Made to be Broken

Gestart door Thijs T5, 25-09-2010 00:14:37

Vorige topic - Volgende topic

Thijs T5

Staat nog steeds stil Ewøut :( ik baal er goed van garage had vandaag geen tijd,

Is weggesleept wordt morgen gefixt.... hopelijk.

wat een verhaal weer he. Wel een plus voor de ANWB moet ik zeggen. Prima service!

Zal dadelijk er nog een foto opgooien eerst even snoozen.

Thijs

Thijs T5

Zo even om het blog bij te houden,

Volvotje rolt weer prima de twee ankerbouten van het slot zijn verwijderd en alles zit weer in elkaar,

Hier nog wat sfeerfoto's

Toch wel een beetje dubbel gevoel bij deze foto's...

Maar blinken doet ie wel  :angel:

De "boosdoener"

Nog een tip voor de beunhaas, kost ongeveer 5 tientjes maar dan heb je een krachtige led accu lamp echt ideaal! ook in noodgevallen.

Conclusie of het slot echt werkt....

Nee in mijn ogen niet.

De auto zat deze keer vast in de vierde versnelling? beetje boef rijd daar zomee weg.
Andere optie is vastzetten in de achteruit. Beetje boef rijd achteruit wel een woonwijk uit gaat op een rustig plekje staan en freubelt de boel alsnog open... Werkt het vertragend.... jah vast wel iets...

Maar als ze echt iets willen hebben... :evil:

Fijne avond allen!

Blij dat dit avontuurtje over is

Groet Thijs

Sbv

Mooi dat je weer rijden kan Thijs. Systeem is er nu uit, dus het kan je niet meer gebeuren

Ewout Schalkwijk

Maar of een benzine auto ook in z'n vierde versnelling wegrijdt... :eusa_think:

Mooi dat het probleem weer is opgelost Thijs.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Mooi dat het weer opgelost is.

Is dat nu geheel kostenloos (op kosten van de ANWB) of moet je de rekening van de garage wel zelf betalen en is alleen het transport naar de garage gratis?

Edit, laat maar. Al gevonden in je andere topic ;)

Chris

Mooi dat het is opgelost Thijs! :eusa_clap:

Taranis

Vanavond een kort stukje in de R mogen sturen.... rijdt toch wel erg goed (alleen de remmen even fiksen) 8)

Overigens heeft ook deze V70 last van het rammelende aandrijfasbouten-syndroom, maar nee komt nooit voor natuurlijk ::)

Ik moet er geen week in rijden, want dan wil ik 'm kopen :D Tnx Thijs! :eusa_dance:

Sbv

Citaat van: Taranis op 09-07-2012 22:00:13
Vanavond een kort stukje in de R mogen sturen.... rijdt toch wel erg goed (alleen de remmen even fiksen) 8)

Overigens heeft ook deze V70 last van het rammelende aandrijfasbouten-syndroom, maar nee komt nooit voor natuurlijk ::)

Ik moet er geen week in rijden, want dan wil ik 'm kopen :D Tnx Thijs! :eusa_dance:
en de bruine monsters...niet aanwezig of wel ?

maruska

oftewel, hoe gevuld is de dunne in den broek ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Taranis

Citaat van: Sbv op 09-07-2012 22:03:12

Niet op gelet, te druk met Vida aan het spelen geweest :D

Chris

Citaat van: Taranis op 10-07-2012 07:40:39
Citaat van: Sbv op 09-07-2012 22:03:12

Niet op gelet, te druk met Vida aan het spelen geweest :D

;D!

Toch opvallend dat ze bij de dealer zeggen dat die centrale asbout nooit loskomt en dat ik het inmiddels zelf al heb ervaren, alsmede nog wat mensen. Maargoed, Volvo is wel vaker van mening dat iets niet kan of nooit stuk gaat ::). Kan me best voorstellen dat je niet te lang in die R moet rijden inderdaad, anders zit je direct op autotrader en maak je morgen een proefrit ;D. Dat zou ik hebben althans :angel:.

Thijs T5

Zo na alle dolle pret met de auto's was het weer eens tijd om wat onderhoud te gaan doen.

Dagje bezig geweest maar wel een goed gevoel over ziet er toch weer wat netter uit.

Hier een klein foto verslagje.

Aanvang.

Eerste stap was drainen van dieselfilter.... Zeg zou zelf... Moeten we vaker doen. :eusa_wall:

Lekt een klein beetje, als ik weer een keer tijd heb zal ik langs volkswagen of audi dealer rijden voor egr afdek plaatjes tot die tijd blijft het gewoon zitten.

Weegt echt als dieplood dat gekke ding.

Heeft z'n beste tijd wel gehad, even voorzichtig met een wattenstaafje overheen geweest maar als ie echt de geest geeft komt er een nieuwe op.

Turbo traject geconroleerd en schoongemaakt niet veel olie gewoon kleing beetje. Keurig netjes al zeg ik het zelf.

Olieverbruik 400 ml na 7000 km met de note dat er niet baby is gereden...  :)

Wordt weer eens tijd...

Flink aan het schrobben geweest.

Lekt nergens behalve dus de egr :eusa_wall:

:eusa_dance:

Volgende project matten schrobben om die natte hond lucht uit de auto the halen.... :eusa_angel:

Even dubbel checken of er echt niet meer water in de diesel tank zit... Maar dit bleek niet zo te zijn.

Geen storings lampje meer  ;D

Zeg nou zelf 't helpt wel een beetje.

Intereur vind ik mooi maar voor heeft wat liefde nodig... gat in de bestuurdersstoel gaat gemaakt worden en alcantara kan ook wel opfriskuurtje gebruiken :-[

Na het hele klus avontuur lekker gegeten en naar ronald gegaan met de R om eens even uit te lezen wat er na twee jaar allemaal in de computer staat... Weer veel kennis opgedaan. Daarna een "testrondje" gereden met de laptop aangesloten op het hele geheel. Daaruit kwamen we tot een paar conclusies.

*Intercooler werkt nog best wel aardig
*Turbodruk komt eigenlijk niet boven de .7 Bar uit
*Koppelbegrensing in 1e en 2e versnelling afgeregeld op 330 NM Daarna 350 NM (volvo R handbak is 400 NM) Als tijd en het geld er is komt er een chip in.
*Tijd om olie bij te vullen :eusa_whistle:

Meetwaardes.

Ow jah ook nog even de volvo's door de apk gehaald.

Met vlag en wimpel  :eusa_clap:

Ronald bedankt voor de gezelligheid en het uitlezen doen we snel een keer over.

Zal later nog wat foto's van de R hier neerzetten.

Fijne dag allen,

Groet Thijs

Chris

Lekker bezig geweest Thijs!

Interieur van de diesel moet wel weer mooi te krijgen zijn. Het is er niet onwijs slecht aan toe op dat gat na zo te zien. Als je dat laat maken is het een kwestie van goed schoonmaken.

Thijs T5

Dankje,

Je hebt gelijk Chris moet alleen ergens zo'n "tooltje" zien te vinden om dat Alcanatara weer een beetje op orde te krijgen.
Maar dat heeft tijd.

Fijne avond nog!

Thijs

Sbv

Bij de blokker bijv, kost een paar euro