Maken alle CTF remmen een hoop herrie

Gestart door capri, 23-07-2010 19:03:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

M a r c

Citaat van: capri op 24-07-2010 10:55:07
Citaat van: M a r c op 24-07-2010 10:34:25
In het begin bromt en trilt het, dat gaat weg na een paar dagen.  Je kunt het proces versnellen door af en toe een stukje achteruit te rijden terwijl je remt.


Marc

Zijn die remblokken van CTF mevius blokken.

???

yep, zitten in CTF doosje maar zijn van Mevius.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

-D©©©L-

Wat is eigenlijk het verschil tussen die twee "mevius" smaken ? Ik heb ze met en zonder zaagsnede op de remvoering.
De ene had rode opdruk aan de achterzijde, de andere een zwarte opdruk.

M a r c

Je hebt de Street-Sport en de Street-Special, althans zo noemt CTF ze, beiden zijn van Mevius maar ik krijg die altijd door elkaar geleverd.... krijg over beide versies alleen maar goede recensies, dus zal het me verder ook wurst wezen  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

-D©©©L-

Citaat van: M a r c op 25-07-2010 12:35:42
Je hebt de Street-Sport en de Street-Special, althans zo noemt CTF ze, beiden zijn van Mevius maar ik krijg die altijd door elkaar geleverd.... krijg over beide versies alleen maar goede recensies, dus zal het me verder ook wurst wezen  ;)

Het viel me op dat de ene set wat sneller "af" was dan de andere. Vandaar de vraag. Remmen is met beide prima.

arjenT5R

Citaat van: -D©©©L- op 25-07-2010 13:06:01
Citaat van: M a r c op 25-07-2010 12:35:42
Je hebt de Street-Sport en de Street-Special, althans zo noemt CTF ze, beiden zijn van Mevius maar ik krijg die altijd door elkaar geleverd.... krijg over beide versies alleen maar goede recensies, dus zal het me verder ook wurst wezen  ;)

Het viel me op dat de ene set wat sneller "af" was dan de andere. Vandaar de vraag. Remmen is met beide prima.

jep
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

M a r c

Citaat van: capri op 23-07-2010 19:03:57
:)

Net een paar dagen geleden nieuwe CTF remschijven met blokken gemonteerd.
Remt goed maar wat maken die dingen een herrie zeg.
Stond een pijl op met de draairichting dus goed gemonteerd.

klinkt natuurlijk wel stoer VVVVVVVVRRRRRRRROEMMMMMMM  ;D

http://http://i28.tinypic.com/20krgwy.jpg

Je weet dat je ze in het begin even moet ontzien toch...?  Dat geluid maken ze namelijk alleen bij hard remmen... en het is de bedoeling dat je dat de eerste 500km probeert te vermijden....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JCviggen

Schijven inderdaad even rustig aan doen. Paar heatcycles dan zijn ze wel OK. Daarna remblokken (performance types toch) moet je wel gecontroleerd goed warm stoken om ze even door te bakken. Daarna rustig rijdend afkoelen.
Ik meen me te herinneren dat ik ooit een keer "tweedehands" redstuff blokken monteerde omdat de vorige eigenaar er helemaal niet tevreden van was na een paar honderd km. Ik remde 2x hard en toen hing de straat vol met rook omdat de blokken nog niet ingeremd waren  :eusa_doh:
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Chris

Op de 850 had ik gegroefde CTF schijven, eveneens met Mevius blokken. Bij mij zijn ze ook altijd geluid blijven maken als ze wat warmer werden, dan hoorde je altijd een soort brom. Komt gewoon door de groeven.

Bij normaal remmen had ik overigens geen gebrom, alleen als ik ze flink op hun lazer gaf.

eric vermeer

bij mij precies hetzelfde, maar ze remmen wel als de tierelier :D
S70R B5234T4 M59
V60 T6 B6304T4 TF80SCAWD

RyanB

Op de CY zitten ze ook sinds 2 weken en de eerste keer dat ik remde tot stilstand  had ik het idee dat er iets helemaal niet goed zat, de blokken happen dan als het ware in de sleuven van de schijven.
Hoe moeilijk het ook is, het beste kun je er maar niet op letten en gewoon met het verkeer mee rijden dan zul je merken dat het geluid en het happen steeds minder worden.
Niet vergeten om af en toe een keer stevig achteruit te rijden en dan te remmen, dan gaat het inslijten ook sneller ;)

arjenT5R

bij mij hebben ze nog nooit gebromd  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!