T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maartendeb

Onderhoudslog 850 T-5R:

331000 (dec 2013) - aanschaf
331900 - thermostaat, temperatuursensor, koelwater
331988 - gasveren achterklep
331995 - oliekoelerslangen
332183 - veerpoten voor, distributiesteun, motortje tankklep
332192 - nivomats, H&R veren achter
332618 - unpimp my ride, 850 achterlichten
333007 - raamstrips rondom
334187 - 302 remmen
334190 - zitting bestuurdersttoel + verwarmingsmatje
334500 - achterremmen, automaatolie, stuurolie
334690 - IPD motorsteun boven + vpb kofferbak
334700 - ECC sensor passagierskant gerepareerd
335150 - bovenste motorsteun
334152 - kleppenblok automaat
337180 - 320 remmen, titans (wheelcare), zomerbanden
337194 - houten stuur
337418 - accu, LPe computer verplaatst, paneel bagageruimte, achterlichten onder
337534 - bobine
338062 - kachelradiateur, KVS tankje/slangen linkerkant
338384 - sierstuk, uitlaatklem
338892 - toerenteller fix (voor niks)
339378 - RVS remslangen achter, remvloeistof ververst
339005 - haakse koelslangetje turbo, onderste koelwaterslang, wat vacuumslangen
340099 - achteras vervangen
340325 - uitlaat
340740 - ashoes LV
340935 - uitlijnen
341628 - kachelslangen, kachelhuisje
342500 - motorsteunen voor/achter, ontsteking, nokkenaskeerringen bakzijde
342705 - carterventilatie
342898 - leer bestuurdersstoel herstellen met Colourlock
345500 - T-5R mattenset
345700 - 16T recht, uitlaatspruitstuk Japan, 3" downpipe, lambdasonde, intercoolerslangen, olie, tcv
345876 - gasklepsensor
346468 - walbro brandstofpomp, luchtmassameter
346535 - brandstoffilter, witte injectoren
347231 - passagiersstoel geverfd
347400 - schutten tuning
349815 - veerpootbrug origineel
349750 - terugslagklep rembekrachtiger
350000 - HP Inductie Kit (K&N) van European Tuning
350800 - LPe software aanpassen bij Limburgse LPG Technieken
352446 - klokkenwinkel repareren
352750 - schutten tuning v2
353200 - subframerubber inserts
354191 - peilstok + buis
354191 - bekabeling achterklep gerepareerd, hulsje van het wissermechaniek vervangen
354670 - ruitenwisserarmen
355471 - klepsteelrubbers, nokkenaskeerringen, distributieriem
361355 - gordels + montageplasticjes, heel OBD blokje, binnenverlichting (allemaal trapgeit)
362115 - subwoofer
362930 - uitdeuken zonder spuiten meeting
363163 - verdamper + orifice vervangen, reparaties dashboard+poetsen, deurvanger bestuurder
363500 - 3" downpipe Crossroad Motorsport + uitlaat/sierstuk modificatie
365300 t/m 365669 - airco droger + brackets, condensor en compressor
364455 - grille
365420 - BC Racing schroefset opknappen, achterkant gemonteerd
365450 - terug naar origineel luchtfilterhuis
365847 - diesel/R subframe, draagarmen, wiellagers, subframerubbers, stabilisatorstang, achterste motorsteun, stuurkogels binnen+buiten+stuurhoezen, schroefset voorkant
365973 - bumperrooster midden
366441 - lange aandrijfas nieuw
367459 - lange aandrijfas origineel
367660 - dakstrips V70, T-5R mattenset
367829 - korte aandrijfas
356962 - distributiesteun + powerflex proef
368144 - slangetje stationairregelaar
368561 - PLX wideband + vac/boost meter
368787 - APK
368800 - Kentekenplaten + houder voorkant
368888 - Bumpersteunen achterbumper vervangen
369274 - Voordeur speakers Infinity Reference 5002ix
(vanaf) 369263 - ECU spielerij
370835 - Android radio + slot dashboardkastje gefixt
370835 - olie + bougies + carterplug
373014 - Radiator beschermkap (luchtgeleider) + clips
373500 - RCA line driver voor de subwoofer output
374360 - Dynamo
376103 - distributie, waterpomp, spanner part I
376103 - distributie, waterpomp, spanner part II, koelslangetje achter blok
379374 - aluminium intercooler
379850 - reverse intercoolerslangen
382608 - luchtfilter
382840 - stuurpomp
T-5R stuur opgeknapt door big ben
383034 - zomerbanden 4x Hankook Ventus V12 Evo 2
383251 - pakking olievuldop ring
383940 - voorste lambdasensor
384661 - speakers achter
384924 - voorruit
385127 - wiellagers achter, Intrax veren achter

