855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

850blues

Citaat van: The Demon op 04-12-2010 17:52:58
P.S. Waarom gaan er nu mensen zeuren over het type band?
       Als je glijdt doe je er weinig aan als er een boom op je pad staat.
       Winterbanden hadden deze klap echt niet minder gemaakt.

Dat ik daarover begin komt omdat de TS zelf aangeeft dat het om all weather banden gaat - citaat:(...) want ondanks de net nieuwe Uniroyals all-weathers breekt de achterkant in een slappe bocht op de aangereden sneeuw uit (...).

Waar het mij om gaat is dat tussen een zomerband en een echte all-weather band onder winterse omstandigheden wel degelijk een verschil aanwezig is en je daarop dus je verwachting kunt baseren c.q. het rijgedrag op kunt aanpassen.
Ik heb een ANWB-test opgezocht waaruit dit verschil blijkt (zie link naar pdf in het artikel): KLIK

8)
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Snellebaksteen

Pfff, ik dacht al, wanneer zouden de winterbanden activisten weer opstaan.
Kan er geen enkel topic meer geopend worden zonder dat die lobby weer opgestart wordt??? Fijn dat jullie blij zijn met alle ANWB adviezen maar ik heb een andere keuze gemaakt

Speculeren over of het dan wel of niet gebeurt zou zijn heeft wat mij betreft bijzonder weinig zin. Feit blijft dat ik met een vrouw met pijn en met een platte auto zit.

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Laserblue

Citaat van: Snellebaksteen op 05-12-2010 11:57:30
Pfff, ik dacht al, wanneer zouden de winterbanden activisten weer opstaan.
Kan er geen enkel topic meer geopend worden zonder dat die lobby weer opgestart wordt??? Fijn dat jullie blij zijn met alle ANWB adviezen maar ik heb een andere keuze gemaakt

Speculeren over of het dan wel of niet gebeurt zou zijn heeft wat mij betreft bijzonder weinig zin. Feit blijft dat ik met een vrouw met pijn en met een platte auto zit.

Het is jouw keus maar ik ben wel benieuwd of je ze onder je volgende auto wel neemt  :) :eusa_think:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Hans Duiven

Het is de 'Me Myself and I mentaliteit' die nog sneller om zich heen grijpt dan Ebola.

KIM

Citaat van: Laserblue op 05-12-2010 17:14:00
Het is jouw keus maar ik ben wel benieuwd of je ze onder je volgende auto wel neemt  :) :eusa_think:

Allemaal leuk en aardig, maar aan de aanschaf van een set winterbanden kleven ook nog wat financiele aspecten. Voor mij is dat een reden om ook om de wielen van de auto van mijn vrouw geen winterbanden te doen. Zij neemt tijdens de huidige weersomstandigheden zo veel mogelijk mijn auto (die wel op winterbanden staat) mee.

Dus voordat iemand hier gaat speculeren over wat er gebeurd zou zijn met winterbanden, denk ook eens over bovenstaande beweegreden na.

Al met al vind ik het behoorlijk ongepast om iemand op een dergelijke manier nog een trap na te geven.

Edit: Deze reactie is niet alleen tegen Laserblue gericht, maar tegen iedereen die hier over winterbanden durft te speculeren

elianmars

Citaat van: KIM op 05-12-2010 17:48:00
Het is jouw keus maar ik ben wel benieuwd of je ze onder je volgende auto wel neemt  :) :eusa_think:

Allemaal leuk en aardig, maar aan de aanschaf van een set winterbanden kleven ook nog wat financiele aspecten. Voor mij is dat een reden om ook om de wielen van de auto van mijn vrouw geen winterbanden te doen. Zij neemt tijdens de huidige weersomstandigheden zo veel mogelijk mijn auto (die wel op winterbanden staat) mee.

Dus voordat iemand hier gaat speculeren over wat er gebeurd zou zijn met winterbanden, denk ook eens over bovenstaande beweegreden na.

Al met al vind ik het behoorlijk ongepast om iemand op een dergelijke manier nog een trap na te geven.

