(Internet) Radio 850! De beste hits allertijden!

Gestart door The Demon, 19-12-2010 23:08:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Misha

Hier werkt het prima op Win7.
Alleen status - stopped ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

tackle


Misha

Correctie: het werkt prima, inclusief muziek.
Dan wel niet mijn soort muziek, maar dat mag he...


Doe maar Foo Fighters. ;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

The Demon

Streamer is gegarandeerd virus, spyware, malware en andere narigheid vrij.

De reden dat ik streamer gebruik is dat je een onbeperkt aantal luisteraars kan hebben, met schoutcast is dat met een bitrate van 192 hooguit 3 luisteraars.
Streamer gebruikt de Upload van de luisteraar om de volgende luisteraar(s) te bedienen en zo ontstaat een netwerk.
Over het algemeen blijft een groot deel van de upload ongebruikt dus je merkt er niets van.

Op www.streamerp2p.com kan je alle info vinden.

Fijn dat er toch mensen zijn waar het wel lukt.

@ Misha Foo Fighters worden z.s.m. in de lijs opgenomen.
Groet,
The Demon.

pwassink

Citaat van: tackle op 21-12-2010 22:37:29
Citaat van: -D©©©L- op 19-12-2010 23:13:29
Alleen rechtenvrije muziek ?
moraalridder...

das nu weer een heel raar en vooral kortzichtig antwoord op een duidelijke doch verkapte waarschuwing

Dat is namelijk dat er veel mensen meelezen en dat google ook regelmatig dingen nazoekt,  de heren daar van buma/stemra zijn
ook niet gek en het KAN je klauwen vol geld kosten all het zoals zovaak "toch niet helemaal in orde is"   :eusa_whistle:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Misha

Citaat van: The Demon op 21-12-2010 22:40:36
Fijn dat er toch mensen zijn waar het wel lukt.
Tja.. je bent ICT'er of je bent het niet he.. :evil:

Foo Fighters ftw.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Citaat van: pwassink op 21-12-2010 22:42:58
Citaat van: tackle op 21-12-2010 22:37:29
Citaat van: -D©©©L- op 19-12-2010 23:13:29
Alleen rechtenvrije muziek ?
moraalridder...

das nu weer een heel raar en vooral kortzichtig antwoord op een duidelijke doch verkapte waarschuwing

Dat is namelijk dat er veel mensen meelezen en dat google ook regelmatig dingen nazoekt,  de heren daar van buma/stemra zijn
ook niet gek en het KAN je klauwen vol geld kosten all het zoals zovaak "toch niet helemaal in orde is"   :eusa_whistle:
Mwah, denk dat the Demon weet waarmee hij bezig is, hij heeft al twee keer gezegd dat dat wel goed zit.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

tackle

dus als iemand hier via deze website een link post naar een internetradiostation zijn wij als luisteraar van dat station verantwoordelijk?
Kom op zeg. Buma Stemra kan mijn edele achterwerk kussen. Ik heb er niks mee.

Marc O.

Als het inderdaad zo is dat de luisteraar tevens het signaal doorgeeft naar een andere luisteraar, dan ben jij als luisteraar/doorgever dus eveneens "schuldig".
...The Nile isn't just a river in Africa...

tackle

Citaat van: Marc O. op 21-12-2010 22:46:16
Als het inderdaad zo is dat de luisteraar tevens het signaal doorgeeft naar een andere luisteraar, dan ben jij als luisteraar/doorgever dus eveneens "schuldig".
welnee ... wie heeft je die onzin verklapt? Niemand download hier zeker een filmpje of cd op zijn tijd?
Bovendien kun je nogal moeilijk internet signalen doorlussen, maar dat terzijde. Ik denk trouwens dat de Buma Stemra wel iets anders te doen heeft dan een internetradiostationnetje lastig vallen.

tackle

#25
ik lees net op de bumi stomra site, dat als demon muziek draait van artiesten die al 70 jaar de pijp uit zijn, dat dan gewoon mag. Niks aan de hand dus.

bovendien als iemand NIET bedrijfsmatig wil webcasten zijn daar geen kosten aan verbonden volgens diezelfde site. Zie calculator.

pwassink


dat blijkt ..
Citaat van: tackle op 21-12-2010 22:50:53
ik lees net op de bumi stomra site, dat als demon muziek draait van artiesten die al 70 jaar de pijp uit zijn, dat dan gewoon mag. Niks aan de hand dus.

Dan is het cirkeltje weer rond, en draait hij alleen rechtenvrije muziek ..   ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

tackle

Citaat van: pwassink op 21-12-2010 22:52:57

dat blijkt ..
Citaat van: tackle op 21-12-2010 22:50:53
ik lees net op de bumi stomra site, dat als demon muziek draait van artiesten die al 70 jaar de pijp uit zijn, dat dan gewoon mag. Niks aan de hand dus.

Dan is het cirkeltje weer rond, en draait hij alleen rechtenvrije muziek ..   ;D

bovendien als iemand NIET bedrijfsmatig wil webcasten zijn daar geen kosten aan verbonden volgens diezelfde site. Zie calculator.

tackle

zodra je 1 euri vangt betaal je meteen 312 euri kosten....asooooosssss....

The Demon

Laat ik even een korte verklaring geven v.w.b. de rechten.
Ten eerste ben ik een liefhebber van muziek (van klassiek tot hardrock).
Ten tweede ben ik een liefhebber van radio maken.
Wil je van allebei blijven genieten dan kan dat niet gratis, dan moet je betalen.
Daarnaast ben ik van mening dat een artiest gewoon recht heeft op een inkomen voor het werk wat hij/zij verricht.
Mijn vrouw zingt zelf en dat doet ze ook niet op jouw feestje voor niets.
Dan moeten er ook rechten betaald worden.
Streamer is feitelijk een peer to peer systeem en de bron is dus moeilijk te achterhalen.
En net wat tackle zegt zolang het niet commercieel is zijn er geen kosten aanverbonden.
Geloof me ik heb elk half jaar een pak papier van de buma liggen met alle regeltjes over het gebruik van muziek en/of beeld voor producties, en dat is meer dan de meeste van jullie aan printerpapier hebben liggen.

Groet,
The Demon.