Gas tanken in buitenland

Gestart door Volvo-Fred, 05-07-2010 11:13:57

Vorige topic - Volgende topic

Volvo-Fred

Hallo,

ik heb sinds kort een Volvo S70 op gas. Ik ben afgelopen weekend naar Parijs geweest en kwam er achter dat er nogalwat verschillende gas-koppelingen gebruikt worden in de verschillende landen. Belgie heeft een andere koppeling als nederland, en Frankrijk is weer anders.

Nu ga ik over een week of 5 op vakantie naar Spanje en zou ik vantevoren graag willen weten welke adapter-gas-koppelingen ik dan moet gebruiken voor de verschillende landen. Ik zou dus graag willen weten of er adapters zijn voor onderstaande landen en welke adapters dit dan zijn. het gaat dan om de volgende landen:

* Belgie
* Duitsland (is gas goed te verkrijgen in Duitsland ?)
* Frankrijk
* Spanje (is gas goed te verkrijgen in Spanje ?)

Alvast bedankt voor jullie hulp.

JvW

Even langs de ANWB en de 2 beschikbare adapters kopen. Ben je van al het gezeur af.  ;)

Tip: draai de adapters niet te vast, want je krijgt ze er dan met geen mogelijkheid weer af (zei ik uit ervaring....  :eusa_wall:).

FGG

In Duitsland is gas steeds beter verkrijgbaar, maar vooral bij een Autohof, dus net van de snelweg af. Voordeel is dan wel dat de prijs wat lager is en er meestal geen enorme rijen staan. ANWB heeft boekjes met de verschillende LPG-stations in Europa. Ik heb er nog 2 liggen. Belangstelling?

Verkrijgbaarheid van LPG in Belgie en Frankijk is gewoon goed te noemen.

Er zijn 2 soorten verloopnippels: de Italiaanse en de Belgische. Daarmee kun je je in principe in heel Europa mee redden.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

mehn

In Duitsland heb ik met hetzelfde verloopstuk getankt dat ik in België gebruik.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Freakybaby

Citaat van: mehn op 05-07-2010 12:54:42
In Duitsland heb ik met hetzelfde verloopstuk getankt dat ik in België gebruik.

Ik ook. Maar ook zonder verloopstuk/nippel en met de schotel nippel.

Mijn ervaring is dat je als je de schotel en de belgische (die met schroefdraad aan de buitenkant) meeneemt je in NL/B/D/AU/IT/FR/CH wel kan tanken. Wel even uit de reservewiel ruimte halen voor je die vol gooit met bagage.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

FGG

De verloopnippels kosten een eurootje of 7 per stuk. Ik heb gewoon beide gehaald en bij mij lagen ze altijd in m'n middenarmsteun.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

daytonawim

Vaak kan je ze ook lenen aan de pomp in D, maar bij je hebben is wel zo prettig.

PeterM

Ben afgelopen jaar naar Portugal geweest en heb in Spanje nergens gas kunnen tanken, benzine is daarentegen in vergelijking met Nederland stukken goedkoper :)

Ludo

Citaat van: JvW op 05-07-2010 12:35:57
Tip: draai de adapters niet te vast, want je krijgt ze er dan met geen mogelijkheid weer af (zei ik uit ervaring....  :eusa_wall:).

Dat komt omdat het afsluitrubber droog is.
Af en toe een druppeltje olie erop helpt...  :D

)()()sT

Ik tank bijna altijd in het buitenland  :eusa_whistle: ;D

Marc O.

Neem een waterpomptang mee en zorg ervoor dat je daar makkelijk bij kunt. Wel zo makkelijk als zo'n verloopnippel onverhoopt toch muurvast komt te zitten (vooral die Duitse nippel is berucht).
...The Nile isn't just a river in Africa...

Volvo-Fred

oke, dus bij de anwb kan ik 2 verschillende types verloop adapters halen en dan kan ik vrijwel overal in europa tanken.

)()()sT

Dit is die ik in België gebruik (Europa nippel):

Dit die in Frankrijk gebruikt wordt (Italiaanse nippel):

Ik stond vorig jaar soms best te pielen in la France trouwens  8)

JvW

Citaat van: Marc O. op 05-07-2010 19:31:35
Neem een waterpomptang mee en zorg ervoor dat je daar makkelijk bij kunt. Wel zo makkelijk als zo'n verloopnippel onverhoopt toch muurvast komt te zitten (vooral die Duitse nippel is berucht).

Ik heb dus inderdaad in Duitsland een waterpomptang gekocht (en sindsdien in mijn auto laten liggen voor het geval dat).

Ludo

Citaat van: JvW op 06-07-2010 09:49:59
Citaat van: Marc O. op 05-07-2010 19:31:35

Ik heb dus inderdaad in Duitsland een waterpomptang gekocht (en sindsdien in mijn auto laten liggen voor het geval dat).

Zo lullig als je daar staat te klooien, terwijl een druppeltje olie alles oplost.  :eusa_doh:
Jullie lijken wel Ollanders...  ;D