Diesel of G3

Gestart door antraciet, 08-12-2010 23:46:05

Vorige topic - Volgende topic

maruska

je zult over 50 jaar bedoelen vulk ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ludo

Citaat van: Dirk342 op 09-12-2010 18:08:30
... voor LPG kiezen, terwijl ik echt geen LPG/LPI fan ben. Maar het geeft m.i. gewoon te vaak storingen, wat ik hier mee maak. 

+ 1
Als ik puur moet afgaan, op wat je hier (en elders) vaak tegenkomt, ja: nooit lpg.
Echter, als je het goed doet: niks anders dan lpg.  :eusa_dance:

;D

mehn

Citaat van: Vulk op 09-12-2010 18:57:15
Citaat van: mehn op 09-12-2010 07:30:01
Citaat van: elianmars op 08-12-2010 23:48:39
Straks blijft er niemand meer over met een 850/x70 classic  :eusa_shifty:
Jawel hoor, maak je maar geen zorgen ;)
Binnen 50 jaar zijn wij nog aan die auto's aan het kloten. ;D

Nou...dan hoop ik toch rustig ergens in een verzorgingstehuis te zitten en af en toe eens met de scootmobiel er op uit te trekken voor een stukje door een rustig park.
Dan kunnen mij de 850's wel gestolen worden ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Guido_Smit

Hallo,
ik ben zelf al jaren LPG rijder en heb eigenlijk zelden extra kosten gehad t.o.v benzine-uitvoering bij mijn 850GLT met vialle lpg(verdamper nog).
Had er zelf 350.000km mee gereden
Daarna V70T met Vialle LPI en met de bekende kwalen als te vroeg sneuvelende LPI pompen en los rakende injectoren op spruitstuk.
Verder lopen als een zonnetje op gas.

Heb sinds een half jaartje ook een V70.D5 erbij. Rijdt zeer relaxed maar minder sportief ondanks enorm vermogen 185pk en gechipped naar 205pk.
Bij 240.000km (staat nu bijna op 2 ton)moet roetfilter vervangen worden(duur nl 1600-2000 euro). Dan komen ook de dieselinjectoren nog aan de beurt ! Op forum ook gezien dat de EGR klep helemaal dicht raakt door de dieseltroep. De nieuwere diesels zijn (door milieu-eisen)veel minder onderhoudsvrij dan de oude!
De tijd dat diesels minder problemen krijgen dan LPG auto's ligt volgens mij achter ons.
Voorlopig snoep ik nog van 2 walletjes en rijdt ze allebei nog zolang de beurs het wilt.

Groeten; Guido

Eric Kubbe

Absoluut wel, mocht oooiiit de 850 eruit gaan dan komt er echt een V70 classic en geen V70N. :eusa_naughty:

UserID6342

Citaat van: Ludo op 09-12-2010 19:15:05
Citaat van: Dirk342 op 09-12-2010 18:08:30
... voor LPG kiezen, terwijl ik echt geen LPG/LPI fan ben. Maar het geeft m.i. gewoon te vaak storingen, wat ik hier mee maak. 

+ 1
Als ik puur moet afgaan, op wat je hier (en elders) vaak tegenkomt, ja: nooit lpg.
Echter, als je het goed doet: niks anders dan lpg.  :eusa_dance:

;D
;D ;D Fijne quotert ben jij ;D

Ludo

;D

Het ging me eigenlijk om het woord storingen.
Daar heb je inderdaad een punt, als je soms ziet wat hier voorbij komt.

Zelf rij ik bijna 30 jaar lpg, en ik kan me nog steeds niet herinneren dat ik in die tijd ooit storingen heb gehad.
Maar dan kom je weer terug op het punt onderhoud.
Ook een diesel valt af, met slecht onderhoud.

Je rijk rekenen heeft overigens ook niet veel zin.
Je kan maar pech hebben met je zopas aangeschafte auto, en het kostenplaatje ziet er meteen weer anders uit.

Koop de auto waar je een goed gevoel mee hebt, en ga ervoor...

