Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Was weer gezellige avond.
De Roetmobiel opvolger (al een naam bedacht trouwens ? ) is een hele mooie auto.
Met de aanpassingen die je nog in gedachten hebt wordt het helemaal een mooie wagen.

Kwa remmen zou het ook kunnen dat je 316 mm hebt. Raar maar die zijn er ook nog begreep ik.
De kan is groot dat ik ze in ieder geval ga monteren tenzij ik een set 330 kan vinden van een S60R/V70R.

In vergelijking met mijn auto staat die van jouw toch een flink stuk hoger.
Bij de V70 brackets achter zetten dan zak je ca 30 mm denk ik en dan voor wat verlagen dan staat het goed

stap 1 achterspoiler

elianmars

Citaat van: Sbv op 31-03-2010 00:49:36

Kwa remmen zou het ook kunnen dat je 316 mm hebt. Raar maar die zijn er ook nog begreep ik.
De kan is groot dat ik ze in ieder geval ga monteren tenzij ik een set 330 kan vinden van een S60R/V70R.

Ik bedoelde 320 mm  :eusa_shhh:
Maar dat is 316 mm, als ik het goed begrijp. Je hield het meetlint ook niet helemaal recht  ;D

Behalve het gaspedaal intrappen heb ik net ook nog even het rempedaal onzacht aangeraakt. Toen kreeg ik een autostoeltje tegen de achterkant van mijn stoel aangesmeten  :eusa_shifty:

Hoe dan ook, ik ben vreselijk blij met m'n nieuwe karretje!  :D

Jeff

Gelukkig maar! Nu alleen nog de stoeltjes morgenochtend weer goed vast zetten ;D
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

elianmars

Ik zie net in de prijslijst van Volvo dat de T5 305mm remmen heeft. Zou dat zo kunnen zijn, Sander, of zijn ze toch echt groter?

Sbv

Citaat van: elianmars op 31-03-2010 00:59:35
Ik zie net in de prijslijst van Volvo dat de T5 305mm remmen heeft. Zou dat zo kunnen zijn, Sander, of zijn ze toch echt groter?
Ik heb het nagemeten en ze zijn echt groter. Je mag het nameten van me. 305 heeft dezelfde klauw als ik erop heb zitten, enkel andere brackets.

Jeff

Heb je geen bonnen/facturen bij de auto gekregen Marcel, anders misschien morgen eens een belletje wagen misschien dat de verkoper nog contact kan opnemen met de oude eigenaar. Wie weet zijn ze ooit wel eens vervangen naar een ander exemplaar! ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

elianmars

Citaat van: Sbv op 31-03-2010 01:02:24
Citaat van: elianmars op 31-03-2010 00:59:35
Ik heb het nagemeten en ze zijn echt groter. Je mag het nameten van me. 305 heeft dezelfde klauw als ik erop heb zitten, enkel andere brackets.

Ah, ok.

Deze klauwen zijn inderdaad flink groter dan die jij op de wagen hebt liggen.

Chris

Was een gezellig avondje heren. Leuk om Marcel zijn auto even in het echt te bewonderen, erg mooie bak Marcel :) Daar ga je veel plezier aan beleven!

Omlaag moet hij inderdaad wel, maar zoals Sander zegt: stap 1 is een spoiler ;). Ik kom wel helpen als die brackets eronder moeten als het nodig is. Gezellig een paar uurtjes klussen.

Ook de bout van Richard was erg gezellig :eusa_shifty: ;D!

knoopie

CiteerOok de bout van Richard was erg gezellig  !

wat een feest was dat weer....de tandjes  :eusa_wall:
leuk dat we elkaar weer zagen jongens!
alles is weer dik in orde gekomen ben bij de rdw geweest en ga nu minder wegenbelasting
betalen..... :eusa_whistle:

elianmars

Citaat van: knoopie op 31-03-2010 22:12:48
ben bij de rdw geweest en ga nu minder wegenbelasting
betalen..... :eusa_whistle:

;D ;D

elianmars

Vanmorgen even de tank weer vol gegooid. Verbruik berekend via de tankbeurt: 1 op 9. Da's wat anders dan 1 op 15 van Roetmobiel  :eusa_think: ;D

Ik heb ook de olie gepeild. Had ik vorige week ook gedaan, maar toen kon ik het niet goed zien. Nu wel en het viel me op dat er volgens mij teveel olie in zit.
Kan dit kwaad?

Ik ben sowieso van plan om volgende week de olie te gaan vervangen, maar als teveel olie niet goed is, dan doe ik het nog voor het weekend. Dan gaan we weer een paar dagen weg en ik heb geen zin om schade aan de motor toe te brengen.

Turbo-Geek

Jazeker kan dat kwaad !
Kan je je keeringen kosten en ik zou het DIRECT oplossen.
Bok eronder, een liter aftappen, laten zakken, meten en evt weer wat erbij doen.

NIET te lang mee wachten.

Heb je vaker als prutsers olie bijvullen na een wissel en er maar gewoon olie in gooien op basis van het boekje (bijv. bij complete wissel 6.5 liter). De waarheid is dat niet alle olie er altijd uit gaat en als je dat dus erbij gooit heb je teveel.
Ik doe er altijd een liter minder in dan voorgeschreven, dan vanaf dat punt gaan vullen totdat het klopt.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

elianmars

Citaat van: Turbo-Geek op 01-04-2010 09:48:29
Jazeker kan dat kwaad !
Bok eronder, een liter aftappen, laten zakken, meten en evt weer wat erbij doen.

Heb je vaker als prutsers olie bijvullen na een wissel en er maar gewoon olie in gooien op basis van het boekje (bijv. bij complete wissel 6.5 liter). De waarheid is dat niet alle olie er altijd uit gaat en als je dat dus erbij gooit heb je teveel.
Ik doe er altijd een liter minder in dan voorgeschreven, dan vanaf dat punt gaan vullen totdat het klopt.

Ok.

Dan ga ik morgen even een oliefilter halen bij Hooftman en de olie direct verversen.

Ik kijk ook nooit naar het aantal liters wat er in gaat, maar ik peil totdat het op de juiste stand staat.

reneetje

Citaat van: elianmars op 01-04-2010 09:45:39
Vanmorgen even de tank weer vol gegooid. Verbruik berekend via de tankbeurt: 1 op 9. Da's wat anders dan 1 op 15 van Roetmobiel  :eusa_think: ;D

Ach de houderschapbelasting is ook de helft van die diesel, dus van dat geld kun je 2 x de tank vullen......
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

VolvoDeMio

Citaat van: Turbo-Geek op 01-04-2010 09:48:29
Jazeker kan dat kwaad !

+ 200 !

Edit: er was al gereageerd door E....