afstandbediening werkt niet bij bevroren auto! Help..

Gestart door Sem, 26-11-2010 12:06:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: Sem op 26-11-2010 12:06:26
Iedere winter is het weer feest...  als het ijs op de auto staat krijg ik hem bijna niet open met de afstandbediening. Heel soms als ik hem dichtbij het lampje op het dash houd... dan floept ie open.  ???

Heb ik ook last van, vorige week ook weer.
Jij hebt dan nog geluk dat je de deur kan openen, met klinken zonder slot is dat moeilijker.  ;D  :eusa_doh:
Nieuwe batterijtjes erin en weer klaar.

Sem

Citaat van: Ludo op 26-11-2010 15:26:34
Citaat van: Sem op 26-11-2010 12:06:26
Iedere winter is het weer feest...  als het ijs op de auto staat krijg ik hem bijna niet open met de afstandbediening. Heel soms als ik hem dichtbij het lampje op het dash houd... dan floept ie open.  ???

Heb ik ook last van, vorige week ook weer.
Jij hebt dan nog geluk dat je de deur kan openen, met klinken zonder slot is dat moeilijker.  ;D  :eusa_doh:
Nieuwe batterijtjes erin en weer klaar.
Ik geloof echt werkelijk niet dat het aan de afstandbediening ligt... Die doet het altijd en op een behoorlijke afstand. Het is echt alleen als het gevroren heeft. Mijn sleutels liggen 's nachts altijd binnen dus het kastje zal geen last hebben van de vrieskou. De auto wel...   Ze hebben laatst bij de dealer ook nieuwe batterijen in mijn zender gedaan, maar dat is echt de oplossing niet. Ik vrees idd dat het aan de ontvanger ligt en dat ik daar "verder" mee moet.  :P

mehn

Ik heb er ook last van en niet alleen bij koud weer.
Bij mij helpt het als ik de knop iets langer ingedrukt houd.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Sem

Citaat van: mehn op 26-11-2010 16:41:34
Ik heb er ook last van en niet alleen bij koud weer.
Bij mij helpt het als ik de knop iets langer ingedrukt houd.


Ook dit vanmorgen geprobeerd, maar ook dit werkt niet...  helaas.

Jack v

komt het niet door de ijskristallen die zichop het raam vormen waardoor de straling word verstoord. Mijnzoon heeft zo'n bestuurbare helicopter als die in de volle zon wil vliegen komt het ding gelijk naar beneden, volgens de bijsluiter storen de zonnestralen op de besturing.
Misschien proberen om een klein stukje voor de ontvanger ijsvrij te makenen dan nog eens proberen. Ook gecoate ramen willen voor deze storing zorgen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Sem

Citaat van: Jack v op 26-11-2010 19:09:53
komt het niet door de ijskristallen die zichop het raam vormen waardoor de straling word verstoord. Mijnzoon heeft zo'n bestuurbare helicopter als die in de volle zon wil vliegen komt het ding gelijk naar beneden, volgens de bijsluiter storen de zonnestralen op de besturing.
Misschien proberen om een klein stukje voor de ontvanger ijsvrij te makenen dan nog eens proberen. Ook gecoate ramen willen voor deze storing zorgen.

Zelfs als ik in de auto ga zitten (na het alarm is afgegaan doordat ik hem met de sleutel heb geopend) wil het kreng niet van alarm af... Zodra de temperatuur oploopt is er niets meer aan de hand.  Afijn..  Het zal idd wel aan een printplaat liggen...

Teddy81

Niet alleen Volvo alarmen hebben hier last van helaas! Ik heb een Cobra alarm, en hoe kouder het wordt, des te vaker moet ik op het knopje drukken en des te dichter bij de auto moet ik staan!
Het lijkt inderdaad wel dat ik iedere winter weer hetzelfde probleem heb! Mijn oplossing is extra batterij in huis zodat ik de batterij kan vervangen van de AB, dan doet ie t vaak weer beter. Dus is mijn volgende vraag, is je batterijtje niet gewoon wat slapjes? Al eens een nieuw batterijtje erin gedaan? ;D

cas

zou beteken dat de kou te veel invloed heeft op je batt....

thuis dan op een iets warmere plek bewaren? en in de auto..... een klein wollen jasje voor em breien  ;D  of de ontvanger in de auto.... ik ga die maar als ik mijn set inbouw vd week voorzien van een warmteisolatie aan achterkant.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

haasje

Citaat van: cas op 01-12-2010 21:52:20
.... ik ga die maar als ik mijn set inbouw vd week voorzien van een warmteisolatie aan achterkant.

