855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RoelNL

Lijkt mij wel wat zo'n plugin hybride. Enige nadeel waar ik tegenaan hik is de wegenbelasting, dit tezamen met mijn werk (buitenland werk) waardoor ik eigenlijk geen auto nodig heb geen km maak(luxe positie) is het eigenlijk zonde om zo'n auto te kopen. Ik blijf de V60 een mooie auto vinden. Hier ook een goede 7700wp op het dak liggen.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Marc O.

Goed om te lezen Reinier! Fijne vakantie alvast!
...The Nile isn't just a river in Africa...

elmarconi

Citaat van: Snellebaksteen op 22-07-2023 15:20:48De thuissituatie is sinds het laatste bericht toch weer verbeterd. We kunnen weer vaker iets leuks doen, soms zelfs zonder rolstoel. We gaan zelfs weer op vakantie. Deze keer geen caravan zoals vorig jaar want ik heb een grote villa gehuurd in noord Italië, tussen het Lago di Como en Lago Maggiore in met airco en een prive zwembad in een grote tuin.
Ik denk dat het de laatste keer is dat m'n dochters mee gaan, ze zijn alletwee al flink zelfstandig dus dan toch maar even een keertje stevig uitpakken.
We gaan gewoon met de V60, aanhanger er achter, dan kan de rolstoel en alle bagage gemakkelijk mee. Ook kan er dan een motorfiets mee, dat is ook een best voordeel...

Niet bang voor hagelschade?
--
Autogas Inside . . .

henry classic v70

Goed nieuws dat jullie weer op vakantie kunnen, hoop dat de temperaturen en weersomstandigheden geen invloed hebben op het plezier  ;D
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Taranis

Geweldig nieuws! Geniet van jullie vakantie, het is jullie gegund  8)

Citaat van: RoelNL op 23-07-2023 08:13:24Lijkt mij wel wat zo'n plugin hybride. Enige nadeel waar ik tegenaan hik is de wegenbelasting, dit tezamen met mijn werk (buitenland werk) waardoor ik eigenlijk geen auto nodig heb geen km maak(luxe positie) is het eigenlijk zonde om zo'n auto te kopen. Ik blijf de V60 een mooie auto vinden. Hier ook een goede 7700wp op het dak liggen.

Hier hetzelfde. 14.400 Wp op het dak, vorig jaar 3750 kWh "over". Nadeel van een PiH is echter de wegenbelasting, dan is je voordeel zo weer weg :(

Snellebaksteen

#1475
Al is het weer een week of drie terug, toch nog even een vakantie verslagje zoals gewoonlijk.

Vertrek thuis met volle batterij, volle tank, volle kofferruimte, volle dakkoffer en aanhanger.



Picknick onderweg ergens in Zwitserland:



Even stoppen bij een mooi bergmeer:


Aankomst in Italie bij de vakantievilla:


Veel motorgereden in de bergen en rond de grote meren:




En een lekke band in Zwitserland op de terugweg, voor ik stilstond op een veilige plek ws de hele band aan flarden. Dit was op zaterdagmiddag, dan is alles gesloten in Zwitserland tot maandag ochtend. En het loonbedrijf met werkplaats waar we door de Zwitserse ANWB naartoe gebracht waren had geen autobanden op voorraad.
Dus snel een appartementje geboekt voor twee nachten en meedoen met de jaarfeesten in het dorp waar we zaten. Maandagochtend ben ik op de motor een band gaan halen zodat het loonbedrijf deze snel kon wisselen.



Alles bij elkaar hebben we een super gave vakantie gehad, erg genoten van alles wat Italie te bieden heeft, heerlijk eten, prachtige oude steden, mooie weggetjes, meren en bergen.
De V60 heeft braaf gedaan wat hij moest doen, de aanhanger voel je niet achter de auto, ook op steile bergwegen (15%, scherpe haarspelden, verboden voor voertuigen boven de 5 ton) vliegt hij naar boven. De lekke band was irritant maar dat kan ik de auto niet aanrekenen.
Mijn vrouw heeft het goed volgehouden, de meiden hebben genoten, achterin de auto wordt getennist op de Switch terwijl de cruisecontrol op 135km/u staat door Frankrijk heen en ik mocht weer eens heerlijk ouderwets een lang eind sturen, dat gebeurt niet zo vaak meer.

Wat wel een les is voor de volgende keer: Ik neem een volgende keer reservewielen mee op de aanhanger; 1 voor de auto en 1 voor de aanhanger zelf. Ik heb het spul gewoon liggen en op de kar is ruimte zat.


Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

The Demon

Tsja, een lekke band is heel vervelend op vakantie.
Wij hadden het ook op de terugweg, alleen was dat het reservewiel die lek ging,...............achterin de auto!
Blijkbaar heeft er iets tegen het ventiel liggen duwen waardoor dit opeens scheurde, gevolg was een harde PSSSSSSSSSSSSSSSSS achterin.  ;D

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Snellebaksteen

Heel weinig te melden hier.
Alles gaat zoals het hoort te gaan.
Vandaag is de V60 voor de APK geweest. Nieuwe schijven en blokken achter en een opmerking over alweer bijna versleten banden.
De auto bevalt nog steeds enorm goed al mis ik de ruimte van de V70 nog steeds.
kmstand 288.000

De thuissituatie rond mijn vrouw is stabiel gelukkig, de meiden worden erg groot, de jongste rijdt brommer (heel hard, van wie zou ze dat nou hebben?) en de oudste heeft bijna haar autorijbewijs. Die kan niet wachten om in de S40 te gaan rijden.

Daar heb ik trouwens de dikke massa kabel aansluiting bij de accu van vervangen en in 1 keer zijn alle kleine electrische eigenaardigheden waar de auto afgelopen winter door geplaagd werd verdwenen. Start weer met een vrolijke grom en geen dimmend dashboard meer als je de achterruit verwarming aanzet.

Op mijn werk gaat het erg lekker, ik heb m'n draai behoorlijk gevonden binnen de RWS organisatie. Veel bewegingsvrijheid en verantwoording als je dat leuk vindt. Daar maak ik ook aardig wat kilometers voor soms. Bezoekje Den Helder of Delfzijl zijn flinke stukken sturen. Heerlijk.

En zomaar een werk en Volvo gerelateerd plaatje erbij omdat het anders zo'n saai verhaal is.




Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.