855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

Douwe

OK ik denk dat wij dan veel dezelfde Volvo's aan het bekijken zijn, maar ik heb er geen haast mee.Ik ben me ook aan het oriënteren naar een V70n (G3/Diesel) of een XC70n(voorkeur van de vrouw)
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

LPGLE

Das idd een beste klap geweest .  Opmerkelijk om te zien dat ie nog zo recht op z'n wielen staat !!!

blauweroffel

Citaat van: Ludo op 03-12-2010 20:04:49
Dat is balen zeg, maar gelukkig geen erge letsels.
Dat blijft toch het belangrijkste.

Het is inderdaad onbegrijpelijk, dat er niemand stopt om te helpen.
Dat is toch het eerste wat er in je opkomt.
:eusa_doh:

Ik heb hier ergens op het forum nog een verhaal staan hoe ik een auto die totaal in puin lag aan de voorkant
op de A1 bij Zutphen naar een carpoolplaats gesleept. Hij stond op de middelste rijstrook, was op voorganger geklapt, die was doorgereden nnaar carpoolplaats, maar zijn auto was niet meer aan de praatte krijgen. Het was 18.00 uur en dus een groet file. Het duurde even voordat ik er langs kwam, niemand stopte om hulp te bieden.
Bleek wel gevaarlijk werkje, want terwijl ik de auto weg wou slepen, klapte er twee auto's op ( niet erg hard, maar toch)....

BR

UserID6342

Idd een flinke tik gehad !  Mooi dan toch weer dat je vrouw met heel weinig persoonlijk letsel er dan zo weer vanaf is gekomen.  Goede auto's dus :)

vlovlo850

Getver .... beste draai om zijn oren gehad, de 855. Gelukkig slechts lichte verwondingen voor je vrouw.

T.a.v. de doorrijdende mensen ... Schaam u ! Hoop niet dat ze doodleuk met de handen in de broekzak en vergaderend met een peuk in de mond staan toe te kijken als je met eenauto in het water ligt. Pfff ... wat een volk !

cas

En.... hoe is het vandaag met haar, al beetje tot rust gekomen hoop ik. 

durft ze al weer achter een stuur te kruipen ?

groet,

Cas.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

850blues

Citaat van: mevita op 03-12-2010 20:07:01
Lees net nog ergens hier  op het forum dat all weather banden zich toch echt niet geweldig gedragen tijdens winterse  omstandigheden en het beter is om toch gewone wintermaanden te gebruiken , nogmaals beterschap

Op afstand moeilijk te zien, maar als ik de foto's zo bekijk vraag ik mij af of het wel echte all weather/all season banden zijn.
Gezien het profiel lijken mij dat Uniroyal rallys 550. Dit zijn volgens mij gewoon zomerbanden.
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

elianmars

Citaat van: 850blues op 04-12-2010 15:39:32
Citaat van: mevita op 03-12-2010 20:07:01
Lees net nog ergens hier  op het forum dat all weather banden zich toch echt niet geweldig gedragen tijdens winterse  omstandigheden en het beter is om toch gewone wintermaanden te gebruiken , nogmaals beterschap

Op afstand moeilijk te zien, maar als ik de foto's zo bekijk vraag ik mij af of het wel echte all weather/all season banden zijn.
Gezien het profiel lijken mij dat Uniroyal rallys 550. Dit zijn volgens mij gewoon zomerbanden.

Ik had ook al mijn twijfels, toen ik de foto's zag. Ik had het idee dat het de Rainsport zijn.

The Demon

Zonde van de 855, en schande dat mensen doorrijden.
Gelukkig heeft de veiligheid van de Volvo zich bewezen.
Sterkte met de zoektocht naar een waardig opvolger.

Groet,
The Demon.

P.S. Waarom gaan er nu mensen zeuren over het type band?
       Als je glijdt doe je er weinig aan als er een boom op je pad staat.
       Winterbanden hadden deze klap echt niet minder gemaakt.

elianmars

Citaat van: The Demon op 04-12-2010 17:52:58

Misschien had dit hele topic niet bestaan als er "echte" winterbanden onder hadden gelegen  ;)

The Demon

Citaat van: elianmars op 04-12-2010 17:56:57

Misschien had dit hele topic niet bestaan als er "echte" winterbanden onder hadden gelegen  ;)

"Echte" winterbanden zijn nog geen garantie dat je niet in een slip kan raken, dus hadden die de klap niet minder gemaakt.
Ik geef toe dat je meer grip hebt maar ze zijn niet heilig.
Achteraf kijk je de koe onder de staart (of in de kont).

Groet,
The Demon.

elianmars

Citaat van: The Demon op 04-12-2010 18:04:05
Citaat van: elianmars op 04-12-2010 17:56:57

"Echte" winterbanden zijn nog geen garantie dat je niet in een slip kan raken

Daarom zeg ik ook "misschien"  ;)

The Saint

Sow baksteen, dat is een heftige botsing geweest.. goed om te contstateren dat airbags echt werken! Was zelf geen test van plan, maar je weet het maar nooit..

Ik wens je vrouw een goede gezondheid en jullie beiden veel plezier met het zoeken naar een opvolger!
No shirt no shoes, no pinball

wouter1220

Ken het gevoel, mijn vriendin heeft een klein half jaar geleden mijn 854 totall loss gereden....
"mooi" om te zien dat de 850 inderdaad na al die jaren nog steeds een veilige auto is.

Sterkte met de vrouw en het uitkiezen van de opvolger!

Hiker

ondanks pas 1 seizoen met n'n huidige winterbanden heb ik net nieuwe besteld.....ze zijn mij te heilig!! Ik eb het gevoel dat ik op eieren rij..

Nou snellebaksteen, sterkte met de komende tijd.
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha