Kachelaanjager bepaald zelf wanneer hij het doet.

Gestart door Douwe.nl, 29-12-2010 15:24:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Douwe.nl

Nieuwe dag, nieuw probleem...

Sinds kort heeft de aanjager/kachelventilator kuren, ene keer werk hij prima naar behoren andere keer helemaal niet in geen enkele stand.

Het gaat om een 850 uit '92.

Relais ergens defect misschien ?

francois

omschrijf eens wat hij doet een beetje beter  (waar je aan zit )
fan werkt soms waneer
heb je een ecc of gewoon 
heb je geen fout codes

achter je db kast zit een blauw relais dat is je fan relais

gr fr

Ronald21

dashboard kastje verwijderen
connectoren nakijken (wellicht zwart geblakerd en gecorrodeerd )
relais (voet) nakijken (wellicht zwart geblakerd en gecorrodeerd )
ventilator gangbaar maken (zeker geen interieurfilter of helemaal verstopt ?)
Spanning op ventilator ?
Ja en doet het nog steeds niet of hakkelend dan op zoek naar een andere
of evt kachelweerstand kaput

al veel over geschreven

Douwe.nl

Ja had ik beter moeten verwoorden idd.

Ik heb ecc, als hij werkt 80% van de tijd werkt de fan in elke stand zoals hij zou moeten doen, automatisch ook gewoon.

Doet hij het niet dan doet hij dus gewoon helemaal niks.

Fout code's zijn 2 weken terug uitgelezen en waren er niet, toen bestond het probleem ook al.

Het is niet zo dat hij tijdens een rit bijvoorbeeld ineens aan slaat, hij doet het pas weer als er weer een keer contact gemaakt word. Vandaar dat ik aan relais dacht.

v40pokemon

Ik gok toch fan defect, maar controleer eens of de fan spanning krijgt als je de knop op maximaal zet.

candor

Zelfde probleem gehad en bij mij waren de koolborstels zo goed als versleten.
Apparaat werkt nu super, alleen wil niet meer uit\//?????

Douwe.nl

Ik zal kijken of ik morgen ff tijd heb, als de fan niet draait maar wel spanning krijgt lijkt het me een duidelijke zaak, zo niet weer naar het relais gaan kijken ?

francois

woon je in de buurt van sittard
heb nog wel een relais voor je

grfr

cas

#8
Ik had een vrij volledige how to gemaakt over deze problemen. Deze is in
inmiddels wat gezakt, staat op aircopagina afdeling.  Vond het zelf wel n sticky waard, maar als we t weer per geval moeten gaan bespreken best.

Ik zeg in beide gevallen je weerstand vervangen. Eerst zeker weten dat je motor niet te zwaar loopt want dan sloop je de boel vrij snel weer.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....