Van Zweeds Staal naar Spaans Temperament.. (aka. China vs. Duitsland)

Gestart door Misha, 20-03-2010 19:07:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daf46

Citaat van: Misha op 16-11-2011 18:42:25

Het hoort eigenlijk perfekt te zijn.

Daarmee bedoel ik dat je daadwerkelijk een gebied hebt waarin je de speling kan bedienen met je voet, anders dan er ongeveer de richting aangeven.
Hij hoort soepel en licht te gaan, zonder bijgeluiden.

Ik vind het duidelijkste verschil altijd zitten in de doseerbaarheid.

Doorslippen doet mijn koppeling absoluut niet overigens: bokken nog wel eens, je voelt dan duidelijk de veren in het vliegwiel werken.
Het is waarschijnlijk dat bokken dat ik ervaar, want het toerental slaat niet door, het heeft inderdaad iets 'trillends' qua gevoel. Eigenlijk is het zo dat eens rijdend het prima gaat maar in de file schuiven vergt nogal wat concentratie om vloeiend te vertrekken.

Misha

Citaat van: Daf46 op 16-11-2011 19:28:37
Citaat van: Misha op 16-11-2011 18:42:25

Het hoort eigenlijk perfekt te zijn.

Daarmee bedoel ik dat je daadwerkelijk een gebied hebt waarin je de speling kan bedienen met je voet, anders dan er ongeveer de richting aangeven.
Hij hoort soepel en licht te gaan, zonder bijgeluiden.

Ik vind het duidelijkste verschil altijd zitten in de doseerbaarheid.

Doorslippen doet mijn koppeling absoluut niet overigens: bokken nog wel eens, je voelt dan duidelijk de veren in het vliegwiel werken.
Het is waarschijnlijk dat bokken dat ik ervaar, want het toerental slaat niet door, het heeft inderdaad iets 'trillends' qua gevoel. Eigenlijk is het zo dat eens rijdend het prima gaat maar in de file schuiven vergt nogal wat concentratie om vloeiend te vertrekken.
Dat is inderdaad goed omschreven, en dat kan dus 100% goed.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Ook bij mijn wagen is het dm vliegwiel vervangen. Nu paste op de bak (M66) een Ford vliegwiel, wat aanzienlijk goedkoper was dan dat van Volvo.

Dat het Ford vliegwiel een Volvo-stempel had, maakte het nog leuker ;D

Misha

Citaat van: elianmars op 17-11-2011 10:22:28
Ook bij mijn wagen is het dm vliegwiel vervangen. Nu paste op de bak (M66) een Ford vliegwiel, wat aanzienlijk goedkoper was dan dat van Volvo.

Dat het Ford vliegwiel een Volvo-stempel had, maakte het nog leuker ;D

Definieer aanzienlijk eens ?


Overigens denk ik niet dat wij wat hebben aan die info helaas, Ford gebruikt die motoren volgens mij niet en het is niet hetzelfde vliegwiel als dat van een T-blok.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Zo, de afspraak is gemaakt en het gaat vrijdag de 13e gebeuren.
Ik durf ja. ;D


Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

#1055
Citaat van: Misha op 17-11-2011 10:32:15
Citaat van: elianmars op 17-11-2011 10:22:28
Ook bij mijn wagen is het dm vliegwiel vervangen. Nu paste op de bak (M66) een Ford vliegwiel, wat aanzienlijk goedkoper was dan dat van Volvo.

Dat het Ford vliegwiel een Volvo-stempel had, maakte het nog leuker ;D

Definieer aanzienlijk eens ?


Overigens denk ik niet dat wij wat hebben aan die info helaas, Ford gebruikt die motoren volgens mij niet en het is niet hetzelfde vliegwiel als dat van een T-blok.


Oh, ik zie de vraag nu pas  :eusa_shifty:

Voor de onderdelen (koppeling, drukgroep, lager en dm vliegwiel) was ik totaal 750 euro kwijt, als ik het me goed herinner.

Misha

Zo, Rib uit mijn lijf.

Gisteren is de koppeling, keerring, DM-vliegwiel en bedieningscylinder vervangen.
Wat een verschil zeg, gaat zo extreem licht en doseerbaar nu, bijna te licht voor een relatief grote auto.
Het is bizar hoe je jezelf aanpast aan een auto.
Hopen dat we er weer 200.000 tegenaan kunnen.

Tevens de thermostaat en sensor laten doen.

Het schijnt dat het stuurhuis een bijgeluid maakt. Dat moet hij dan maar even lekker blijven doen, voorlopig is de onderhoudspot leeg.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

Lekker he zo'n verse koppeling.

Toen ik indertijd weg wilde rijden wilde ik meteen stoppen na het intrappen van de koppeling.
Ik dacht: Dit kan niet goed zijn, ik trap er doorheen.

