Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Zo'n Surface draait gewoon op Windows. Dat Blackberry OS is speciaal aangepast om de Google playstore te kunnen runnen, dat zie ik bij Windows niet snel gebeuren.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Citaat van: Marc O. op 09-05-2016 21:51:54
Dat Blackberry OS is speciaal aangepast om de Google playstore te kunnen runnen, dat zie ik bij Windows niet snel gebeuren.

De nieuwe wel ja. Mijn prehistorische zwarte bes nog niet hoor.

Marc O.

Onze Blackberry Playbook heeft ook nog het oude OS (BB heeft in al haar wijsheid besloten dat ze het nieuwe OS niet releasen voor de Playbook  :evil:), maar daar draait de Playstore ook gewoon op.

viking_in_shorts

Toen ik in de windows store (Win 10 dus) zocht naar Torque Pro kwam automatisch deze app tevoorschijn: Car Scanner Beta.

Ziet er op het eerste gezicht wel degelijk uit dacht ik zo. Maar ja - dan moet ik eerst maar even kijken of ik die BT dongle aan de praat krijg die-ik-besteld-heb-maar-over-een-maand-ofzo-pas-ga-krijgen.

Taranis

Citaat van: Marc O. op 09-05-2016 21:56:10
Onze Blackberry Playbook heeft ook nog het oude OS (BB heeft in al haar wijsheid besloten dat ze het nieuwe OS niet releasen voor de Playbook  :evil:), maar daar draait de Playstore ook gewoon op.

Heb je mazzel. Het kostte mij een ochtendje knutselen met gepatchte files.

Ik zou het nieuwe OS ook graag proberen maar ga geen 700 euro voor iets achterlijks als een telefoon betalen.

Citaat van: viking_in_shorts op 09-05-2016 22:01:59
Toen ik in de windows store (Win 10 dus) zocht naar Torque Pro kwam automatisch deze app tevoorschijn: Car Scanner Beta.

Ziet er op het eerste gezicht wel degelijk uit dacht ik zo. Maar ja - dan moet ik eerst maar even kijken of ik die BT dongle aan de praat krijg die-ik-besteld-heb-maar-over-een-maand-ofzo-pas-ga-krijgen.

Zelfs ik kan het dus dat komt goed ;D

Gewoon in je OBD poort stoppen, auto starten en een half minuutje later vind je een wifi-netwerk. Je app er mee laten connecten en klaar. Zal met de bluetooth-variant niet veel anders zijn.
Ik gebruik ook geen Torque. Er zijn vele goeie apps.

elianmars

Omdat de C bij de spuiter staat, ben ik gisterenavond maar noodgedwongen met de V bezig geweest  ;D

Eerst de wagen maar eens gewassen, aangezien het bijna een CY was geworden door alle stuifmeel die erop lag. Samen met mijn zoon de wagen weer toonbaar gemaakt.

Daarna naar de zaak gereden om de boel onder de motorkap af te laten koelen. Toen het koud genoeg was, heb ik de voorste lambdasonde vervangen. Ging redelijk goed. Ik vraag me alleen af waarom de stekkerverbindingen altijd zo ver weg gestopt zijn.....  :eusa_shifty:

Oud vs nieuw:

Omdat de motor moest afkoelen ben ik tussendoor bezig geweest met het dashboard. Ik heb daar ooit drie meters in geplaatst. Van de AFR meter werd ik alleen maar zenuwachtig, omdat deze continu op en neer aan het dansen was. De turbodrukmeter deed het sinds een paar maanden niet meer. Ik heb de vacuümleiding gecontroleerd, maar daar lag het niet aan. Waarschijnlijk is het elektronische gedeelte van de elektronische meter kapot.
De enige meter die ik echt "gebruik", is de olietemperatuurmeter. Deze heb ik dan ook laten zitten.

Het originele luchtrooster van zolder gehaald en e.e.a. op maat gemaakt.

En dit ervan gefröbeld:

Voor:

Na:

En we hebben weer wat extra ventilatie  ;D

v0lv0freak

Citaat van: Taranis op 09-05-2016 22:10:07

Ik zou het nieuwe OS ook graag proberen maar ga geen 700 euro voor iets achterlijks als een telefoon betalen.

