Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

ed

Ik had ook al gezien dat de "veerpootbrug" heel soepel is opgehangen. Ik vraag me af wat er gebeurt als je deze wat stugger ophangt. De V70N is op zijn zachtst gezegd nogal soepel in de carosserie. Het zou leuk zijn om daar wat stijfheid aan toe te voegen zonder aan comfort in te boeten. Weet jij wat die stijvere rubbers in de veerpootbrug voor gevolgen heeft?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Robby72

CiteerWeet jij wat die stijvere rubbers in de veerpootbrug voor gevolgen heeft?

Ik vermoed hezelfde effect als voor de oude roetmobiel, daar zaten ook geen rubber tussen de veerpoot en de veerpootbrug.

Powerflex maakt ze ook maar wat het juist doet in de "handeling" kan ik niet juist zeggen, ik vermoed dat het reageren in bochten iets zal verbeteren.

Het viel mij we op dat deze rubbers best wel soepel zijn bij de S60 D5 waar ik veel aan werk.

ed

Maar bij de N zit de bovenste motorsteun van aan de veerpootbrug. En ik denk dat een stijvere verbinding ook meer lawaai en trillingen betekent, en dat is nu juist niet de bedoeling.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

elianmars

Ik heb via de groupsbuy op het Nordicturbo forum hardere bussen voor de veerpootbrug besteld. Ook voor de versnellingsbaksteun, trouwens.

Als het spul binnen is, gaan we eens kijken wat het doet. 

Emiel

Tis officieel ook geen veerpootbrug. Het is gewoon een brug ter ondersteuning voor het bovenste motorrubber.

Er zijn wel bussen op de markt, o.a. bij ViVa en iPD die de brug ombouwen tot veerpootbrug, dan vervang je de 2 steuntjes met die rubbers erin bij de koets voor solide steuntjes.

elianmars

Citaat van: Emiel op 18-06-2010 18:36:14
Tis officieel ook geen veerpootbrug. Het is gewoon een brug ter ondersteuning voor het bovenste motorrubber.

Er zijn wel bussen op de markt, o.a. bij ViVa en iPD die de brug ombouwen tot veerpootbrug, dan vervang je de 2 steuntjes met die rubbers erin bij de koets voor solide steuntjes.

Dat idee had ik eigenlijk al, omdat het ook niet echt boven op de veerpoten is gemonteerd.

Eerst maar zien hoe het met de Jerd bussen gaat.

Chris

Ik denk dat mijn bovenste motorsteun er ook aan zit te komen. Ik stond er net eens naar te kijken en het ziet er wat poreus uit.. is ook wat afgebrokkeld. Ik merk ook wel een heel klein beetje speling als ik in een lagere versnelling ineens gas geef.

Over een tijdje maareens een nieuwe (origineel Volvo) erin jassen..

elianmars

Gisteren heb ik, voordat Sander en Richard er waren, de motorsteun aan de distributiezijde vervangen. Dat is echt een klusje van niks.
Ik zag niks aan de oude motorsteun, maar merk toch wel verschil. Er komen minder trillingen het interieur in.

Dat zal wel weer gaan veranderen als de hardere bussen in de veerpootbrug/bovenste-motorsteunhouder en de versnellingsbaksteun gemonteerd worden  :eusa_shifty:

Afgelopen weekend heb ik me suf gezocht naar een irritante rammel aan de bijrijderskant. We waren onderweg naar Zeeland toen het ons opviel.
We dachten dat het bij de B-stijl vandaan kwam, dus een paar flinke klappen er op gegeven en volgens ons werd het minder.

Toch niet, dus..... De rammel bleef. Zwaar irritant  >:(

Op de terugweg naar huis was ik het helemaal zat. Wagen bij een tankstation neergezet, vrouw van de stoel af gejaagd en aan de B-stijlbekleding gerukt. Die ging niet zomaar los zoals bij de classic, dus toch nog even een paar klappen er op gegeven. Toen viel me op dat ik de rammel hoorde, maar die kwam ergens anders vandaan.
Daan had steentjes verzameld en die in het hardplastic bakje in zijn deur gelegd. Die lagen lekker te rammelen  :eusa_doh:

Probleem is dus weer opgelost  ;D

Ook maar weer het uitlaatgasemissiewaarschuwingslampje gereset. Voor de vierde keer  :eusa_shifty:

Freakybaby

Citaat van: elianmars op 22-06-2010 20:43:56
Probleem is dus weer opgelost  ;D

Nu alleen nog effe nieuw kapje voor de B-stijl kopen? Of viel dat nog mee ;D
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

viking_in_shorts

Dus die van jou doen dat ook ... Gelukkig maar, ik dacht dat die van mij t deed omdat t n meisje was ...

Ennuh is niet uitlaatgas = emissie :eusa_think:

Laserblue

Daan had steentjes verzameld en die in het hardplastic bakje in zijn deur gelegd. Die lagen lekker te rammelen  :eusa_doh:

Probleem is dus weer opgelost  ;D

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

elianmars

Citaat van: viking_in_shorts op 22-06-2010 21:10:56

Ennuh is niet uitlaatgas = emissie :eusa_think:

Ja, dat zou best kunnen. Ik weet ook de originele benaming nog steeds niet van dat lampje, vandaar dat ik er maar een naampje tegenaan gooi  ;D

elianmars

Citaat van: Freakybaby op 22-06-2010 21:08:57
Probleem is dus weer opgelost  ;D

Nu alleen nog effe nieuw kapje voor de B-stijl kopen? Of viel dat nog mee ;D

Ik heb de boel heel weten te houden, gelukkig  ;D

Freakybaby

Das weer mooi dan.
Wat ga je nu doen? Lijkt erop dat je geen werk aan de auto hebt...
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Sbv

Er zijn nog wel wat zaken te doen.

Chippen
Andere intercooler
Dvd systeem in hoofdsteun voor de kids
Xenon
.....