Guido_Smit

Ja dat klopt wat Ludo zegt, ik heb dat ook zo altijd gedaan en nooit geen spijt van hoeven te hebben.
Mijn D5 heb ik op een uur tijd gekocht, korte proefrit gemaakt de rest op gevoel beslist en............................geen spijt van nog geen minuut!
Liever een goede zonder garantie ,dan een slechte met gar.

Gr, Guido

elianmars

Citaat van: Eric Kubbe op 09-12-2010 19:49:16

Absoluut wel, mocht oooiiit de 850 eruit gaan dan komt er echt een V70 classic en geen V70N. :eusa_naughty:

Dat moet je zelf weten. Ik ga echt niet meer terug naar een classic   ;D

antraciet

iemand bekend met auto polar uit Oirschot ? staat een op het oog mooie d5 36 -LL

gr Arjen

Snellebaksteen

Citaat van: Ludo op 09-12-2010 21:29:58

Zelf rij ik bijna 30 jaar lpg, en ik kan me nog steeds niet herinneren dat ik in die tijd ooit storingen heb gehad.

Ik rij nog geen 30 jaar wel maar wel de laatste 15 jaar met LPG.
En idd op een enkele kleine storing na nooit echte LPG gerelateerde problemen gehad. Alleen lees ik steeds meer verhalen over flash-lube en dat soort spul, heel simpel: daar heb ik dus eigenlijk helemaal geen zin in. Weer een dingetje erbij dat kapot kan gaan.
Zelfde met een LPI installatie, das me eigenlijk (hoe mooi ook) te ingewikkeld. Doel is betrouwbaar en goedkoop rijden. Een verdamper is bewezen goedkoop en betrouwbaar, waarom zou ik dan voor een LPI installatie kiezen?
En dan ook nog die flashzooi erbij, dat wordt me teveel gedoe, ik kies dan wel voor een diesel.
Ik heb nog geen V70n met een eenvoudige verdamper installatie gezien want dan was de keus snel gemaakt.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

henry classic v70

De Sandstone heeft er inmiddels 380dkm opzitten, vanaf dag 1 op gas (vialle lpi).
Geen storing gehad met de lpi installatie tot nu toe.

Een v70n heeft geen hydro-stoters dus zo'n flash-lube is wel nodig, de kleppen moeten ook worden gesteld ergens rond de 250-300dkm (is geen goedkope ingreep heb ik me laten vertellen).
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

UserID6342

Citaat van: Ludo op 09-12-2010 21:29:58
;D

Het ging me eigenlijk om het woord storingen.
Daar heb je inderdaad een punt, als je soms ziet wat hier voorbij komt.

Je rijk rekenen heeft overigens ook niet veel zin.
Je kan maar pech hebben met je zopas aangeschafte auto, en het kostenplaatje ziet er meteen weer anders uit.

Helemaal + 1.

Sbv

Citaat van: antraciet op 09-12-2010 22:18:58
iemand bekend met auto polar uit Oirschot ? staat een op het oog mooie d5 36 -LL

gr Arjen
Vorig jaar eens geweest voor een V70n D5. Aardige man en het gevoel was er ook wel, alleen kwa prijs werden we het net niet eens, dus de auto niet gekocht.

Ludo

Citaat van: Snellebaksteen op 09-12-2010 23:38:17
Zelfde met een LPI installatie, das me eigenlijk (hoe mooi ook) te ingewikkeld. Doel is betrouwbaar en goedkoop rijden. Een verdamper is bewezen goedkoop en betrouwbaar, waarom zou ik dan voor een LPI installatie kiezen?

LPi en betrouwbaar rijden kan ook hoor.
Voordeel is dat het gas in vloeibare vorm word ingespoten.
Álles valt en staat met de inbouwer.
Ik blijf het herhalen, voor gas moet je bij de vakman zijn, niet bij een inbouwer (lees handelaar) op de hoek van de straat omdat die honderd euro beterkoop levert.
Het kan allemaal, het is maar net wat je zelf wil....