CY Chiquita and brothers

Gestart door maruska, 05-08-2010 18:15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

The Volvoboy

Citaat van: elianmars op 25-07-2013 22:53:51
Citaat van: The Volvoboy op 25-07-2013 22:50:58
Citaat van: elianmars op 25-07-2013 22:38:50
Citaat van: schutten op 25-07-2013 22:33:07
Ok dus het zover mogelijk in het witte deel is noodzaak om hard te gaan :eusa_think:

Blijkbaar wel, ja  ;D

Ik heb niet eens een turbodrukmeter en mijn auto wil ook best vooruit :D





;D

Achteruit wil ook nog wel lukken, zeker?  ;D  ;)

Ja dan gaat ie extra hard, staat een R op de pook in die stand :D

Citaat van: )()()sT op 25-07-2013 22:51:48
Ja, dat vind jij ja :evil:


;D

Voor een 10V mag ik zeker niet klagen hoor :angel: ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

grijzev70tdi

Citaat van: The Volvoboy op 25-07-2013 22:50:58
Citaat van: elianmars op 25-07-2013 22:38:50
Citaat van: schutten op 25-07-2013 22:33:07
Ok dus het zover mogelijk in het witte deel is noodzaak om hard te gaan :eusa_think:

Blijkbaar wel, ja  ;D

Ik heb niet eens een turbodrukmeter en mijn auto wil ook best vooruit :D





;D

Filmpje gemaakt en versneld afgespeeld? ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

MrCain

Citaat van: schutten op 25-07-2013 22:33:07
Ok dus het zover mogelijk in het witte deel is noodzaak om hard te gaan :eusa_think:

;D

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

scania164

Waneer een 15g boven   de 1.1 bar komt wordt ie inefficiënt. .
Dan word het een föhn.
Beter 1.1 draaien zodat ontsteking langer op scherp staat.
Dit is bij een 16t met schuine flens veel beter...minder snel onefficiënt...maw niet blind staren op hoge turbodruk.



Mvg chris

V70geRwin

Citaat van: MrCain op 26-07-2013 11:29:38
Citaat van: schutten op 25-07-2013 22:33:07
Ok dus het zover mogelijk in het witte deel is noodzaak om hard te gaan :eusa_think:

;D



Tippex tuning  ;D

Ewout Schalkwijk

Zijn hier dan nog veel lezers die weten wat Tipp-Ex is? :eusa_think:

Voor de jonge generatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tipp-Ex
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

MrCain

Citaat van: spekkie99 op 27-07-2013 10:07:18
Citaat van: MrCain op 26-07-2013 11:29:38
Citaat van: schutten op 25-07-2013 22:33:07
Ok dus het zover mogelijk in het witte deel is noodzaak om hard te gaan :eusa_think:

;D



Tippex tuning  ;D




;D :evil:


Dacht dat dit soort dingen alleen maar in Kaastheuvel gebeurde  :eusa_think:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

triton

Ook wel bekend als klootzakkeninkt
Professioneel raddraaier

Ewout Schalkwijk

Citaat van: triton op 28-07-2013 14:22:57
Ook wel bekend als klootzakkeninkt

Volgens Wikipedia:

Blunderkalk
Flaterwater
Officiersinkt
Fraudepap
Correctievloeistof
Belgenverf
Witkwast

;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

Goed, de turbo zit er al weer een dagje of wat op. Maar nu komt het volgende probleem om de hoek..
De turbo druk, ofwel de uitslag op de turbodruk meter slaat niet tot eind wit uit, wat hij wel zou moeten doen. Hoe weet je dat dan, is de vraag ?

