855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

Menno3274

Citaat van: Snellebaksteen op 07-07-2022 12:49:57
Ik stond op Beachresort Julianahoeve, nog lekker in zee gezwommen zelfs!

Lekker hoor :D

Citaat van: TBoss3 op 07-07-2022 14:23:05
Heyyy ik was ook bij Concert at Sea! Was de eerste keer voor ons en was echt super!

T-5R ook geslaagd als camper :eusa_clap:

Gezellig, ziet er goed uit!

Snellebaksteen

Ik was al veel vaker geweest maar deze keer was de sfeer echt waanzinnig goed. Iedereen was zo relaxt en in feeststemming, echt heel cool.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Menno3274

Voor ons was dit de derde keer/weekend, maar het leek soms wel iets te druk. Wellicht omdat alles eindelijk weer mocht ze meer kaartjes hadden verkocht. Kan ook gevoel zijn.

Snellebaksteen

Zeker zaterdag was het heel druk.
Maar desondanks bleef de sfeer echt ontspannen en zonder frustratie vond ik.

de Boeing

Gezelligheid!

en een Volvo station is als vakantieauto ook zeer handig :)

Citaat van: Snellebaksteen op 07-07-2022 00:34:50
De eerste tank is leeg van de V60.
42 liter getankt en hij zit weer vol.
Bijna 2400 kilometer gereden op 42 liter, dat is 1:57!!
Minder dan 2 liter per 100km.
De V70 had 100 liter meer voor dezelfde afstand gebruikt. Minstens.

Voor de volledigheid dan ook even melden hoeveel kWh elektriciteit er over deze afstand van 2400km is ingegaan hé, anders wordt het wel een heel positief verhaal.

Snellebaksteen

Geen idee, ik stekker op m'n oprit als de zon schijnt en ik hou niet bij hoe veel hij laadt. Dat interesseert me werkelijk helemaal niets.
Voor mijn gevoel rij ik gratis.
;D

Taranis

En zo praat iedereen z'n eigen keuzes altijd goed ;D

Mooie bak, veel plezier ermee!
Citaat van: Turbobiker op 31-10-2007 21:12:12
Nee, vandaag hebben zelfs etterbakjes uit Zeeland gelijk... :eusa_wall:

de Boeing

Nu was ik toch wel eens benieuwd, maar als 40 km lukt elektrisch en er effectief 11 kW in de accu kan dan kom ik op 27.5 kWh/100km (vergelijkbaar met de zowat onzuinigste elektrische bakbeesten ;D, maar goed, die kunnen dan weer niet verder als de accu leeg is 8) ). Ter referentie, 1 van de zuinigste E-cruisers is de tesla 3 met 15 kWh/100km.

Laden met je eigen zonnestroom is dan weer helemaal top! (al zal dit niet kunnen in de wintermaanden)

Marc O.

Citaat van: de Boeing op 11-07-2022 12:14:02
...Ter referentie, 1 van de zuinigste E-cruisers is de tesla 3 met 15 kWh/100km.

Kan nog zuiniger hoor, maar hangt een beetje af van hoe hard je rijdt. Afgelopen zaterdag een retourtje Tilburg - Zeeuwse / Zuid-Hollandse eilanden gedaan. Heenweg voornamelijk binnendoor (80/100 km/u, maar wel wat wind tegen): 13 kWh/100km. Daarna een stuk van het bovenste eiland naar het onderste eiland (doorgaans 80 km/u): 11 kWh/100km. Vervolgens terug naar huis over de snelweg (130/140 km/u): 17 kWh/100km.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Snellebaksteen

Het scheelt natuurlijk dat een Tesla niet een 2.4 liter turbodieselmotor met volledige aandrijflijn mee moet slepen. Want ook al staat de motor uit, de assen en een deel versnellingsbak draait weldegelijk gewoon mee. Super inefficiënt.

Tel de mindere luchtweerstand van de Tesla erbij en dan gaat het best hard met efficiëntie.

Snellebaksteen

Omdat ik het slecht kan laten iets te veranderen aan de auto heb ik maar eens wat besteld.
Voornamelijk optisch maar ook wel praktisch.
Een extra randje om de keyfob houder:

en extra randjes op de middenconsole, daar zaten wat beschadigingetjes op die ik nu gelijk kwijt ben:

Edit: nieuwe foto toegevoegd.

Een middenarmsteun ruimte verdeler. Gewoon een bakje zoals m'n meisjes zeggen.
Het vak onder de middenarmsteun is erg diep waardoor je je krom zoekt naar kleine spulletjes. Met het bakje er in is het veel overzichtelijker.

En een zonnebrilhouder die op de plek van de plafond handgreep komt. Die had ik in de V70 ook al, een supergoedkoop en erg handig ding. Ik heb hem nog niet gemonteerd, daar komt dus later een fotootje van.

