Automaat en chippen

Gestart door Ernst D., 29-02-2004 21:12:07

Vorige topic - Volgende topic

Sieger

Citaat van: chris850turbo op 17-10-2004 15:31:06
heb jij jouwe ook laten chiptunen dan?
zoja...waaren wat is de richtprijs ongeveer daarvan...

en thanx voor de tips...

En ook mijn Can import 850 Turbo aut is uitstekend gechiptuned bij RICA begin dit jaar, kosten E 416,50 incl btw (aktieprijs tbv clubleden).
Volvo Power For Life !

Jack

Ludo,

Al nieuws over het chippen van jouw lpi turbo?
Be realistic; ask for the impossible...

elianmars

Nog nooit gehoord, zo'n verhaal.

Ligt er ook aan hoe er wordt gereden met zo'n wagen. Geen een bak (schakel of automaat) houdt van "raggen".

Wat is 't voor type S70 geweest dan?

Er rijden genoeg automaten rond, die standaard al meer dan 230 pk moeten verwerken.

Onze T-5 krijgt heeft nu met zo'n 300 pk te doen. Tot nog toe zonder problemen.
Na het flushen is-ie zelfs super-lekker gaan schakelen. Ook bij stevig doortrappen (als de bak goed warm is! ;))

M a r c

Wat een onzinverhaal van die dealer....  ???
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Jeroentjuh

Om wat voor motor gaat het eigenlijk? Van 170pk naar 230pk met chippen?

M a r c

Citaat van: Jeroentjuh op 29-11-2005 22:57:39

Ja?  230pk ná chippen is meestal dan een LPT, maar die heeft standaard 193pk en geen 170pk..... Pas boven de 400Nm moet je bij een automaat iets bedachtzamer zijn.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Jeroentjuh

Citaat van: M a r c op 29-11-2005 23:01:01
Citaat van: Jeroentjuh op 29-11-2005 22:57:39

Ja?  230pk ná chippen is meestal dan een LPT, maar die heeft standaard 193pk en geen 170pk..... Pas boven de 400Nm moet je bij een automaat iets bedachtzamer zijn.

Ja daarom vroeg ik me dat ook af. Maar wat is er mis/defect aan de bak?

Diederick

Citaat van: thevolvoboy op 29-11-2005 21:57:47
k las hier ergens (onder ander topic) dat je een automaat kon chiptunen als je hem maar in de S liet staan

wel dit heeft een kennis nu gedaan gevolg met een volvo s70
automaat doet niks meer.

naar volvodealer geweest die vroegen is deze gechiptunend?
ja dus

dat had u beter niet kunnen doen! de automaat bakken zijn berekend op zoveel pk en als je dan van 170 ongeveer naar 230pk gaat kan die dat dus niet datkan een schakel wel
Nou lekker is dat wilde dus net mijn 850 r aut. gaan chippen bij RICA maar na dit nieuws denk ik dat ik maar ff wacht totdat er meer bekend

diederick:iconr:

Winkie

Citaat van: Diederick op 02-12-2005 23:14:00

Nou lekker is dat wilde dus net mijn 850 r aut. gaan chippen bij RICA maar na dit nieuws denk ik dat ik maar ff wacht totdat er meer bekend

denk dat Rica zelf wel aangeeft of iets gaat of net. Zo professioneel zijn ze er wel.
Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Arzt oder Apotheker.

Johann

Citaat van: Diederick op 02-12-2005 23:14:00
Citaat van: thevolvoboy op 29-11-2005 21:57:47
k las hier ergens (onder ander topic) dat je een automaat kon chiptunen als je hem maar in de S liet staan

wel dit heeft een kennis nu gedaan gevolg met een volvo s70
automaat doet niks meer.

naar volvodealer geweest die vroegen is deze gechiptunend?
ja dus

dat had u beter niet kunnen doen! de automaat bakken zijn berekend op zoveel pk en als je dan van 170 ongeveer naar 230pk gaat kan die dat dus niet datkan een schakel wel

Kun je lang wachten denk ik..

De R is er al vanaf 1997. Er rijden tig duizenden gechipte auto's. Er zal echt wel hier en daar een bak stuk gaan maar dat kan ook nog andere oorzaken hebben.
Ik denk dat we het er op dit forum wel over eens zijn dat we meer rapporten hebben van kapotte handbakken dan van kapotte automaten. En dat hebben we 't nog geeneens over chippen..

911sap11

Citaat van: thevolvoboy op 03-12-2005 17:00:41
ja de dealer is er agtergekomen waarom de bak het niet meer doet
er is iemand vorige eigenaaar misgien zelf ff mee bezig gweest
heeft dingenverkeerd gedaan!

chiptunen was het dus zeer waaesgijnlijk niet

Wil je ons niet meer zo laten schrikken !!! :-\ :D

SpeekTuning

Wat een goede dealer zeg....eerst oorzaak noemen, daarna pas storingzoeken.....

Bij Volvo moet je dus uit gaan kijken, indien je een automaat hebt, als je boven de 400Nm komt? Diegene die nu met +- 300 pk rijden, hoeveel Nm krijgen de straatklinkers bij deze auto's te verduren dan? Ik lees dat er nl. heel veel 300 pk Volvo's rijden en ook met automaat. Heeft hier dan niemand problemen mee?
SpeekTuning .....

Turbobiker

Zeg, haal jouw eigen bak eens uit de sms-stand... ;)
De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: SpeekTuning op 04-12-2005 10:43:06
Bij Volvo moet je dus uit gaan kijken, indien je een automaat hebt, als je boven de 400Nm komt? Diegene die nu met +- 300 pk rijden, hoeveel Nm krijgen de straatklinkers bij deze auto's te verduren dan? Ik lees dat er nl. heel veel 300 pk Volvo's rijden en ook met automaat. Heeft hier dan niemand problemen mee?

Lees dan effe het berichtje van Elianmars hier 10 berichtjes boven... ::)

En zoals Johann zegt: er zal heus wel eens iets kapot gaan, maar dat kan ook andere oorzaken hebben.

En je moet heel goed je best gaan doen een stuk boven de 400Nm te komen. Maak je voorlopig maar geen zorgen :-*
De Tussenpaus

Rudi

Citaat van: SpeekTuning op 04-12-2005 10:43:06

Wat een goede dealer zeg....eerst oorzaak noemen, daarna pas storingzoeken.....

Geen probleem,heb tussen de 400 en 450Nm,160.000 km probleemloos...het zijn juist de andere onderdelen die kapotgaan,net zoals bij andere auto's bij extra pk's slijt de auto meer maar bij goed onderhoud is er niks aan de hand.

Rijstijl doet ook veel,niet te veel plankgas weg bij stoplichten en zo...

Bij KD haalt de software van de bak extra vermogen weg[het beruchte inhouden] dus valt het wel mee met overbelasten...
Dr.Go-Fast...