Het volgende is getest en vervangen/uitgeprobeerd in de testfase en probleemsignalering:
1. ECU van mij in de banaan van Sander -> volledige uitslag turbometer tot eind wit. ECU dus gechipt, en gecheckt of het die van mij is.
2. Ontsteking : preventief de rotor en verdeelkap vervangen. De oude waren nog goed, maar je moet het ergens gaan zoeken.
3. TCV : gewisseld voor een zeer recent exemplaar wat sander nog nieuw had liggen. Geen verschil
4. Gisteren uitlaat gewisseld met de midden+einddemper van Andre 'Triton'. Iets meer turbodruk uitslag, dus een deel van de restrictie kan komen door een dichte Remus uitlaat. Maar nog geen einde wit.
5. ontsteking nagelopen : bobine is een Blaster van MSD. Ik ga deze week deze nog vervangen door een originele volvo die ik nog heb liggen. Maar of dit direct resultaat op de turbo druk heeft ?
6. vacuumslangen nagelopen en gecheckt. lek zou lambda fout geven, of zou druk moeten weghalen, eerder gehad.

Wat zou het dan nog kunnen zijn >?
Wij komen nog tot de volgende opties, en ik hoop dat er nog forum mensen zijn die ideeen hebben..
a. IC lek, wordt binnenkort getest met een nieuwe van Cas (dikke alu IC). Mag dit turbodruk verschil geven ?
b. LMM vervangen / testen
c. In- / Uitlaatspruitstuk. Mogelijk zit hier, vooral in de uitlaatkant, scheurtjes in, die pas open gaan bij een druk groter dan 0,7 a 0,8 bar. Op zoek naar een japanifold of een NR (wel erg duur)

Wat heb ik nog niet geprobeerd ?
I. midden en einddemper los en dan rijden. Zou geen verschil mogen hebben met de setup van Andre, die vrij nieuw is. Maar kan gedaan worden bij de terugwissel.
II. andere dingen

Niet verkeerd begrepen : de auto is echt een stukje sneller dan voorheen. De turbo wissel heeft een hoop gekost, maar is de moeite waard geweest. Alleen wil ik nu ook het vermogen eruit hebben wat erin behoort te zitten met de huidige ECU tuning.

Mochten mensen ideeen hebben, post ze dan overzichtelijk. De Libelle chatters af en toe hier vullen snel de blog, en ik kan helaas niet zelf schiften tussen de posts ;D  :evil:
Hoop eruit te komen, anders eens nadenken over het plaatsen van een standaard ECU. Geen idee of het niet kunnen wegzetten van de overboost druk van meer dan 0,7 bar kwaad kan..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

maruska

Overigens ook hier nog even : Andre en Sander bedankt voor het helpen klussen. Fijn dat er zo meegeholpen wordt. Wordt erg gewaardeerd.
En dat 2e broodje "gezond" had ik idd niet weggekregen Andre ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

mitchelli

TCV wel goed aangesloten bij turbowissel? Verstopte kat?
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Sbv

Citaat van: mitchelli op 08-08-2013 07:51:57
TCV wel goed aangesloten bij turbowissel? Verstopte kat?
TCV hebben we van mijn 850 overgezet en later nog een andere. aansluitingen gelijk aan die van mijn 850 en daar loopt het wel goed.
De huidige pijp heeft geen kat erop zitten bij mark

maruska

TCV aangesloten volgens het 3 kabel principe.. 1 weghalen en overzetten, volgende weghalen en overzetten. Ook gecheckt bij de andere turbo rijders.. Volgens volvo zit alleen de bovenste op de onderkant turbo, en iedereen heeft de bovenste op de bovenkant zitten. Geeft bij anderen dus wel eind wit in de drukmeter. In de 3" zit een nepkat, maar kan ik nog uitsluiten. Overigens is de 3" van Dole afgekomen, een omgebouwde 15G naar 3" overloop. Die gaf in Dole een druk van 1,1 icm met de ECU daarin. Voorr zover ik van de vorige 2 eigenaren heb gehoord, moet de turbometer tot eind wit uitslaan, dus zal zo rond 1,0 bar zijn ?
Goeie tip iig Mitch. Uitsluiten is beter dan uitgaan van.

edit
Sander, alweer op je werk ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Andere IC proberen binnenkort en leidingen nalopen, mogelijk ergens een scheurtje.
Vaccumslangen zijn vervangen, maar ook nog eens nalopen

De remus moet denk ik maar eens open en dan de eerste demper vanaf de kat. De 2e, daar kijk je zo doorheen
Bij scheuren uitlaatspruitstuk lijkt het mij dat je dat wel gaat horen, zou kunnen natuurlijk