Onderhoudslog XC70:
240363 (feb 2016) - aanschaf
240580 - peilstok + buis
241092 - olie
241126 - remschijven + blokken + handremschoenen/veertjes achter
242596 - comfort (knipper) module
242700 - zomerbanden 4x Michelin Primacy 3 + AWD fixen
242773 - pakking olievuldop ring
242833 - voorste lambdasensor
242892 - 302 remmen + vloeistof + ashoezen/homokineet/keerring van aandrijfas RV + bumpergrille RV
242896 - koelslangen (behalve de kachelslangen)
243230 - radiateur + turboslangen (deel 1)
243230 - radiateur + turboslangen (deel 2)

maartendeb

#1
Onderhoudslog V70 2.5T:









Olie:230731249500269616284583296720308328
Bougies:247797266335278539296931
Koelwater:230171280980293632
Blokken V230171265345271050285153
Blokken A:242159260780304600
Schijven V:230171265345271050
Schijven A:242159260780

MOTOR

ONDERSTEL

INTERIEUR

EXTERIEUR

OVERIG

maartendeb

#2
Ik ben Maarten uit Utrecht. Ik rij sinds 2009 samen met mijn vriendin een V70 2.5T uit 1998 (MY1999) met destijds 230.000 op de teller (zie mijn voorsteltopic). In dit topic houd ik bij wat er allemaal aan de auto versleuteld is door mijzelf, de garage, en de medeforummers :)


Samenvatting van de werkzaamheden (foto's zijn klikbaar):



Sem

Citaat van: maartendeb op 06-05-2010 16:26:34
Hehe, eerlijk gezegd heb ik een beetje m'n twijfels bij die XC grille. Ik heb de verchroomde nog, misschien zet ik die er binnenkort wel weer in:)

Juist ja... weg met dat ding!! Er gaat niets boven zo'n originele grille met die heerlijke glimmende lamellen..  :eusa_whistle:

Nee, serieus.. ik vind origineel zooooooo veel mooier.. (Zo'n XC grille is bijna net als Pegs... iedereen doet t)

hathü

Die XC grille geeft de V70 Classic juist een stoere neus ;), de originele grille is in mijn ogen supersaai :(.

elianmars

Citaat van: hathü op 06-05-2010 17:13:50
Die XC grille geeft de V70 Classic juist een stoere neus ;), de originele grille is in mijn ogen supersaai :(.


Helemaal mee eens. Een XC grille is zoveel mooier  8)

maartendeb

#6
Vandaag eindelijk tijd gehad om aan de microswitches van de portiersloten te werken. Dankzij deze uitstekende How-To, heb ik alle 4 de portiersloten in een ochtend kunnen doen. Ze waren trouwens niet allemaal gammel, maar ik dacht ik doe ze liever allemaal, dan ben ik hopelijk voor altijd af van het gegooi met die deuren :eusa_pray:

Ik heb de switches opgelapt met de kapperspas van m'n vriendin, werkt prima!


De airco is trouwens nog steeds niet goed. Afgelopen vrijdagmiddag ging ik hem halen bij Auto Cool Comfort, betaald, auto gestart, knipperende ECC lampjes, niks doet het meer :( De monteur begreep er niks van, ze hadden paar uur daarvoor de boel getest, en alles werkte prima. Het viel hun toen wel op dat uit de bestuurderskant warmere lucht kwam dan uit de passagierskant. Dat zou dan te maken kunnen hebben met die servomotortjes, dat moet dan al zo geweest zijn en lijkt me verder geen probleem.
Wat hun bij demontage ook opviel, was dat de kabel voor het motortje van de recirculatieklep los lag. Je zou bijna denken dat men vroeger op die manier een eerdere een storing heeft "opgelost". Aan de andere kant lijkt me een loszittende kabel ook wel weer een knipperend lampje waard ;D Ik heb al zitten zoeken, mocht het motortje stuk zijn, die zijn 2e hands gelukkig maar 20 euro (ipv 135 nieuw!).
Anyway, voordat ik dat daaraan ga beginnen, wacht ik morgen even af. De auto gaat dan weer naar ACC, en ze gaan het voor me uitzoeken. Gelukkig voor ze zit de Volvo dealer er tegenover, die zullen ze wel nodig hebben om de ECC storing uit te lezen (had ik in dit geval maar OBD-1...).

