How to: microschakelaars deurslot V70/S70 vervangen

Gestart door niwesa, 12-10-2010 23:19:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erics

Geweldig!
Heb meteen 8 van die schakelaars gekocht en de linkerportierbekleding gedemonteerd.

Stuit nu op een metalen plaat met een aantal bouten, linksbovenin een stukje zwart plastic...
Wat moet er allemaal nog af wil ik bij het slot kunnen komen?



Marc O.

Als je dat stukje plastic verwijdert dan kun je het slot demonteren.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Erics

Citaat van: Marc O. op 29-03-2013 18:35:34
Als je dat stukje plastic verwijdert dan kun je het slot demonteren.

Super!, dank je wel....
dat ga ik later vandaag doen,
ben benieuwd hoe het cilinderslot gemonteerd zit,
hoop dat het er niet uitvalt of zo...

als me dit eenvoudig lukt, doe ik ze meteen allemaal.

UserID6342

Cilinder valt er niet want zit in de greep gemonteerd (en die moet je er toch afhalen)

Erics

#19
Citaat van: Dirk342 op 30-03-2013 07:39:05
Cilinder valt er niet want zit in de greep gemonteerd (en die moet je er toch afhalen)

precies, en nu?

heb die twee torcks losgedraaid, de boel zit wel los en alleen nog vast aan het portierhengsel. Hoe krijg ik het mechanisme los van het blok dat ik eruit wil halen?

UserID6342

#20
Schroeven van het slot even losdraaien 2 stuks torx 30 vanaf de zijkant van de deur, slot een stukje omlaag duwen en de klink er eerst uithalen.  Let even op die komt er schuin vanaf, dus eerst aan de slotzijde en dan pas aan de achterzijde waar hij in de deur gehaakt zit.  Zie je vanzelf wel.  Dan kun je het hele slot met een beetje gefriemel er zo naar boven toe tussenuit peuteren. (waar dat plastic kapje zat wat je al weggehaald hebt).

Je hebt de 2 torxen losgehaald zeg je, welke precies ?  Denk je er even aan dat de klink ook met 2 torxen 30 vastzit (die zitten achter dat zwarte driehoekige kunststof kapje aan de zijkant van de deur, slotzijde dus)

Erics

ok die twee schroeven heb ik nog niet gezien, die zitten dan achter dat zwarte kapje aan d zijkant?
goed, ga ik meteen even proberen....tot zo!

Erics

da's gelukt, althans, de deurkruk is er uit.

kan ik nu wrikken om dat zwarte blok er uit te prutsen?

het is een beetje schemerig aan t worden dus ga ik morgen verder.

Dank je wel!

will keep you posted

StefanCJ

Dat zwarte blok zit met twee torxjes vast, zitten aan de binnenzijde van de deur. Als je deze los hebt friemel je dat zwarte blok naar beneden en wip je 'm naar boven toe uit.

Erics

oke,
ga ik morgenochtend proberen...

dank je wel!

Erics

Citaat van: plukkie op 06-03-2013 21:27:17
ik heb hier een oude bankpas aan opgeofferd, en alles was weer goed :D

Dit werkt prima! Ik heb net een klein stukje van een oude bankpas precies boven de microswitch geplakt.
Voorportier is nu in orde. :) en alles functioneert weer.

Maar nu, achterportier...
welke beweging moet ik maken om het blok uit het rechterachterportier te manouvreren?
Of kan dit alleen met de koevoet? :eusa_wall:
De geleiders van het raam zit in de weg.

thuur

Raamgeleider even losschroeven, dan kun je hem ver genoeg aan de kant duwen.


Gr :D

Erics

Citaat van: thuur op 31-03-2013 19:15:50
Raamgeleider even losschroeven, dan kun je hem ver genoeg aan de kant duwen.


Gr :D

en, waar vind ik de schroeven van die geleiders? [stomme vraag, maar ik heb ze echt niet zien zitten]
moet die stalen plaat er af?

thuur


Erics

Thanks Thuur,

dat ga ik nu even proberen, had net al even gekeken en gevoeld aan de binnenkant...tot zo...