Hij ging zo ontzettend licht.
Als je de kosten uitspreid over de tijd dat je er plezier van hebt valt het relatief mee.

Geniet ze!

Misha

Citaat van: razorx op 14-01-2012 12:34:55
Lekker he zo'n verse koppeling.

Toen ik indertijd weg wilde rijden wilde ik meteen stoppen na het intrappen van de koppeling.
Ik dacht: Dit kan niet goed zijn, ik trap er doorheen.

Hij ging zo ontzettend licht.
Als je de kosten uitspreid over de tijd dat je er plezier van hebt valt het relatief mee.

Geniet ze!
Wel lollig dat met die dure DMF's een revisie-automaatbak bijna 1:1 begint te lopen met een koppelingswissel.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Mooi dat het bij jouw wagen weer in orde is, Misha.

Bij de wagen van mijn vader (Audi A3) gaat de koppeling ook zo licht. Het is bijna eng. Zeker vergeleken met mijn koppeling  ;D

Misha

Vandaag een lekker stukje gereden, wat gegeten en terug laten rijden.
Het oude vliegwiel was duidelijk wel aan vervanging toe, het is ongekend wat er een rust in de loopcultuur gekomen is.
Je kunt nu echt zonder  probleem 55 rijden in 5, met amper toeren snelheid maken maar ook het gewone rijden is aanmerkelijk rustiger, je zit eigenlijk geen moment meer bij te koppelen.
Ik merk nu ook wat de voordelen zijn van een dual-mass vliegwiel als het goed functioneert tov een traditioneel vliegwiel.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

peteRRR

Citaat van: Misha op 14-01-2012 22:35:32
Vandaag een lekker stukje gereden, wat gegeten en terug laten rijden.
Het oude vliegwiel was duidelijk wel aan vervanging toe, het is ongekend wat er een rust in de loopcultuur gekomen is.
Je kunt nu echt zonder  probleem 55 rijden in 5, met amper toeren snelheid maken maar ook het gewone rijden is aanmerkelijk rustiger, je zit eigenlijk geen moment meer bij te koppelen.
Ik merk nu ook wat de voordelen zijn van een dual-mass vliegwiel als het goed functioneert tov een traditioneel vliegwiel.



Zo te horen kan jij onmogelijk weer terug naar een keiharde uber 850 Misha,ben je al niet een beetje aan het afglijden richting je pensioen?

Groet. ;D
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Misha

Citaat van: peteRRR op 15-01-2012 11:46:54
Citaat van: Misha op 14-01-2012 22:35:32
Vandaag een lekker stukje gereden, wat gegeten en terug laten rijden.
Het oude vliegwiel was duidelijk wel aan vervanging toe, het is ongekend wat er een rust in de loopcultuur gekomen is.
Je kunt nu echt zonder  probleem 55 rijden in 5, met amper toeren snelheid maken maar ook het gewone rijden is aanmerkelijk rustiger, je zit eigenlijk geen moment meer bij te koppelen.
Ik merk nu ook wat de voordelen zijn van een dual-mass vliegwiel als het goed functioneert tov een traditioneel vliegwiel.



Zo te horen kan jij onmogelijk weer terug naar een keiharde uber 850 Misha,ben je al niet een beetje aan het afglijden richting je pensioen?

Groet. ;D
Nu scheelt het dat ik die behoefte ook helemaal niet heb.
En pensioen: ja, graag !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

peteRRR

Citaat van: Misha op 15-01-2012 13:28:04
Citaat van: peteRRR op 15-01-2012 11:46:54
Citaat van: Misha op 14-01-2012 22:35:32
Vandaag een lekker stukje gereden, wat gegeten en terug laten rijden.
Het oude vliegwiel was duidelijk wel aan vervanging toe, het is ongekend wat er een rust in de loopcultuur gekomen is.
Je kunt nu echt zonder  probleem 55 rijden in 5, met amper toeren snelheid maken maar ook het gewone rijden is aanmerkelijk rustiger, je zit eigenlijk geen moment meer bij te koppelen.
Ik merk nu ook wat de voordelen zijn van een dual-mass vliegwiel als het goed functioneert tov een traditioneel vliegwiel.



Zo te horen kan jij onmogelijk weer terug naar een keiharde uber 850 Misha,ben je al niet een beetje aan het afglijden richting je pensioen?

Groet. ;D
Nu scheelt het dat ik die behoefte ook helemaal niet heb.
En pensioen: ja, graag !


Het is je van harte gegund. :D



Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Taranis

Citaat van: Misha op 14-01-2012 13:47:05
Wel lollig dat met die dure DMF's een revisie-automaatbak bijna 1:1 begint te lopen met een koppelingswissel.

Een revisie automaatbak zit rond de 3000 euro, ik mag toch hopen dat je minder kwijt bent voor een koppelingswissel ;D