[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

BBS

Citaat van: BBS op 24-04-2013 21:38:27
Citaat van: elianmars op 24-04-2013 21:14:41
Veerpootbrug aan de voorkant moet andersom worden gemonteerd. Je kunt nu ook niet meer bij het potje van de remvloeistof, zo te zien.
De stang moet aan de kant van de voorruit liggen, zoals hij op tafel ligt, moet-ie ook in je wagen.
Köt >:( Zal dat hoereding morgen direct omdraaien ;D
Past toch ook wel mooi, en het potje van de remvloeistof heb ik nog nooit losgehad. ::) ;D

Vandaag de koe maar gelijk bij hoorns gevat, en de VPB omgedraaid :evil:
Wat ik precies gehad heb gisteravond weet ik niet maar dit soort dingen gebeuren wel vaker. :-[

Maar goed nu een foto van hoe het definitief zit nu:



en:



Wat nog steeds opvalt is dat sinds beide VPB in de wagen zitten ik nu ineens van 95% van de rammeltjes en kraakjes af ben :eusa_dance:
Volvoloos....

UserID6342

Zou 'm toch nog een keer loshalen BJ en de bouten/moeren omdraaien van de VPB, dan hoef je de volgende keer als je iets moet doen niet de hele VPB er eerst af te slopen.  De moeren moeten aan de achterzijde zitten van de VPB en niet aan de voorzijde.

elianmars


BBS

Citaat van: elianmars op 25-04-2013 19:14:29
En zo blijf je lekker bezig  ;D
Voorlopig heb ik nog geen plannen om iets in het vooronder te doen, en er staan geen werkzaamheden voor gepland.

Ding kan mooi wel even een poosje blijven zitten :evil: ;D ;D
Volvoloos....

BBS

Even een update van het blogje.

Weet iemand trouwens hoe je een externe versterker op de big front radio kunt aansluiten?
Wel moet ik er bij vermelden dat er al een standaard versterker van 50W onder de bijrijders stoel ligt.
Ik wil graag wat meer bassen in de wagen hebben :D

Oh ja, binnenkort Turbo perikelen :eusa_dance:
Volvoloos....

BBS

Zo nu dan een nuttig auto gerelateerde update in dit ehum "blog" ;D

De Volvo:
Niks mis mee, doet wat 'ie doen moet en dat is lekker roffelen. Intussen staat hij al wel weer op 289K en een beetje.
Er zijn wat spulletjes onderweg/druk bezig met regelen. Zo moet nodig de stoelbediening (knopjes) vervangen worden, een andere RAW hendel erin omdat de CC versnellen dienst weigerd. Verder heb ik van Ramonmartin een andere turbo overgenomen te weten een 15G. De ECU kan dit bij regelen zonder naar een tuner te gaan. Die laatste staat wel een keer op de planning, maar eerst aankomende September afwachten. Gaat alles goed, staat 'ie nog dit jaar bij een tuner.

Verder wordt de roffel aankomende zaterdagmorgen bij een lokaal bandenboertje in Uelsen (DLD) vierkant uitgelijnd. Ook zit er een spieker in 1 van de voorbanden en dat gaan ze ook regelen.

De rooie Toyota:
Doet eigenlijk ook wat hij doen moet alleen heeft die zéér dringend aandacht nodig.
Ook deze wagen gaat aanstaande zaterdag naar diezelfde bandenboer toe, voor een uitlijning aan de voorwielen en er komen 4 nieuwe banden op.
De banden die er nu op zitten zijn ruim 9 en 11 jaar oud, gecupt en verstaft. We hebben Fulda's uitgezocht voor 43 euro per stuk. Dan komt er nog 8 euro per band bij voor montage en dat was hem weer.
Maar waar ik pas echt van schrok vandaag is dat ik bij de bandenwissel van winter => zomer schoeisel voor de rooie de multieriem zag waar de scheuren al in zitten. Nu is dat niet zo erg, maar hoe zit het met de distributie riem van dat ding?
Lezen in de boekjes en navragen bij deze en gene levert op dat de distributie bij 115.000 vervangen is in 2004.
We zijn nu 9 jaar later en 33.000 kilometer verder met de zelfde riem.
Ik heb al contact opgenomen met Dirk om op zéér korte termijn een riemwissel te gaan doen. :o
Desnoods zet ik hem op een autoambulance en sleep ik hem naar Nijmegen toe...