)()()sT

Ik heb ook zo'n zonnebril houder van ome Ali. Werkt prima!

de Boeing

"Een extra randje om de keyfob houder"

;D (staat idd wel beter!)

Die midden consoles worden wel snel wat viezig vind ik, mijn donor eiland-N had dat ook al (terwijl mijn 850 nog steeds heel netjes is daar (hout ipv. goedkoop plastic?) al is de opslagruimte daarin wel heel beperkt).

Ow, zo'n zonnebril houder lijkt me ook wel wat (ook eens in verdiepen dus  8) )

Snellebaksteen

Eindelijk aan gedacht om een foto van de zonnebrilhouder te posten.

Zo zit de opklapbare plafondhandgreep aan de rechterkant

Aan de bestuurderskant heb ik hem er af geschroefd en zit de zonnebrilhouder op de zelfde gaten vast:

Snellebaksteen

Zoals ik eigenlijk ieder jaar doe nu ook weer een kort vakantie verslagje.

Maar eerst even iets anders:
In de tweede week van augustus is de V60 bij Rica geweest. Het resultaat is een echt monster in schaapskleding: 345pk (gecombineerd vermogen) en meer dan 700Nm......

Daar kun je wel een caravan mee trekken. Dat hebben we dus ook twee weken gedaan.
Zoals al eerder aangekondigd heb ik een caravan gehuurd en zijn we naar Normandie geweest.
Heerlijk weer gehad, niet te heet, vaak een beetje bewolkt, prima voor mijn vrouw en goed weer om wat te kunnen doen.
Lekker gegeten, gezwommen, musea bezocht, kleine weggetjes gereden, gruwelijk hard gas gegeven zo hier en daar, zoemzoem electrisch over de camping gegleden en volop genoten met z'n allen.

Klaar voor vertrek:

De eerste camping was aan de opaalkust, aan het Kanaal. Terwijl we in zee aan het zwemmen waren kwam er een zeehond met ons mee zwemmen, heel dichtbij, een meter of 5 max, nog nooit zo iets gezien, heel bijzonder.
Mooie omgeving, prachtige zonsondergangen:

Over de Pont de Normandie verder naar het zuiden gezakt.
Uiteraard Honfleur bezocht, blijft toch een prachtig stadje. Heerlijke vislunch gehad.

De Beyerland caravan lag trouwens als en blok achter de V60, ook bij veel te hoge snelheden.

In Normandie de landingsstranden bezocht, uiteraard even in Sainte-mere-Eglise geweest waar John Steel aan de kerktoren hangt.

Vele tanks, pantser voertuigen en vliegtuigen gezien. Blijft toch indrukwekkend als je bedenkt wat zich daar heeft afgespeeld.

Zomaar ergens langs een strand:

Het was overal goed te zien dat het al heel lang heel droog is in Frankrijk. Geen gras maar hooi op de camping:

De V60 heeft zich als een bijzonder sterke en comfortabele reisgenoot gepresenteerd.
Het spelen met het hybride systeem is erg leuk, de laatste 5 kilometer voor de camping zet ik de "Power" stand aan waardoor de accu oplaadt en ik op de camping volledig elektrisch op de "Pure" modus rondzoem.
Het gemak waarmee een caravan meegenomen wordt is belachelijk, alsof er helemaal niks aan de rukpukkel hangt.
Ook op de steilere hellingen waar vrachtwagens op de langzame strook met 30km/u omhoog kruipen, waar de meeste caravans, aanhangertjes en campers met 70 op de tweede strook rijden, blijft de cc in de V60 strak op 120 staan en verteld de navigatie dat ik over 65 km rechtsaan moet houden.
De hill-assist is echt heel fijn bij wegrijden, werkt super in combinatie met het enorme koppel dat direct bij wegrijden beschikbaar is door de Emotor en als de D5 het overneemt samen met de zijdezacht schakelende automaat hoor je de banden kreunen onder het geweld dat er losgelaten wordt.
Ook met een caravan er achter is een stoplichtsprint een reële optie.

Onderweg wordt door de meiden trouwens naar iedere zwarte V70 gewezen en geroepen: "Kijk eens wat een mooie auto pap!"

Voor de statistieken:
2175 kilometer gereden, met de caravan erachter een gemiddeld verbruik van 1:11,2 solo bijna 1:23 (meestal in hybride modus). Niet geladen onderweg, alles op diesel.
Hoogste snelheid 235km/u en toen hield de weg op. Zonder caravan natuurlijk.

1 Renault modus met een lege accu geholpen, 1 Tabbert Comtesse dubbelasser van een te krap plekje weggesleept waar de verlengde mercedesbus van de eigenaar niet meer bij kon omdat er een camper strak naast stond.