Ook is me op gaan vallen dat de koppeling op z'n einde loopt, dus die mag op het "to be done by others" lijstje :(

maartendeb

#7
Airco is gefixt! Het bleek het bedieningspaneel dat overleden was. Een nieuw ECC paneel zou maar liefst 600+ excl. BTW kosten, dus de heren van ACC hebben toen gelijk maar een 2e handsje besteld. Nou die deed het ook niet. Gelukkig werkte het 2e 2e handsje wel ;D Zonder hercalibreren van stelmotortjes of software laden overigens, while Vadis clearly states... :eusa_think:

Verder word ik helemaal leip van al die onderdelen die klaar liggen voor het onderstel :D



Uiteindelijk Bilstein B4 verkozen boven Sachs ST; gasdempers zijn schijnbaar beter en ze waren in de aanbieding. Ook besloten om met m'n laatste centen een Nivomat set te kopen, dus als er iemand geinteresseerd is in ongemonteerde Bilstein B4 achterdempers en Sachs lagers, dan heb ik ze liggen.

elianmars

Ik had ook nog wel een ecc paneeltje voor je gehad.

Maar goed, da's achteraf  ;D

knoopie

je hebt inderdaad nog wel wat te doen....
succes met het monteren van het spul.

;)

maartendeb

#10
Vanochtend een verlaagde Nivomat set (9192630) opgehaald bij Estate Services (€517,75 inclusief clubkorting).

Daarin zit:



- 2x nivomat 8626030
- 2x nivomatbus 9140847
- 2x veerbevestiging 3546435
- 2x veer 9140133
- 2x bumpstop 3546705
- 1x stabilisator stang blauw
- moeren/ringen die erbij horen
- handleiding

Wat ik volgens mij mis, is die rubber ring bovenop de veer. Er staat in de handleiding dat ik die van de oude veer moet hergebruiken. Sowieso heb ik nu standaard veren, daarvan is de diameter waarschijnlijk anders? Dan zou ik daar de ringen niet van kunnen hergebruiken. Probleem alleen is dat ik niet kan achterhalen welke ringen ik dan wel nodig heb. In Vadis kan ik alleen ring 1387907 vinden, maar volgens mij is die voor het standaard chassis. Beide nivoregeling kits (standaard & verlaagd) reppen niet over zo'n ring. Heb ik hem dan wel nodig?

maartendeb

#11
Gisterochtend voor het eerst een veerpoot in elkaar gezet.

De onderdelen:


(VLNR)
- flensborgmoer 985660 (oude nummer: 971100)
- ring 30647969
- veerpootlager (Sachs: 802107)
- balg 31262068 (oude nummer: 3546245)
- veerpootrubber (Bilstein)
- veer (uit Eibach Pro set E8410-140)
- bumpstop 9140067
- bumpstop ring 31201386 (oude nummer: 3546520)
- stofhoes 9140068
- demper (Bilstein B4 VNE-4579)

De medewerker van Brezan Utrecht keek mij de dag ervoor vragend aan toen ik om verenspanners vroeg: "volgens mij verkopen we die niet meer". Raar, de winkels gingen ook net dicht, dus uiteindelijk geen verenspanners. Maar tijdens het doorspitten van het forum kwam ik een bericht van een gerenommeerd forumlid tegen; hij zou het met spanbanden hebben gedaan ::) ;D ;D Dus ik dacht, ik probeer het eens (met steeksleutel 22 en inbus 6):



Met verlagingsveren is het nog wel te doen, het was wel spannend...



Wat ik alleen niet begrijp, is de speling tussen de veerpootlager en de bovenste ring. Als ik onder de motorkap kijk, zie ik het ook bij mijn huidige veerpoten. Weet iemand daar de reden van? Mis ik een onderdeel?  :eusa_shifty:



Trouwens, de XC grille blijft :)

knoopie

CiteerMaar tijdens het doorspitten van het forum kwam ik een bericht van een gerenommeerd forumlid tegen; hij zou het met spanbanden hebben gedaan    Dus ik dacht, ik probeer het eens (met steeksleutel 22 en inbus 6):

 :eusa_hand:   marcel heb jij toevallig......

Ik snap niet dat je het aandurft als zoiets mis gaat zijn de rapen gaar.....
deze is wel overgevlogen bij ons




begrijp er uit dat het goed is gegaan
veel plezier er mee!

;)

elianmars

;D

Maarten had me al verteld dat hij het op de 'elianmars-manier' had gedaan.

Veilig is het niet, maar een beetje (veren)spanning maakt het leven leuk :P




daytonawim

#14
Ik heb vorig jaar nog zo'n setje spanners gekocht, ligt nog ongebruikt in de garage.

Die kier heb ik ook, de monteur verwonderde er zich ook over.