piepend fluitend geluid bij 100km +

Gestart door Piet, 26-10-2010 09:31:52

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Sinds enige tijd is er bij snelheden van 100 km en meer soms een fluitend/piepend geluid te horen links voor. Het klinkt alsof de rijwind ergens doorheen fluit (maar hoeft dit niet per se te zijn).
Ik kan maar niet de oorzaak hiervan vinden. :-[
Heeft iemand ook wel eens iets soortgelijks gehad?

Jack v

niet bij het voorraamrubber met name linksboven bij de a stijl, was bij mij ook zo heb dit afgekit.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

haasje

Mogelijke oorzaken:

- afhangende buitenspiegel
- daklijst die niet goed aansluit
- deur die niet goed gesteld is
- rubber strip aan bovenzijde voorruit

Piet

Dank, heren!
Zal dit lijstje straks es afgaan.

Thys

Probeer onder het rijden eens tegen de rand van de voorruit te drukken. Toen ik dit vorig jaar deed begon het binnen te waaien :eusa_doh:

Piet

Citaat van: Thys op 26-10-2010 10:56:39
Probeer onder het rijden eens tegen de rand van de voorruit te drukken. Toen ik dit vorig jaar deed begon het binnen te waaien :eusa_doh:
Bedankt voor de tip.
Ik heb er net een nieuwe voorruit in, maar voordat ie erin ging had ik het al. Is onveranderd, zal dus waarschijnlijk geen verband houden met de voorruit.

StefanCJ

Ik had ook een piepende fluit na het plaatsen van mijn nieuwe voorruit. De herrie begon vanaf de 110km p/u en hield op bij 130km p/u. Bij mij was het de strip boven op de voorruit. Flink veel kit erin en sindsdien geen last meer van gehad.

Oja; als `ie piepte en ik drukte tegen de voorruit aan de bovenkant hield het op.

:)

Misha

Citaat van: haasje op 26-10-2010 10:23:16
Mogelijke oorzaken:

- afhangende buitenspiegel
- daklijst die niet goed aansluit
- deur die niet goed gesteld is
- rubber strip aan bovenzijde voorruit
Vergeet de motorkap niet.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het