Hoeveel zal dat helpen als de auto de hele nacht buiten gestaan heeft? De auto is van binnen dan net zo koud als buiten, bovendien je ontvanger niet tegen je plaatwerk aankomen, maar aan de binnenkant van je dashboard.

cas

heb mn set ingebouwd... en meteen al zelfde probleem. Set is nieuw van dealer uit gesealde doos.

heeft te maken met het slot van achterklep dat met kou niet bepaald goed werkt, en daarom de complete werking van de CV tegenwerkt.

slot moet ik reinigen en opnieuw invetten. dan ben ik er 99 procent zeker van dat mijn CV naar behoren gaat werken.

:)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Jeff

Sem, heb je geen 2de afstandsbediening, zo ja probeer die anders eens kijken of het daar beter mee gaat! :) Ik heb er namelijk nooit last van met Guard 2 systeem.
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

jeroen74

Bij mij wilde laatst de deuren wel open, maar niet dicht met de AB. Bleek dus een bevroren achterklepslot te zijn. Even met de sleutel geopend, hoorde het binnenin even kraken, en daarna werkte alles weer normaal. Nog steeds trouwens ;D

Een paar maanden geleden stond ook met een weigende Guard I AB, bleek de batterijtjes en contacten nogal groen uitgeslagen te zijn. Na wat gerommel en veel proberen deed ie het gelukkig. Daarna maar mijn reserve AB in gebruik genomen (zo lezende is het bezit van twee Guard I ABs een behoorlijke luxe...)

pwaes

#27
Citaat van: jeroen74 op 17-12-2010 19:55:40
Bij mij wilde laatst de deuren wel open, maar niet dicht met de AB. Bleek dus een bevroren achterklepslot te zijn. Even met de sleutel geopend, hoorde het binnenin even kraken, en daarna werkte alles weer normaal. Nog steeds trouwens ;D

Een paar maanden geleden stond ook met een weigende Guard I AB, bleek de batterijtjes en contacten nogal groen uitgeslagen te zijn. Na wat gerommel en veel proberen deed ie het gelukkig. Daarna maar mijn reserve AB in gebruik genomen (zo lezende is het bezit van twee Guard I ABs een behoorlijke luxe...)

Echt heel vreemd, ik heb een afstandbediening (Guard I) en die doet het echt geweldig als het vriest! Echt 10 meter afstand ofzo, in ieder geval top  ;D

Is het boven 0 (best wel vaak in NL), dan is 1 meter nog lastig... waar het aan ligt, zou het niet weten.

Gelukkig heb ik ook 2x Guard I, dus ik wissel nog wel eens  8)

jeroen74

Die AB is technisch een vrij eenvoudig ontwerp; ik kan me voorstellen dat de frequentie iets of wat verloopt met temperatuur en als de ontvanger op een wat ander manier verloopt dat het systeem minder gevoelig wordt. Toevallig bij jouw combinatie AB/ontvanger is het systeem het gevoeligst bij temperaturen onder nul, blijkbaar :)

cas

ik heb nog geen moment last gehad van een weigerende AB sinds ik de achterklep van het systeem heb uitgesloten  :eusa_dance:  mijn nieuwe systeem had het dus al van begin af aan, en kan dus naar mijn mening ook echt niet de boosdoener zijn geweest.

dus de draden die de achterklepafsluitmechanisme bedienen moeten worden onderbroken. dus je alarm moet wel denken dat hij hem erop zet.

en dan is het even aanleren dat als je achter moet zijn, dit met de sleutel gaat. went snel genoeg.

ik zeg, het licht dus aan de sloten. voornamelijk denk ik aan het motortje IN het slot.... die is gewoon niet krachtig genoeg met de kou.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....