kosten 20V of T5

Gestart door collinmaas, 17-10-2002 00:45:05

Vorige topic - Volgende topic

collinmaas

Zou iemand mij een goede inschatting kunnen geven van de gemiddelde maandelijkse kosten van een 850 (20v/T5) uit '94 '95? Dan bedoel ik het gemiddeld bedrag per maand van servicebeurt(en)/verzekering/wegenbelasting. Benzine niet meegerekend.
Is fijn om te weten voordat je aan zo'n avontuur begint.

Groet,

Collin  ::)

paul-r

Hoi Collin,

Ik doe dit even uit mijn hoofd, dus pin me er niet op vast, maar dit zijn zo ongeveer de kosten:
* houderschapsbelasting: 130 euro in 3 maanden;
* verzekering: all risk 1400 euro per jaar (en dan zit ik hoog i.v.m. mijn no-claim trede. Verzekering heeft net een flinke schade uitgekeerd). WA-beperkt-casco is goedkoper, ik denk ongeveer 700 euro per jaar. Ik zit dan nog aan de hoge kant denk ik. Misschien hebben andere daar betere gegevens over. Je kunt het ook op internet uit laten rekenen bij van die vergelijkings-websites;
* het aantal km dat je rijdt bepaalt de service kosten. Ik betaal geloof ik ongeveer 300 euro voor een servicebeurt (1x per 15.000km).

Ik rijd in een T5 Estate uit '95. Verder kun je het zo duur maken als je zelf wilt: opties toevoegen, tunen, noem maar op. Grotere kosten hangt erg af van de staat van de gekochte auto.

Hoop dat je er iets aan hebt. Misschien dat anderen hier nog op en aanmerkingen bij kunnen plaatsen.

Paul

Mellow_yellow

een T5 is toch ook een 20V...  ???

ineke

Ja Marc, dat is ook zo natuurlijk maar dat bedoelt Collin niet... jij hebt een vrolijke week, als ik je berichten deze week zo lees... ;D

Ik denk dat de benzinekosten het grootste verschil gaan uitmaken in de kosten, als je normaal rijdt, gaat het allemaal nog wel. Maar ja, je koopt niet voor niets een T-5 toch?

Met onderhoud maakt het weinig uit, misschien zijn de banden wat duurder maar je kan ook wat goedkopere banden nemen, bv geen michelin.

Ineke

Rudi

CiteerHoi Collin,

Ik doe dit even uit mijn hoofd, dus pin me er niet op vast, maar dit zijn zo ongeveer de kosten:
* houderschapsbelasting: 130 euro in 3 maanden;
* verzekering: all risk 1400 euro per jaar (en dan zit ik hoog i.v.m. mijn no-claim trede. Verzekering heeft net een flinke schade uitgekeerd). WA-beperkt-casco is goedkoper, ik denk ongeveer 700 euro per jaar. Ik zit dan nog aan de hoge kant denk ik. Misschien hebben andere daar betere gegevens over. Je kunt het ook op internet uit laten rekenen bij van die vergelijkings-websites;
* het aantal km dat je rijdt bepaalt de service kosten. Ik betaal geloof ik ongeveer 300 euro voor een servicebeurt (1x per 15.000km).

Ik rijd in een T5 Estate uit '95. Verder kun je het zo duur maken als je zelf wilt: opties toevoegen, tunen, noem maar op. Grotere kosten hangt erg af van de staat van de gekochte auto.

Hoop dat je er iets aan hebt. Misschien dat anderen hier nog op en aanmerkingen bij kunnen plaatsen.

Paul

Service beurt 1x per 15000 km?30000 grote beurt is genoeg.Deze auto,s mankeert niks aan,om de 15000 ververs ik alleen de olie,en dat doe ik zelf.No offence,maar dit is volgens mij weggegooid geld... ;)
Dr.Go-Fast...