T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maartendeb

Ja misschien wel een goed idee, ik zal eens wat olie gaan bestellen.

Sbv

Autrans eens vragen nog, zo lang is de revisie nog niet geleden tenslotte ? Wat is er toen allemaal vervangen ?

V70geRwin

Citaat van: Sbv op 03-02-2014 08:50:34
Autrans eens vragen nog, zo lang is de revisie nog niet geleden tenslotte ? Wat is er toen allemaal vervangen ?

Zou ik ook mee beginnen.
Is het factuurbedrag ook voor een complete revisie?
Kleppenblok zou je wel moeten meren ih bedrag.

maartendeb

Net even met Autrans gebeld: kleppenblok maakt onderdeel uit van de revisie, solenoids zijn vervangen. Ik breng hem daar volgende week donderdagochtend naar toe voor een diagnose. ATF-Z is hun benaming voor Dexron III zei de man, zelfde olie.

Heb hier nog een lotgenoot gevonden die recentelijk hetzelfde probleem had: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,61558.msg1434172.html

855T5+

Citaat van: maartendeb op 02-02-2014 21:08:32
Dear Volvo diary,

Zo nou ik had van de week van 2 ECC sensoren 1 werkende gemaakt, beetje solderen aan m'n bureautje op zolder, vond het mooi :) Geen knipperende lampjes op de ECC unit meer  :eusa_dance:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1442271/850/airco/01_ecc_sensor_openmaken.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1442271/850/airco/02_ecc_sensor_overzetten.jpg

Een IPD blauwe motorsteun gemonteerd, zo beetje zagen met m'n Leatherman:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1442271/850/motorsteunen/07_bovenste_motorsteun_los_zagen.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1442271/850/motorsteunen/08_ipd_bovenste_motorsteun_gemonteerd.jpg

En die dit weekend gelijk weer vervangen voor een originele. Voor mij toch liever zoef zonder brom ;D We hebben de hele zwarte steun eruit gehaald en het rubber erin geperst in de bankschroef. Actiefoto:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1442271/850/motorsteunen/09_stefan_monteert_bovenste_motorsteun.jpg

Tis nu weer heerlijk stil.

Ik kon mijn geluk niet op. Had zowaar wat zakgeld over na het slopen van de rode, tig dingen waar ik het aan kan verbrassen voor de 850 maar ik dacht hee misschien moet ik ook eens investeren in een nieuwe spijkerbroek ;D Dus wij vanmiddag naar Utrecht, dakkie open, zonnebril op, heerlijk ritje! Eenmaal in Utrecht centrum behoorlijk druk, veel file rijden door de Daalse tunnel omhoog en langs de nieuwe Vredenburg. Ik nog grappen tegen Eva over de hellingproef met een automaat. Maar goed eenmaal bij de parkeergarage, ja hoor "The blinking arrow of doom"  :evil: Kon nog net aan bovenkomen in z'n 3, automaat in de noodloop dus. Met mijn new found OBD-1 skills de foutcodes uitgelezen, pin A1: 2-2-2, iets met de S2 solenoide. Foutcodes gewist en lekker de stad in gegaan. Op de terugweg niets aan de hand.

Thuis even wat gaan lezen, over warm worden door file rijden en slijtage, dat die solenoide niet meer kan inschakelen, gezien het file rijden moet het zoiets geweest zijn. Heb via de OBD-1 op pin A1 "Test Mode No. 3" geprobeerd, want no. 4 kreeg ik niet voor elkaar. Ik hoorde alle solenoides netjes 6x schakelen.

Heb ook de rekening van Autrans er eens bij gepakt, want een van de 5 redenen dat ik deze auto wilde was de gereviseerde automaat... De beschrijving op 27-02-2012, 40.000km geleden luidde:
Transmissie en koppelomvormer uitgebouwd. Transmissie gedemonteerd en schoongemaakt, opgebouwd met nieuwe delen. Koppelomvormer opengestoken en voorzien van nieuwe washers en lagers. Transmissie en koppelomvormer ingebouwd.

Ik ben wel benieuwd of onder de nieuwe delen ook dat solenoide deel valt, zal morgen eens bellen, en dan ook vragen wat het kost om dat deel te laten vervangen. Heb er zelf eigenlijk niet zo'n zin in.

Als troost nog nog even een nieuwe multiriem opgelegd, met dat 2 euro Volvo tooltje een fluitje van een cent!
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1442271/850/multiriem/01_multiriem_vervangen_met_volvo_tooltje.jpg

En daarna heb ik m'n telefoon op de garagevloer laten vallen, scherm kaduuk.

Mooi weekje zo.

The end.



Beetje trage reactie, maar toch:

Van de ene Maarten aan de andere:

Zeer interessant! Lijkt wel een leerboek voor mij!

Dat tooltje van 2 euro voor de multiriem waar je over spreekt, wat is het bestelnummer en waar heb jij dat gehaald voor 2 euro?

Mijn multigeval is wat oud en moet ik preventief vervangen...denk ik...
Volvo: Mutatis Mutandis

maartendeb


855T5+

Citaat van: maartendeb op 03-02-2014 13:02:03
Deze is het :) http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,67451.0.html

Bij mijn dealer kost dat 28,57 excl. BTW en krijg geen korting "want is speciaal gereedschap".
Net gebeld. Dan heb jij wel heel veel mazzel gehad!
Dus als jij het nog een keer kunt bestellen voor die prijs, graag! of een PM met instructies graag!
Bij voorbaat dank!
Volvo: Mutatis Mutandis

Ries van de Zilverschuit

Deze klucht is waarschijnlijk terug te voeren op een typefout van een Volvo-medewerker in het centraal magazijn. Vanwege de plots gestegen vraag naar dit onderdeel zijn ze de zaak gaan onderzoeken, denk ik. En toen de fout gecorrigeerd. Prijs weer op het 'normale' niveau.