Gewoon in je OBD poort stoppen, auto starten en een half minuutje later vind je een wifi-netwerk. Je app er mee laten connecten en klaar. Zal met de bluetooth-variant niet veel anders zijn.

Ik heb de ELM327 gekocht, maar kreeg hem icm de gratis torque app niet aan de praat. De app zegt dat hij geen verbinding met de auto (C70 98, geen canbus) kan maken, de telefoon vind de bluetooth module wel.

viking_in_shorts

Ik heb bij mijn bestelling geschreven "please confirm this is correct module for 1999 Volvo C70" - ik zal het gaan zien. Ding kost €3,27 dus zo heel veel erg is het niet ;)

V70geRwin

Citaat van: v0lv0freak op 10-05-2016 09:21:14
Citaat van: Taranis op 09-05-2016 22:10:07
Onze Blackberry Playbook heeft ook nog het oude OS (BB heeft in al haar wijsheid besloten dat ze het nieuwe OS niet releasen voor de Playbook  :evil:), maar daar draait de Playstore ook gewoon op.

Ik heb de ELM327 gekocht, maar kreeg hem icm de gratis torque app niet aan de praat. De app zegt dat hij geen verbinding met de auto (C70 98, geen canbus) kan maken, de telefoon vind de bluetooth module wel.

Bij die van mij moet ik soms eerst even een stukje rijden voordat hij connectie maakt met de auto, wie weet is dat bij jou ook zo?

Knappe foto's van je C Marcel, wat een mooie wagen!

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 10-05-2016 08:49:57
En we hebben weer wat extra ventilatie  ;D

Als ik heel eerlijk mag zijn en niet meteen een 'flamewar' start: Ik vind het nog steeds geen pan. :eusa_shifty:
Ik heb toch echt meer met de originele look van 'onze' auto's. Ik heb nog nooit een aftermarket meter gezien die wel mooi staat in een interieur.
Ronald was een poosje geleden ook bezig met zo'n kreng en ik ben blij dat hij het ding heeft weggeflikkerd oid.

Verder heb je een hele mooie auto hoor... :-*

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 10-05-2016 12:17:50
Citaat van: elianmars op 10-05-2016 08:49:57
En we hebben weer wat extra ventilatie  ;D

Als ik heel eerlijk mag zijn en niet meteen een 'flamewar' start: Ik vind het nog steeds geen pan. :eusa_shifty:
Ik heb toch echt meer met de originele look van 'onze' auto's. Ik heb nog nooit een aftermarket meter gezien die wel mooi staat in een interieur.
Ronald was een poosje geleden ook bezig met zo'n kreng en ik ben blij dat hij het ding heeft weggeflikkerd oid.

Verder heb je een hele mooie auto hoor... :-*

Ach, Elianne is het met je eens ;D

En ik ben er zelf ook nog niet over uit.
Ik wilde eigenlijk nog bij de foto's zetten:"Mooi is het niet, maar wel nuttig."

Ik ben te zuinig op de motor om de meter helemaal weg te laten. Pas als de olie op temperatuur is, gaat het gaspedaal wat verder naar de bodem.

v0lv0freak

Volgens mij kun je bij een N dit real time uitlezen met de troque app.
Kan de meter weg, telefoonhouder in het rooster en klaar :)

Dank voor de tip over de app, ik zal ook eens een keer een stukje rijden, kijken of het dan gaat werken.

Marc O.

Heeft een N een olietemp sensor of heb je die zelf eentje ingebouwd?

Lunadust

Ik ben nog geen olietemperatuurgever tegengekomen bij mijn N
Niet via Torque app en ook niet op het blok.
Techneut, geen dichter.

leons850

Een N heeft geen olietemp sensor.
DMV warmte wisselaar is de KVS temp te vergelijken bij opwarmen met olie temp word wel eens gezegd.
Ik heb in mijn S70 ook zo'n meter zitten, daarnaast ook een AFR meter, maar mijn auto is nog een stapje verder dan die van Marcel. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein