Van Zweeds Staal naar Spaans Temperament.. (aka. China vs. Duitsland)

Gestart door Misha, 20-03-2010 19:07:56

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Snellebaksteen op 28-03-2013 12:32:36
Ik parkeer alweer een half jaar gewoon in de versnelling. Die handrem repareer ik vlak voor de APK wel. Eerder heeft geen zin, het is toch zo weer stuk, uitgesteld, aanlopend of versleten. Ruk-construktie is het.

Toen ik mijn wagen net gekocht had, bleek tijdens de apk keuring dat er een voering los lag. Aan beide kanten zijn er nieuwe op gegaan. Dat is nu drie jaar geleden. Ik parkeer altijd met handrem aangetrokken en heb ook met de handrem gespeeld in de sneeuw.
Tot nu toe alles zonder problemen. Zo heel slecht is het dus ook weer niet.

Snellebaksteen

Voor de eerste APK heb ik de blokken vervangen (zelf gedaan), daarna braaf iedere dag op de handrem gezet (mijn oprit loopt af), niet mee gespeeld in de sneeuw,  desondanks voor de 2e APK toch weer een losse voering aan 1 kant. Weer alles vervangen (laten doen) en na een half jaar weer geen handremfunktie meer. Geen aanlopen, gerommel tijdens het rijden of andere ellende gemerkt.

Dit jaar maar eens met originele onderdelen proberen, wellicht dat die iets langer mee gaan.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Misha

Tja, het blijft een drama.

Nu ook weer: druk je er nieuwe voeringen in -originele- past die schijf er niet omheen, ook al heb ik eerst met een schuurtol  op de boor die hele rouwrand eraf geslepen, de kantjes van de voeringen iets afgeschuind maar nee, blijft wrikken.

En aanlopen natuurlijk, had alles echt los gezet. Omdat het aanlopen niet al te erg is heb ik er gewoon maar direkt 20 km mee gereden, nu lijkt het goed te zitten en kan ik ze afstellen.

Nu alleen nog het merkwaardige geluid rechtsvoor bij bochten op zien te lossen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Blijft toch raar.
Bij stevige bochten naar links komt er uit de rechtvoorkant een schrapend geluid, hoog schrapend. Een beetje het idee van een krijtje op het schoolbord maar dan toch weer wat lager.
NIet bij langzame bochten.

Recent is het dan ook zo dat er een resonantiegeluid bij komt dat met het motortoerental oploopt, dat verdwijnt na een seconde of 30 weer.

Bij aanremmen komt er uit diezelfde rechterkant soms ook een brommend geluid, een beetje het geluid alsof je gegroefde schijven hebt maar dan aan 1 kant. Remmen zelf is prima, en klauw blijft ook niet hangen zo te zien, geen rare groeven in de schijf.

Schijven hebben wel een mooie rand erop, blokken zijn halverwege.

Jemand ?

StefanCJ

Hmm ... Je oude S70 terug kopen? Ik vermoedde al zoiets aangezien Rob niets wilde zeggen en de S70 niet officieel te koop stond. Maar dan, de V70 eruit of de S70 ernaast? Wel ontzettend balen van de AT-bak, gaat de overname nu definitief niet meer door?

:)

Snellebaksteen

Geen steentje tussen je hitte schild bij de remschijf? Heb ik nu 2 keer gehad. De eerste keer maakte het zoveel herrie dat ik dacht dat er iets vreselijk kapot aan het gaan was. De tweede keer leek het op wat jij nu omschrijft.

Het geluidje bij het in toerental zou een lagertje in 1 van je spanrollen, dynamo of aircopomp kunnen zijn.

Misha

Citaat van: StefanCJ op 28-03-2013 14:30:50
Hmm ... Je oude S70 terug kopen? Ik vermoedde al zoiets aangezien Rob niets wilde zeggen en de S70 niet officieel te koop stond. Maar dan, de V70 eruit of de S70 ernaast? Wel ontzettend balen van de AT-bak, gaat de overname nu definitief niet meer door?

:)
Zou in plaats van zijn, maar ik heb de tijd, ruimte en middelen niet om er iets aan te doen zo dus helaas gaat de overname niet door nee, daar balen we allemaal erg van maar voor Rob is het echt kudt natuurlijk.

Misha

Citaat van: Snellebaksteen op 28-03-2013 14:39:07
Geen steentje tussen je hitte schild bij de remschijf? Heb ik nu 2 keer gehad. De eerste keer maakte het zoveel herrie dat ik dacht dat er iets vreselijk kapot aan het gaan was. De tweede keer leek het op wat jij nu omschrijft.
Dacht eerst wel aan hitteschild / spatschild ja, maar recent is dat er bij het vervangen van het lager allemaal afgeweest en dat gaf geen verandering in geluid. Ik dacht eerst dat het een probleem van het lager was maar nee..

Citaat van: Snellebaksteen op 28-03-2013 14:39:07
Het geluidje bij het in toerental zou een lagertje in 1 van je spanrollen, dynamo of aircopomp kunnen zijn.
Ik was niet helemaal duidelijk zie ik, dat geluidje (resonantie) begint bij zo'n bocht naar links, tegelijk met dat andere geluid.
Dat andere geluid is direkt weg als je snelheid mindert of de bocht uitkomt, dat resonantie geluid blijft dan nog even lekker hangen. Maar: niet altijd.

Snellebaksteen

Ah, dan is het duidelijk.
Het zal een resonantie gevoelig, zweeds,  linksdragend brul spookje zijn. Komt wel vaker voor. Ik heb er 1 in m'n hoofd. Mijn alter ego roept dat het vanzelf overgaat maar volgens het brulspook is dat ijdele hoop.

Teurgbrullen helpt niet maar lucht wel op.

viking_in_shorts

Ik ken ze niet. Weet je zeker dat je niet in de war bent met de Finse absolut-eer-beer?

Snellebaksteen

Citaat van: viking_in_shorts op 28-03-2013 15:53:53
Weet je zeker dat je niet in de war bent?
Jawel dat weet ik niet zeker.

viking_in_shorts

Citaat van: Snellebaksteen op 28-03-2013 16:29:10
Citaat van: viking_in_shorts op 28-03-2013 15:53:53
Weet je zeker dat je niet in de war bent?
Jawel dat weet ik niet zeker.

Gelukkig maar. Ik dacht even van niet.

Misha

Citaat van: Snellebaksteen op 28-03-2013 15:40:40
Ah, dan is het duidelijk.
Het zal een resonantie gevoelig, zweeds,  linksdragend brul spookje zijn. Komt wel vaker voor. Ik heb er 1 in m'n hoofd. Mijn alter ego roept dat het vanzelf overgaat maar volgens het brulspook is dat ijdele hoop.

Teurgbrullen helpt niet maar lucht wel op.
Pfff.. Verrekte Hippie.
:evil:

Vulk

Dat van die handrem snap ik niet.
Ik heb mijn achterremmen 4 jaar (en 80.000km geleden) volledig laten vervangen, op de klauwen na.

Doen het nog steeds goed en ik gebruik de handrem dagelijks.

grijzev70tdi

Precies, daar heb je het ;) Dagelijks gebruiken blijft het redelijk heel, dat af en toe of niet gebruiken gaat het kapot. Bij de N hier gaat het nu ook een jaar goed, ongeveer 50 dkm
Grolsch, het klinkt al lekkerder