Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Hmmmm, ga ik dan toch eens voorzichtig proberen op Marije's XC. Die heeft het het hardst nodig. 12 uur drogen is wel erg lang. Is het niet eerder 'stofdroog' zodat de auto eventueel kan rijden? Foto's zal ik dan wel in m'n eigen blog plaatsen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

peteRRR

Tuurlijk kan je er gelijk mee rijden,maar geen water en stil staan of in de hitte zetten in die tijd.(schaduw het beste )
En verder niet aan zitten,..pas na het uitharden belasten,...http://www.antifoulingshop.nl/Catalog/Verf+en+onderhoud/Untitled-2/Owatrol/Polytrol/Product.aspx

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

elianmars

Vandaag weer met de C bezig geweest. Eerst begonnen om de lekkende keerring van de linker as te vervangen. Dat ging niet vanzelf, aangezien ik de wielbouten bijna niet los kreeg. Die zijn bij Hooftman blijkbaar met meer dan 120 Nm vast gezet  :eusa_shifty: Uiteindelijk lukte het met het duimse wringijzer. Daarna fusee en stuurstang los gemaakt, centrale asbout los gedraaid en bescheiden tikje gegeven en toen kon de as eruit.

Vette boel

De boosdoener

Nieuwe keerring op m'n mooie nieuwe tooltje  ;D

En hij zit erin

Voordat ik begon heb ik de ATF afgelaten. Scheelde knoeien als de as eruit ging. Daarna weer gevuld met nieuwe ATF. Kan nooit kwaad, lijkt me  :)

Alles weer terug gemonteerd en begonnen met de volgende klus.

De allerlaatste keer dat in deze wagen het schermpje van de RTI aan is gegaan  :eusa_shifty:

Alle RTI spul uit de wagen verwijderd. Kabel achter het dashboard vandaan trekken viel nog niet mee, maar het is allemaal gelukt.

Met een dolby processor van thijsj, centerspeaker en kabel van Sbv en speakerrooster van Ewout Schalkwijk heb ik nu eindelijk het geluid in de wagen wat ik wilde hebben. Wat een groot verschil met of zonder dolby gebeuren! Zelfs de subwoofers zijn veel beter hoorbaar. Ik ben helemaal blij!  :D

Oh ja, tussendoor ook nog de merkloze accu vervangen door een Volvo accu, die uit de Garnet Red R van Sander komt. Het lijkt of de wagen nu beter start. Maar dat kan ook tussen de oren zitten  ;D

Sbv

Mooi werk Marcel. Lekker genieten van je auto. Mogelijk heb ik ook nog wel een dashbord kastje voor je liggen ipv dat ding met de cdspeler erin

elianmars

Citaat van: Sbv op 02-07-2016 23:12:30
Mooi werk Marcel. Lekker genieten van je auto. Mogelijk heb ik ook nog wel een dashbord kastje voor je liggen ipv dat ding met de cdspeler erin

Oh, dat zou mooi zijn, San. Mocht ik de RTI set kunnen verkopen, dan kan de binnenkant van het kastje met klepje er ook bij.

Sbv

Citaat van: elianmars op 02-07-2016 23:15:59
Citaat van: Sbv op 02-07-2016 23:12:30

Oh, dat zou mooi zijn, San. Mocht ik de RTI set kunnen verkopen, dan hoort de binnenkant van het kastje met klepje er ook bij.
Zal morgen even kijken voor je.

Johann

Rij je wel eens met dat ding? Zie alleen foto's dat ie uit elkaar ligt of op een bok staat..  ;)

elianmars

Citaat van: Johann op 02-07-2016 23:42:05
Rij je wel eens met dat ding? Zie alleen foto's dat ie uit elkaar ligt of op een bok staat..  ;)

Ik maak er meer kilometers mee dan met de V  ;D

En ik kan het gewoon niet laten om een wagen helemaal naar mijn zin te maken. Maar dat weet je inmiddels wel  :P

Johann

Zou bijna vragen of de V ook uit elkaar ligt..  ;D ;D ;D

elianmars

Citaat van: Johann op 02-07-2016 23:54:02
Zou bijna vragen of de V ook uit elkaar ligt..  ;D ;D ;D

Neu. Die heb ik jaren geleden al aangepakt. Die is nu zo naar mijn zin, dat ik het wel goed vind  :)

hilko73

't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

elianmars

Nou, ik heb toch nog wat te doen. Ondanks dat het geluid nu 100 keer beter is dan voorheen, viel me net op dat de speakers in de linker deur niet meedoen. Ik weet niet of dat gisteren ook al was, voor montage van de dolby processor  :eusa_think:

Ik heb de processor even los gekoppeld, maar dat maakt niet uit. Aan de stekkers zie ik verder niet zoveel. Weet iemand hoe het kan dat de speakers in de linker deur het niet doen? Voor zover ik weet, komt het signaal niet vanaf de 901, maar vanaf de versterker, die achterin ligt.
De linker dashboardspeaker doet het wel. Het lijkt me dat die hetzelfde signaal krijgt als de voordeurspeakers.

En zo blijf ik bezig met die wagen....  :eusa_shifty:

peteRRR

Even een een losse speaker op de in/out van de versterker proberen,..stekkertje los van de speaker zelf,..breuk in de kabel?

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

elianmars

Citaat van: peteRRR op 03-07-2016 18:52:53
Even een een losse speaker op de in/out van de versterker proberen,..stekkertje los van de speaker zelf,..breuk in de kabel?

Groet

Er zitten twee speakers in de voordeur. Beide doen het niet.

Ik zal de oude unit (ik meen een SC 805) eens aansluiten. Als die ook geen geluid op de speakers geeft, weet ik in elk geval dat het niet aan de SC-901 ligt.

viking_in_shorts

Doet de rest van de linkerdeur het wel? Spiegel Enzo?