Van Zweeds Staal naar Spaans Temperament.. (aka. China vs. Duitsland)

Gestart door Misha, 20-03-2010 19:07:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jack v

Citaat van: razorx op 09-05-2012 21:39:23
Citaat van: Jack v op 09-05-2012 21:37:13
Citaat van: razorx op 09-05-2012 21:30:50
Een hij die Caviaschennis pleegt zal zijn leven lang spruitstukken demonteren.
Daarnaast zal deze ongerief getroffen worden door de meest vreemde maar ook nare voorvallen:
Het horen van klappertandgeluiden in het donker met als gevolg boze en indringende dromen waarin Hij, de Cavia wiens naam niet genoemnd mag worden een boosaardige hoofdrol speelt. Deze dromen zullen op latere leeftijd krankzinnigheid veroorzaken.
Last van winderigheid met een preigeur waardoor deze onzalige persoon nooit meer omgang zal hebben met een vrouw, behalve die van het allerlaagste allooi.


Ik waarschuw u: Leg wat weegbree en prei bij uwen voordeur en uw lot zal goed zijn.
Weer teveel bier, eh spraakwater gehad Yits.



Maar wel grandiooshttp://www.easyfreesmileys.com/smileys/lol-045.gif
Ik vrees dat mijn account weer eens gehackt is.
;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

UserID6342

Hahahaha, heb weer met een grote grijns zitten lezen heren  :eusa_dance: :eusa_dance:.

Rest mij 1 vraagje, waarom de injectorrail eraf bij een 10 klepper ?  Deze kan blijven zitten als je de carterventilatie vervangt hoor.  Je kunt de hele boel zo wegkantelen, net zoals bij de turbomodellen.  Alleen bij de 20 kleppers moeten ze eruit, anders kom je niet goed bij de spruitstukbouten.  Tenminste, zo doe ik het altijd ;D

razorx

#1097
Citaat van: Dirk342 op 09-05-2012 22:25:30
Hahahaha, heb weer met een grote grijns zitten lezen heren  :eusa_dance: :eusa_dance:.

Rest mij 1 vraagje, waarom de injectorrail eraf bij een 10 klepper ?  Deze kan blijven zitten als je de carterventilatie vervangt hoor.  Je kunt de hele boel zo wegkantelen, net zoals bij de turbomodellen.  Alleen bij de 20 kleppers moeten ze eruit, anders kom je niet goed bij de spruitstukbouten.  Tenminste, zo doe ik het altijd ;D
Hier heb je een punt Dirk. Ik heb nu het beeld voor me.
Weer een toevoeging voor de anderen.

-edit- Jouw terechte opmerking aan het slot van de how to toegevoegd. Anders bezorgen we anderen in blind vertrouwen alleen meer werk.

V70geRwin

Citaat van: razorx op 09-05-2012 21:39:23
Citaat van: Jack v op 09-05-2012 21:37:13
Citaat van: razorx op 09-05-2012 21:30:50
Een hij die Caviaschennis pleegt zal zijn leven lang spruitstukken demonteren.
Daarnaast zal deze ongerief getroffen worden door de meest vreemde maar ook nare voorvallen:
Het horen van klappertandgeluiden in het donker met als gevolg boze en indringende dromen waarin Hij, de Cavia wiens naam niet genoemnd mag worden een boosaardige hoofdrol speelt. Deze dromen zullen op latere leeftijd krankzinnigheid veroorzaken.
Last van winderigheid met een preigeur waardoor deze onzalige persoon nooit meer omgang zal hebben met een vrouw, behalve die van het allerlaagste allooi.


Ik waarschuw u: Leg wat weegbree en prei bij uwen voordeur en uw lot zal goed zijn.
Weer teveel bier, eh spraakwater gehad Yits.



Maar wel grandiooshttp://www.easyfreesmileys.com/smileys/lol-045.gif
Ik vrees dat mijn account weer eens gehackt is.

Cavia's revanche  ;D

razorx

Sorry Misha dat ik je 70 topic navervuil met nog een technische vraag.

Als je naar dit plaatje kijkt:


Zie je dat de bevestigingsbouten links geplaatst zijn op een manier die een grotere kracht/beweging op kan vangen.
Lijkt logisch, de bak als soort van ankerpunt zit immers rechts. Maar er is toch ook die centrale steun voor het inlaatspruitstuk?
Dit laatste verandert het krachtpatroon enorm, of zou die er achteraf als noodzaak bijbedacht zijn?

Dat die krachtverdeling bij het uitlaatspruitstuk simpel kon blijven is duidelijk: Hier is veel meer flexibiliteit.

Misha

Citaat van: razorx op 09-05-2012 22:29:33
Citaat van: Dirk342 op 09-05-2012 22:25:30
Hahahaha, heb weer met een grote grijns zitten lezen heren  :eusa_dance: :eusa_dance:.

Rest mij 1 vraagje, waarom de injectorrail eraf bij een 10 klepper ?  Deze kan blijven zitten als je de carterventilatie vervangt hoor.  Je kunt de hele boel zo wegkantelen, net zoals bij de turbomodellen.  Alleen bij de 20 kleppers moeten ze eruit, anders kom je niet goed bij de spruitstukbouten.  Tenminste, zo doe ik het altijd ;D
Hier heb je een punt Dirk. Ik heb nu het beeld voor me.
Weer een toevoeging voor de anderen.

-edit- Jouw terechte opmerking aan het slot van de how to toegevoegd. Anders bezorgen we anderen in blind vertrouwen alleen meer werk.
Wat mij betreft was dat een bewuste keuze.

Dit blok was zo enorm goor dat ik persé verder wilde gaan en het spruitstuk ook goed wilde schoonmaken en dan vind ik het fijner om het spruitstuk los van alles te hebben. Eigenlijk net als met de gasklep, die kun je ook laten zitten.
Dit zijn van die dingen die toch even duren en je doet het maar 1 keer in de leeftijd van de auto dus dan vind ik die grondigheid fijn.

Maar inderdaad, voor de how-to is het een goede aanvulling. Als het niet los hoeft, hoeft het niet los en je hoeft dan ook geen ringetjes e.d. te vervangen. Scheelt tijd, geld en het risicootje op vacuumlekjes langs de injectoren.

@Yits: Over die krachtverdeling: opvallend en aanvullend is ook dat de boutjes die in het linkerdeel zitten net ietsie dikker zijn dan rechts.


Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Gelukkig was er nog een electricien beschikbaar voor een probleem met de CEM..





Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

grijzev70tdi

En opgelost?  ;D ;)

Leuk gezicht  :eusa_clap:
Grolsch, het klinkt al lekkerder

razorx

Pas op, voor je het weet doet hiij je distributie even.
Pracht foto, met die onderzoekende blik.

UserID6342


Ries van de Zilverschuit

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Taranis

 ;D :eusa_clap:

Probleem opgelost trouwens? :P

Misha

Zo, ff stof afblazen...

Ja,vroegah hield ik dit altijd redelijk goed bij maar door diverse redenen is dat even wat minder geweest.
Positieve is dat dat mede komt omdat de V70 het altijd gewoon doet.

In de afgelopen periode zijn eigenlijk alleen de voorste draagarmen vervangen, een wiellager dat achteraf eigenlijk niet vervangen had hoeven worden en een stuurkogel.

Tot 2 weken terug: we reden terug op de snelweg en opeens een trilling door de hele auto, alsof er iets aan het wiel geplakt was of er een vette spijker of steen in zat maar dan nog 4 keer dat gevoel. En natuurlijk precies in een tunnel, haha...

Ingrid gevraagd om rustig door te rijden en bij de benzinepomp te stoppen -gelukkig was dat vlakbij.

Niets te bekennen..
Dus voorzichtig weer verder gereden, en klacht geheel weg...

Verder dan 'boeie' kwam mijn emotie op dat moment niet, tot ik sinds een dag of drie elke ochtend de achterkant van de auto optilde bij het achteruit rijden, toen viel het kwartje.

Het blijft bij Volvo toch boeiend hoe ze in staat zijn om eenzelfde standaardkwaal niet op te lossen maar naar elk volgend model mee te nemen.
Denk hierbij aan de kabelboom van de achterklep van de estates -als sinds de 200 serie volgens mij- die standaard doorschuurt, de constructie van de gordels in de achterbank van de Estates die nog wel eens willen locken met de bank beneden  zodat je helse capriolen moet uithalen om de bout te lossen en nu dus ook de loslatende voering van de handremschoenen...

Dus mocht ik lekker op het opritje met dwarrelende sneeuw de handremschoenen vervangen. Gelukkig zijn ze wel van dat duivelse afstelsysteem met dat tandwieltje waar je in het donker op je knieen met een stokje in een holletje moet roeren, maar de veertjes waarmee die schoenen op de ankerplaat liggen is dan ook weer een butsysteem...

Hoe dan ook, het rijdt weer.  Binnenkort de zomerruitenwissers, zomermatten, zomerruitensproeiervloeistof weer monteren en dan moet hij er weer een jaar tegen kunnen...


Verder nog een baalmomentje: ik had mezelf zover dat ik mijn oude S70 weer terug ging kopen. Uiteraard is het voor Rob helemaal een drama dat de AT-bak net de geest geeft als je hem wilt verkopen, maar ik vind het ook erg jammer want het is echt een beauty van een auto.

Grtz,

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Snellebaksteen

Ik parkeer alweer een half jaar gewoon in de versnelling. Die handrem repareer ik vlak voor de APK wel. Eerder heeft geen zin, het is toch zo weer stuk, uitgesteld, aanlopend of versleten. Ruk-construktie is het.

Met de achterklep doorvoer heb ik eigenlijk nog nooit last gehad, niet bij de 940, niet bij de 850 en niet bij de V70.
Mijn gordels op de achterbank rollen heeel erg langzaam op. Ze doen er soms wel een uur over. Het stomme is dat ze het wel altijd doen, ze rollen altijd helemaal op, alleen heel langzaam. Smeren met teflonspray, schoonmaken van het mechaniek, het helpt niks. Ik laat het nu maar zo. Het nadeel is alleen dat er nog wel eens een deur dichtgesmeten wordt terwijl er een gordel gesp klem tussen zit. Das niet best voor de lak. Nouja. Nieuw is hij allang niet meer.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Citaat van: Misha op 28-03-2013 12:19:30
Binnenkort de zomerruitenwissers, zomermatten, zomerruitensproeiervloeistof weer monteren

:eusa_think:

Vergeet je zomerkentekenplaten niet.