Edit: Deze reactie is niet alleen tegen Laserblue gericht, maar tegen iedereen die hier over winterbanden durft te speculeren

Eigenlijk gaat het verhaal helemaal de verkeerde kant op. Er waren alleen sommigen (waaronder ik), die zich afvroegen of er wel all-season banden onder de wagen liggen.
Als ze als all-season zijn verkocht, maar het blijken geen all-season banden te zijn, lijkt me dat baksteen toch nog wel een praatje kan gaan maken met de bandenman.

Neemt niet weg dat het gewoon k*t is, als zoiets gebeurt. De auto is te vervangen, maar de vrouw heeft toch mooi de schrik te pakken en kan er lichamelijke klachten aan overhouden.

francois

sterkte met je vrouw

voor de rest heb ik geen woorden  hier voor

gr

Freakybaby

Verdomme Reinier..
Blij dat mevrouw Baksteen het met wat kleine puntjes doorstaan heeft.

RIP oude kliko..

Freek
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

FGG

Jeetje, ik lees 't nu pas (heb ook niet alles gelezen alleen de openingspost).

Flink balen Reinier. Jammer van de 850, mooi dat er geen gewonden zijn gevallen.

(zegt dit nu iets over all-weather vs zomer- en winterbanden?) :eusa_think:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Laserblue

mijn reactie is uit pure benieuwdheid, geen waarde oordeel  ;)
Ik heb ook jaren met winterbanden gereden en de laatste 2 jaar zonder met de V70.
Nu heb ik onder de Van toch weer M+S.

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

FGG

Citaat van: Laserblue op 06-12-2010 09:51:09
Het is jouw keus maar ik ben wel benieuwd of je ze onder je volgende auto wel neemt  :) :eusa_think:

mijn reactie is uit pure benieuwdheid, geen waarde oordeel  ;)
Ik heb ook jaren met winterbanden gereden en de laatste 2 jaar zonder met de V70.
Nu heb ik onder de Van toch weer M+S.

Ik weet niet of het financiƫle aspect relevant is. Ja, het is een investering in een viertal banden, maar daar staat tegenover dat je dus wel 2x zolang met een set doet omdat je ze maar een half jaar gebruikt. Dus of 4 zomerbanden verbruiken in bv 2 jaar, of 4 zomerbanden en 4 winterbanden in 4 jaar...

En ik had zeker niet de intentie om een trap na te geven, maar ik heb slechte verhalen gehoord over all-weather banden, vandaar.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

cas

goed, ook weer opgehelderd!   ;D

nu niet meer over banden hier!!  :evil:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

mga1600

De Volvo deed zijn naam als veilige auto gelukkig weer alle eer aan, dat van die voorbijrijders is inderdaad gewoon schandalig. Ze moesten publiekelijk te schande kunnen worden gemaakt.
Een kennis van me is bij de vrijwillige brandweer en wordt regelmatig voor hulp bij ongelukken opgeroepen. Soms zijn daar zeer ellendige gevallen bij. Maar sinds hij dit werk doet, rijdt hij zelf in een Volvo (V70n), hij heeft teveel van die ellende meegemaakt om voor minder te kiezen.

Blij dat het (relatief) goed is afgelopen met je vrouw; sterkte met de emoties en de afwikkeling.

Joost23

Citaat van: mga1600 op 07-12-2010 10:25:46
De Volvo deed zijn naam als veilige auto gelukkig weer alle eer aan, dat van die voorbijrijders is inderdaad gewoon schandalig. Ze moesten publiekelijk te schande kunnen worden gemaakt.
Een kennis van me is bij de vrijwillige brandweer en wordt regelmatig voor hulp bij ongelukken opgeroepen. Soms zijn daar zeer ellendige gevallen bij. Maar sinds hij dit werk doet, rijdt hij zelf in een Volvo (V70n), hij heeft teveel van die ellende meegemaakt om voor minder te kiezen.

Blij dat het (relatief) goed is afgelopen met je vrouw; sterkte met de emoties en de afwikkeling.

Dit herken ik ook! Vorig jaar een politieman gesproken op vakantie. Hij reed een S70. En vertelde me dat hij in alle jaren mensen uit BMW's, Mercedessen, Audi's etc etc had geknipt maar dat ze het allemaal niet halen bij Volvo.

jrkalf

Sterkte meneer en mevrouw baksteen.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.