V70 wil(de) niet starten na kort parkeren

Gestart door volvobug, 16-10-2010 11:12:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ludo

Zit de functie van automatisch overgaan naar benzine, wel in de LPE?.
Ik zou het spoeltje eerst vervangen, en kijken wat er dan verder gebeurt.

volvobug

Weerstandsmeeting van gebarsten spoel op koppelblok is ca. 12 ohm, die van de afsluiter op de tank is ca. 17 ohm. Geen hoge weerstand zoals elmarconi die destijds had.

Maar ik ga hem vervangen. Spoeltje is alleen via internet niet te vinden. Het is fabrikaat MED Tecnica uit Italy, 12V / 11W. Vind alleen 8W spoeltjes van dat type. Afijn, loop deze week wel even ergens bij een gasspecialist naar binnen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

elmarconi

Citaat van: volvobug op 02-04-2012 21:38:19
Weerstandsmeeting van gebarsten spoel op koppelblok is ca. 12 ohm, die van de afsluiter op de tank is ca. 17 ohm. Geen hoge weerstand zoals elmarconi die destijds had.

Maar ik ga hem vervangen. Spoeltje is alleen via internet niet te vinden. Het is fabrikaat MED Tecnica uit Italy, 12V / 11W. Vind alleen 8W spoeltjes van dat type. Afijn, loop deze week wel even ergens bij een gasspecialist naar binnen.

8 W wil ook wel. Maar die dingen heeft een gasboer gewoon op de plank liggen. 
--
Autogas Inside . . .

thuur

Citaat van: volvobug op 02-04-2012 14:52:40
Zijn er forummers die een Vialle LPi uit kunnen lezen via de diagnosestekker?



Yep.


Gr :D

mehn

Citaat van: volvobug op 02-04-2012 14:52:40
Zijn er forummers die een Vialle LPi uit kunnen lezen via de diagnosestekker?

Zat ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

volvobug

OK, open vragen stellen dus  :eusa_wall: Komt ie:

Welke forummer is in staat Vialle LPi uit te lezen, en waar bevindt hij/zij zich?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

Vandaag onderweg even bij Verkerk in Bunnik (Vialle punt) gestopt. Had het spoeltje niet los, maar wel het goede type als complete afsluiter voorradig, dus voor 23 eurootjes meteen meegenomen. Met mijn probleembeschrijving zag de beste man deze vervanging ook als "best guess". Het zou toch aan te bevelen zijn om te vervangen gezien de barsten en, zo zei hij,  "naar binnen rijden en uitlezen kost je meer en kan altijd nog". Had ie wel een punt.

Goed, spul zojuist maar eens vervangen. Bovenkant oude afsluiter met barst in omhulling (met lijmresten van de tape) :



Aan de onderkant zat ook nog een barst die ik al die tijd niet gezien, en dus ook niet afgeplakt had:



Het 'zuigertje' is volledig groen/grijs uitgeslagen na ca 6 jaar gebruik en 220K lpg-kilometers, maar beweegt wel soepel.

En zo ziet de nieuwe, frisse afsluiter er uit:



Komt trouwens nog best veel LPG uit zo'n leiding, zit nu met een half bevroren wijsvinger  :eusa_wall: Maar het ding zit gemonteerd en de tijd zal het leren of het probleem opgelost is. Zal er tzt nog wel even op terugkomen, zoals eerder gezegd doet het zich pas voor bij omgevingstemperaturen richting 20 graden en hoger.

Testronde zojuist waarin ik 2 maal gestopt ben, opnieuw starten om opnieuw over te laten schakelen deed voorkomen alsof het overschakelen soepeler gaat (niet merkbaar). Maar dat zal wel tussen de oren zitten.

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

Citaat van: volvobug op 03-04-2012 22:38:08
.... Maar het ding zit gemonteerd en de tijd zal het leren of het probleem opgelost is. Zal er tzt nog wel even op terugkomen, zoals eerder gezegd doet het zich pas voor bij omgevingstemperaturen richting 20 graden en hoger.....
So far so good, met de temperaturen van vorige week en afgelopen weekend geen problemen meer gehad met omschakelen. Op naar de zomer!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ries van de Zilverschuit

Hoe oud is die lpi-installatie en hoeveel kilometer heeft-ie erop zitten? Met andere woorden: wanneer kan ik dit kwaaltje verwachten  ;).

Dit zijn altijd wel hele vervelende, zoek-me-rotprobleempjes.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

volvobug

Vialle LPi, begin 2006 geinstalleerd en nu 230.000 km erop zitten op gas. Alleen maar mee gereden, niet op gekookt  ;D
Bijzonder genoeg ook nog de eerste pomp, geen olie in de pomp tussentijds bijgevuld  :eusa_whistle:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ries van de Zilverschuit

Suf, dit had je al vermeld. Nou ja, beter een nieuwe afsluiter dan een nieuwe pomp. Enfin: ik kan nog wel even vooruit met mijn afsluiter, vermoed ik. 
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

volvobug

Citaat van: volvobug op 29-05-2012 16:09:56
Citaat van: volvobug op 03-04-2012 22:38:08
.... Maar het ding zit gemonteerd en de tijd zal het leren of het probleem opgelost is. Zal er tzt nog wel even op terugkomen, zoals eerder gezegd doet het zich pas voor bij omgevingstemperaturen richting 20 graden en hoger.....
So far so good, met de temperaturen van vorige week en afgelopen weekend geen problemen meer gehad met omschakelen. Op naar de zomer!
Alhoewel het nauwelijks zomer is geweest heeft de V70 wel de nodige hete dagen in binnen en buitenland achter de rug zonder gedoe. Probleem opgelost!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.