Controle lampje "lampje defect" mistlamp

Gestart door Bas850, 02-12-2010 16:04:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bas850

Lekkere titel, maar hebben de mistlampen en stadslichten invloed op het lampje "defect lampje" als ik daar LED in zou doen?

Bas
"to finish first, you first have to finish"

thuur

Op dat lampje waarschijnlijk niet, dat "lampje" meet enkel het verschil in stroomafname tussen L en R. Als jij beide lampen stuk hebt, nieuw, of vervangt door LED zal dit niet gaan branden. Wel kan het invloed hebben op andere systemen in je auto.

Voorbeeld: toen ik mijn remlichten had vervangen voor LEDs deed mijn Cruise Control het niet meer en het 3e remlicht brandde continu zwak. (v70 '97)


Gr 8)

Jack v

@thuur, dit is toch op te vangen met een weerstand. Het is bij ons ook op de opleggers geplaatst hier is zo'n blokje tussen gekomen wat de meldiing moet voorkomen dat het waarschuwingslampje voor defecte verlichting steeds gaat branden. ivm minder stroomafname door LED. Bij de trekker is het softwarematig aangepast.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

thuur

Citaat van: Jack v op 02-12-2010 16:22:08
@thuur, dit is toch op te vangen met een weerstand. Het is bij ons ook op de opleggers geplaatst hier is zo'n blokje tussen gekomen wat de meldiing moet voorkomen dat het waarschuwingslampje voor defecte verlichting steeds gaat branden. ivm minder stroomafname door LED. Bij de trekker is het softwarematig aangepast.

Ja thuurlijk. Elektrisch is er dan nog meer heel weinig verschil tussen een ouderwetse gloeilamp en een LED+weerstand.

Probleem vind ik echter dat je er dan niet op vooruit gaat. Tenslotte vreet je dan nog net zoveel stroom weg als met een peertje en zul je de weggegooide energie in hitte moeten zien af te voeren. Maar dan op een andere plek: nl. waar je die weerstand monteert.


Gr :D

Bas850

Heeft er iemand hier Led in de mistlampen en in de stadslichten?
"to finish first, you first have to finish"

haasje

Bij een 850 (en volgens mij ook de X70) werkt de lampcontrole alleen op dimlicht, grootlicht, achterlichten en remlichten, verder helemaal nergens op.

FRANQ

"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

macdriver

Citaat van: FRANQ op 10-12-2010 11:23:25
knipperlichten niet te vergeten.
:eusa_naughty: nee hoor had een knipperlicht kapot en je merkt dat alleen dat ie sneller gaat knipperen maar geen controle lampje gezien ;)

mevita

Citaat van: Bas850 op 02-12-2010 16:04:00
Lekkere titel, maar hebben de mistlampen en stadslichten invloed op het lampje "defect lampje" als ik daar LED in zou doen?

Bas

als je daar led in zou doen gaat het niet meteen werken je zult ook de bedrading moeten aanpassen,

gr mevita

haasje

Citaat van: mevita op 10-12-2010 17:09:05
Citaat van: Bas850 op 02-12-2010 16:04:00
Lekkere titel, maar hebben de mistlampen en stadslichten invloed op het lampje "defect lampje" als ik daar LED in zou doen?

Bas


als je daar led in zou doen gaat het niet meteen werken je zult ook de bedrading moeten aanpassen,

gr mevita
Dat ligt aan het bouwjaar van de auto, bij de alter 1 moet je voor de stadlichtlampen wel wat aanpassen, voor de alter 2 lampen niet.

Ludo

Citaat van: haasje op 10-12-2010 23:44:41
Citaat van: mevita op 10-12-2010 17:09:05
Citaat van: Bas850 op 02-12-2010 16:04:00
Lekkere titel, maar hebben de mistlampen en stadslichten invloed op het lampje "defect lampje" als ik daar LED in zou doen?

Bas


als je daar led in zou doen gaat het niet meteen werken je zult ook de bedrading moeten aanpassen,

gr mevita
Dat ligt aan het bouwjaar van de auto, bij de alter 1 moet je voor de stadlichtlampen wel wat aanpassen, voor de alter 2 lampen niet.

Het juiste antwoord op Bas zijn vraag, is neen.

;D

Bas850

"to finish first, you first have to finish"