Had ik er indertijd maar een een dozijn of wat van gekocht...
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

maartendeb

Zo net bij Autrans in Lunteren geweest; het is of solenoids vervangen of het complete kleppenblok. Ik zal voor het complete kleppenblok gaan, het ligt dan toch open. Als, dan ga ik het daar laten doen.

Een andere bak monteren is waarschijnlijk goedkoper en ook ontzettend leuk om zelf (of met hulp) te doen, maarja goede bak zoeken waar je na een jaar niet weer mee aan de beurt bent (blijkbaar kan het ook verkeren met een revisiebak), weet het niet. De waslijst van todo's voor 850 is nog lang, en ik wil eigenlijk ook wel eens een weekendje vrij ;D

Tóch adviseerde de monteur mij om eerst eens een flesje van dit goedje te proberen en het eens aan te zien, kleppenblok vervangen kan altijd nog.


Het flesje belooft dingen waarvan je denkt waarom stoppen ze dit niet standaard in ATF dan? ;D De bak schakelt merkbaar smoother nu en ik heb geprobeerd om hem goed warm te krijgen, sloom rijden veel stoppen en wachten in z'n D. Nu gebeurt het natuurlijk niet, maarja ik geloof er geen fluit van dat het gaat werken. Mocht het wel een tijdje werken, kan ik mooi nog even sparen voor de reparatie.

Oh en ik had nog iets moois vanochtend. Wagen 3 dagen laten staan om zo de automaat te ontzien totaan de diagnose, valt ie na een minuut spontaan uit. Net op een onhandige plek natuurlijk, de afrit naar de openbare weg. Startmotor ging niet meer rond, had wel werkende lampjes en radio. Teruggeduwd, 2 minuten gewacht, toen deed ie het weer en ik kon mijn weg vervolgen. Ik ga weer eens aan de zoekfunctie, ben wel benieuwd :eusa_think:

Sbv

handbak ?
Mooi balen Maarten, steeds zelfde foutmelding ?

maartendeb

Hehe no thanks ;D

Heeft 1x nog kuren gehad afgelopen weekend, zelfde patroon, continue flutsnelheid rijden (A12/A2 100km/u) en dan de stad in duiken. Geen foutcode gereden toen.

maartendeb

Ok, dat hielp dus niet. Dinsdag kleppenblok vervangen.

StefanCJ

Laten vervangen toch? Gelijk heb je, soms is het klussen wel even mooi geweest.

LouisXIV

Citaat van: maartendeb op 13-02-2014 12:12:53
Zo net bij Autrans in Lunteren geweest; het is of solenoids vervangen of het complete kleppenblok. Ik zal voor het complete kleppenblok gaan, het ligt dan toch open. Als, dan ga ik het daar laten doen.

Een andere bak monteren is waarschijnlijk goedkoper en ook ontzettend leuk om zelf (of met hulp) te doen, maarja goede bak zoeken waar je na een jaar niet weer mee aan de beurt bent (blijkbaar kan het ook verkeren met een revisiebak), weet het niet. De waslijst van todo's voor 850 is nog lang, en ik wil eigenlijk ook wel eens een weekendje vrij ;D

Tóch adviseerde de monteur mij om eerst eens een flesje van dit goedje te proberen en het eens aan te zien, kleppenblok vervangen kan altijd nog.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1442271/850/automaat/01_smart_blend_synthetics_atf_protectant_4001.jpg

Het flesje belooft dingen waarvan je denkt waarom stoppen ze dit niet standaard in ATF dan? ;D De bak schakelt merkbaar smoother nu en ik heb geprobeerd om hem goed warm te krijgen, sloom rijden veel stoppen en wachten in z'n D. Nu gebeurt het natuurlijk niet, maarja ik geloof er geen fluit van dat het gaat werken. Mocht het wel een tijdje werken, kan ik mooi nog even sparen voor de reparatie.

Oh en ik had nog iets moois vanochtend. Wagen 3 dagen laten staan om zo de automaat te ontzien totaan de diagnose, valt ie na een minuut spontaan uit. Net op een onhandige plek natuurlijk, de afrit naar de openbare weg. Startmotor ging niet meer rond, had wel werkende lampjes en radio. Teruggeduwd, 2 minuten gewacht, toen deed ie het weer en ik kon mijn weg vervolgen. Ik ga weer eens aan de zoekfunctie, ben wel benieuwd :eusa_think:
ik ben destijds ook in Lunteren geweest bij Autrans. Leek mij toen ook al een betrouwbaar bedrijf. Succes met de reparatie.
Ik ben zelf inmiddels op het punt gekomen dat ik het perfectionistische volledig wil loslaten. Ik heb wel wat last van ontwenningsverschijnselen maar voor de relatie is het een stuk beter. Ik volg het forum dus nog wel maar wat minder intensief. De Volvo moet dus gewoon eens een poosje werken zonder poespas. Kraakjes en geluidjes probeer ik dus nu eens met rust te laten. Ik wil wel een nieuw bumperrooster en een nieuwe ab behuizing kan iemand mij daar nog aan helpen?

BBS

Een bumperrooster zal je bij de dealer een kleine 25 euro kosten (heb ik voorbij zien komen op het forum) en de behuizing zou je Arjen850 eens kunnen PB'en.
Dus al met al zijn dat de kosten niet ;)
Volvoloos....