Blogje over V70N D5

Gestart door grijzev70tdi, 04-05-2010 23:53:36

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: ed op 15-01-2012 19:09:13
Citaat van: Sbv op 14-01-2012 18:32:21
Zo laptop weer opgestart.
Dit kwam eruit als de auto aan de laptop hangt
De ECM Correctie brandstofhoeveelheid cilinder 1 zat rond de 7 mm3, deze is weggevallen

http://i916.photobucket.com/albums/ad3/sbv6/Diversen/vidainjectoren.jpg

Sander, welke versie van Vida heb jij? Dit ziet er toch wel wat anders uit dan mijn versie (2010D).
Dit was met 2010A. Ik heb op andere laptop 2010D

Taranis

Let wel even op of het roetfilter op je kentekenbewijs staat. Bij mij wel, dus kan ik het niet zo maar verwijderen (je zal maar net een oplettende APK keurmeester treffen).

Waar bestel jij overigens voor 220 euro excl btw een injector? Ik heb een paar maanden terug prijs opgevraagd bij de dealer en toen waren ze 340 euro incl. btw per stuk  ???

grijzev70tdi

gewoon bij ons aan de zaak. Bosch injector. Volvo dealer heb ik niet gevraagt, zat al dicht. Deze heb ik maandag
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Taranis

Je bent er van op de hoogte dat Bosch geen klasseringen toepast, iets wat Volvo wel doet?

Even snel gegoogled: http://www.volvoforums.org.uk/archive/index.php/t-47464.html

grijzev70tdi

Bij ons staat er een 2 op. Het nummer is het zelfde. Wat zou er verkeerd gaan als er een verkeerde klasse in zou zitten?

Taranis

Verminderde trekkracht en (mogelijk) roken cq moeilijk lopen.

Ik durf de gok niet aan met Bosch injectoren, op Volvo-Forum staat er ook genoeg over geschreven (maar nu geen tijd om de linkjes voor je op te zoeken).
Kort door de bocht kun je 2 dingen doen: naar een Bosch service center gaan die een machine hebben om de klasse te bepalen (zegt me niets) of een Volvo injector bestellen. Dan weet je zeker dat je goed zit. Ik zou het laatste doen.

grijzev70tdi

Ik ga eerst ff kijken hoe dit gaat. Merk het snel genoeg als het niet goed is. Als het niet goed is, gaat ie zo weer retour ;)

ed

Ik heb laatst een injector besteld voor mijn D5 (my2006). Deze injectoren hebben geen classificatie meer. Deze was inderdaad 340 euro incl btw. Rima schijnt ze ook nieuw en origineel te hebben voor 125 euro! Kijk maar eens hier:
http://link.marktplaats.nl/488010641
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Taranis

:o

Dat scheelt 1700 - 625 = 1075 euro!

Ik heb ze maar even een mailtje gestuurd om te vragen welk onderdeelnr + klassificatie 't is en of ze echt echt echt nieuw zijn en niet toch gewoon gereviseerd.

MY2006 is dan het eerste jaar wat geen klassificatie meer heeft? Mijn MY2005 nog wel namelijk...

Taranis

Net een telefoontje van Remon van Rima gehad. Het zijn geen originele Volvo injectoren (Bosch mét classificatie) maar 'gewoon' de Bosch exemplaren, oftewel zonder classificatie.

Volgens hem werkt het, want ze hebben al zoveel sets opgestuurd.

elianmars

Citaat van: Taranis op 18-01-2012 10:38:53
Net een telefoontje van Remon van Rima gehad. Het zijn geen originele Volvo injectoren (Bosch mét classificatie) maar 'gewoon' de Bosch exemplaren, oftewel zonder classificatie.

Wel raar dat in de advertentie staat dat het Volvo injectoren zijn.

grijzev70tdi

hmm oke, dus als dit niks word, kom ik toch bij volvo terecht....

Injector was binnen zag ik gisteren. Zaterdag er in zetten

Sbv

Citaat van: grijzev70tdi op 18-01-2012 12:37:46
hmm oke, dus als dit niks word, kom ik toch bij volvo terecht....

Injector was binnen zag ik gisteren. Zaterdag er in zetten
Succes, maak een mooi foto verslag. Hopelijk wil de injector wat los

grijzev70tdi

Zal me pa wat foto's laten maken. Zelf denk ik er nooit aan als ik ergens mee bezig ben

ed

Citaat van: Taranis op 18-01-2012 10:38:53

Ha, dat zou ik ook zeggen. Wil nog niet zeggen dat het ook goed werkt. Maar voor 125 euro en een Dice achter de hand zou  ik het wel aandurven.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!