Lekstroom zekering 1 (ECU??)

Gestart door meiro, 12-05-2010 19:24:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

meiro

Hallo,

Ik heb een lekstroom op zekering 1  :eusa_doh:. Heeft iemand hier ervaring mee? Als de accu vol is start de auto wel gewoon.

Weet iemand hoe ik de storing verder kan lokaliseren?

* UPDATE *
Net de ECU relais stekker losgehaald en de lekstroom was weg.
Stekker weer vast, lekstroom bleef weg.  ??? :eusa_think: :eusa_dance:

We hopen dat het probleem wegblijft maar ervaringen/informatie blijft welkom.

thuur

Kan zijn dat het ECU relais is blijven plakken. Houd het maar even in de gaten, anders kun je het beter vervangen. Controleer ook de bekabeling van de stekker.


Gr ;)

meiro

#2
Te vroeg gejuicht... Lekstroom is weg maar de auto start nu helemaal niet meer. Relais overleden? Weet iemand waar ik een nieuwe kan kopen?

*update*
Startmotor draait helemaal niet, ik vermoed eigenlijk een muitende startonderbreker, kan dat? Omdat het alarm een tijdje geen stroom heeft gehad.

thuur

Heb je een later ingebouwde startonderbreker/alarm?


Gr ???

meiro

Ik heb een Volvo Guard alarmsysteem. Grijze afstandsbediening met 1 knopje en 4 heel kleine, platte, slecht verkrijgbare batterijtjes.

UserID6342

Batterijen hier simpel en goed verkrijgbaar hoor, maar OT een Guard I heeft geen startonderbreker.  Dus daar hoef je het niet in te zoeken.  Misschien domme opmerking, maar contactslot gaar ?

meiro

Ik kon toch echt niet starten toen mijn batterijen van de afstandsbediening leeg waren. En weer wel toen het alarm weer afgeschakeld was. Is het misschien toch een volvo guard II? de auto is van maart 95.  :eusa_think:

UserID6342

Grijze AB met  knopje is altijd Guard I.

haasje

Citaat van: Dirk342 op 13-05-2010 20:53:48
... maar OT een Guard I heeft geen startonderbreker.  Dus daar hoef je het niet in te zoeken.  ...

Uhm, weet je dat wel heel zeker, probeer je auto maar eens te starten zonder alarmrelais.

UserID6342

Klopt Erwin, helemaal mee eens, maar het is geen aparte startonderbreker zoals bijvoorbeeld een Guard II heeft.

meiro

Even iets meer info. Als ik het contact naar stand 2 zet gaan eerst netjes alle lampjes aan. Als ik dan de sleutel doordraai naar stand 3 gaat de stroom overal af, lijkt het. Alle lampjes uit geen draaiende startmotor. Zou dat ook gebeuren als de ECU geen stroom krijgt door een rot relais? of zou de startmotor dan wel gaan draaien?

Vanwege de niet draaiende startmotor dacht ik aan de startonderbreker. Kapot contactslot zou wel heel toevallig zijn.

Bedankt voor het meedenken.

razorx

Misschien een rare vraag maar hoeveel Volt staat er nu op je accu?

mehn

Zou me ook niet verbazen hoor: Te lege accu.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

meiro

Ik had de accu wel de hele nacht aan de lader gehad voor de startpoging, maar het kan zijn dat die inmiddels ook rot is geworden, doordat hij een keer geheel ontladen is of zo.

thuur

Citaat van: Dirk342 op 14-05-2010 08:12:01
Klopt Erwin, helemaal mee eens, maar het is geen aparte startonderbreker zoals bijvoorbeeld een Guard II heeft.

Zeker wel, startonderbreker is onderdeel van het alarm. Ook VGLA I.


@meiro: hoeveel volt staat er op de accuklemmen?


Gr ;)