riQue en de R-offel (854 DOP AT) (startpost bijgewerkt met onderh.historie)

Gestart door riQue, 20-10-2010 23:11:55

Vorige topic - Volgende topic

volvobug

Citaat van: riQue op 26-05-2011 15:29:47
Citaat van: SirRutte op 26-05-2011 15:21:36
Wat was er precies mis met PP's oude expansievat?

Mijn expansievat lekt iets bij de aansluiting van de onderste slang.. Ik kan geen scheurtje vinden in het vat zelf maar twijfel toch om hem maar te vervangen. Wat kost zo'n mooi nieuwe bij de dealer?
Behalve dat het vat erg lelijk was geworden door aangekoekte oude bruine aanslag betrof het ook nog een oud type dop die kunnen gaan lekken. Ook het retourslangetje had z'n beste tijd gehad. Daarom gelijk de hele boel vervangen.
Weet niet meer precies wat het kostte, hooguit een paar tientjes. :)

Ik heb tijdje geleden bij 2patrick zijn 850 lekkage aan de onderste aansluiting toegewezen aan haarscheurtjes door veroudering van de kunststof, in de overgang bodem vat naar bocht pijpje waar je de slang op aansluit. Zijn zichtbaar als wat "witachtige streepjes". Kan in rusttoestand OK lijken, maar eenmaal opgewarmd en onder druk gaan ze lekken.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Vulk

Citaat van: riQue op 26-05-2011 09:29:56
Nou, het gerammel in de voortrein zit er nog steeds! :eusa_doh:
Het is wel iets minder geworden na vervangen van de veerpootlagers maar op klinkerwegen en zeker in bochten naar links rammelt ie nog als een bezetene.
De draagarmrubbers hadden we ook bekeken en die waren waarschijnlijk APK-afkeur. Dus eerst maar eens sparen voor een set nieuwe draagarmen.
In welke hoek kan ik het nog meer zoeken? Stabilisatorstangetje is ook al vervangen. ???

De remblokken misschien? Die kunnen ook aardig rammelen. Gaat over als je zacht op de rem drukt?

riQue

Nee helaas. Remblokken zitten goed vast en bij remmen blijft ie klapperen. :-\

maartendeb

Met stabilisatorstangetje bedoel je de endlink of de stabilisatorstang zelf? Van de laatste kunnen de rubbers ook op zijn. Verder subframerubbers? Voel je speling als je aan het wiel sjort met een krik eronder?

riQue

Hi Maarten, ik bedoel de endlinks (reactie stangetjes) inderdaad. Zal nog eens goed met een bandijzer op de brug de rubbers van stabilisatorstang en subframe nalopen. Verder geen speling aan het wiel te voelen als ie vrij hangt.

tom_850t5

hey rique,

mooi om zon liefhebber aan het werk te zien. mooie lijst al afgewerkt!
erg mooie auto en in goede handen.

die rammel kan niet komen door subframebouten / losse aandrijfasmoer?
aantal keer meegemaakt met s40/v50 (ook al is dit een aandrijfasbout), maakt ook erg aparte geluiden
verder heb je alles al gehad aan de lijst te zien, als alles weer goed vastzit iig  :eusa_think:
in idd even reactiestangrubbers controleren.
ik roep ook maar wat, maar wie weet  ;)

succes met je project

tom

Rai

:eusa_clap: goed bezig!

Blij om te zien dat het goed met hem gaat. Misschien een domme vraag, maar zit die rammel niet in de bumper/zijskirt??

riQue

Hey Rai, thanks! :D
Ja in de bumper zit ook een rammel, maar die herken ik wel en klinkt echt anders dan het zware gerammel onderin.
Volgende klusdag worden de draagarmen vervangen en loop ik de rubbers van stabilisatorstang en subframe na.

Andere update: aanstaande dinsdag heb ik een afspraak met Marc van European Tuning voor een complete checkup, een eerste tuning plan en voor het vervangen van alle vacuümslangen. Heb er zin in! :D Foto's volgen uiteraard.

V70geRwin

zag je auto te koop staan maar weet even dat je riem eigenlijk op leeftijd vervangen zou moeten worden ivm uitdrogen. Mooie auto overigens en met het heerlijke dakje!

Wel jammer dat de riem moet, de airco niet werkt en de dempers aan de beurt zijn...
Ben je als koper toch aardig aan de beurt gelijk..

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

V70geRwin

Julian

Citaat van: spekkie99 op 01-08-2013 16:09:06
zag je auto te koop staan maar weet even dat je riem eigenlijk op leeftijd vervangen zou moeten worden ivm uitdrogen. Mooie auto overigens en met het heerlijke dakje!

Wel jammer dat de riem moet, de airco niet werkt en de dempers aan de beurt zijn...

Gebeurt wel vaker hoor, zolang de prijs ernaar is maakt het toch niet uit dat je wat dingen moet laten repareren/vernieuwen?
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

V70geRwin

Citaat van: Julian op 01-08-2013 17:21:08

Gebeurt wel vaker hoor, zolang de prijs ernaar is maakt het toch niet uit dat je wat dingen moet laten repareren/vernieuwen?

Ja, voor 500 haal ik hem zo op.

Julian

Citaat van: spekkie99 op 01-08-2013 17:38:40
Citaat van: Julian op 01-08-2013 17:21:08

Ja, voor 500 haal ik hem zo op.

500 euro voor een 854R met 280.000? Dat slaat dus echt nergens op, voor 500 heb je misschien net een verrotte Twingo ;)
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

Sbv

- Het is een sedan, die zijn wat minder waard dan een estate
- Het is een oud ding, maar dat zijn alle 850's
- Er zit werk waan wat redelijk wat kan kosten(distri 300 aan delen, dempers voor 200, airco tussen de 100 en 700

Reƫel kom je dan denk ik zelf op 1750 a 2000 max