Caravanperikelen:
Nog 3 week en dan zijn we officieel geen eigenaar meer van onze caravan. We moeten dan wachten tot 1 september voordat we de stacaravan in kunnen.
Wel hebben we besloten om de caravan van moeders aan te houden zodat we samen met mijn broer die nog eens kunnen gebruiken voor weekendjes weg.
Het zal wel een kaal zomer worden, maar het is wel voor het goede doel ;)

Tot zover, volgende week de fotooos...
Volvoloos....

arjen850

Moest ik daar nou een pb voor sturen, of had ik dat nou al gedaan? :eusa_think: ;D

BBS

Citaat van: arjen850 op 26-05-2013 21:03:33
Moest ik daar nou een pb voor sturen, of had ik dat nou al gedaan? :eusa_think: ;D
Volgens mij had ik die al, en was er mee bezig om die te beantwoorden.
Ik had een fotootje gemaakt met de digi camera alleen zonder kaartje. En ik kan het snoertje niet vinden om het ding uit te lezen. :eusa_wall:
Ik zal je hem beantwoorden zonder foto.. :-\
Volvoloos....

arjen850

Citaat van: BBS op 26-05-2013 21:10:50
Citaat van: arjen850 op 26-05-2013 21:03:33
Moest ik daar nou een pb voor sturen, of had ik dat nou al gedaan? :eusa_think: ;D
Volgens mij had ik die al, en was er mee bezig om die te beantwoorden.
Ik had een fotootje gemaakt met de digi camera alleen zonder kaartje. En ik kan het snoertje niet vinden om het ding uit te lezen. :eusa_wall:
Ik zal je hem beantwoorden zonder foto.. :-\

en het komt goed :D

BBS

Citaat van: arjen850 op 26-05-2013 22:45:33

en het komt goed :D

Dat doet het :eusa_clap: :eusa_clap:

Ik had bij Arjen wat onderdelen besteld, te weten een bedieningspaneeltje voor de elektrische stoelverstelling, andere RAW hendel en 2 andere koplampwisserarmen.
Vandaag was ik al mooi op tijd thuis, om 15.30 stond de wagen met bestuurder al naast het huis. Krap een half uurtje later kwam de postbode met een doos onder de arm mij verblijden :D

Doos open gemaakt, en daar kwam naar voren: Bedieningspaneel stoelverstelling, andere RAW hendel en 2 wisserarmen. :eusa_dance:

De donor:


De oude die eruit kwam heb ik open gemaakt om te kijken hoe en wat.
Wat schetst mijn verbazing?





Volgens mij mist er nog iets tussen de schakelaars en de knopjes. ???
Want je kunt drukken op de knopjes tot je een ons weegt, er gebeurt helemaal niks. ::)
Maar nu met het nieuwe paneeltje erin werkt alles weer zoals het hoort. :eusa_dance: Eindelijk werkt het geheugen van de stoel naar behoren :D


Verder nog de RAW unit vervangen, stelt geen r*k voor is zo klaar.
Zie de foto van de oude hendel:



Die doet het dus niet meer. :eusa_boohoo:
De nieuwe hendel werkt weer zoals het hoort, ideaal dat je nu op de CC kunt versnellen :eusa_dance:

En vandaag ook nog een kapot koplampwisserarmpje vervangen:

Oud:


nieuw:



Ook vandaag nog de tijd gevonden om ein-de-lijk de tweeters in het bovendek aan te sluiten. Verder geen foto van, maar de tweeters deden het al niet sinds de versterker onder de stoel ligt.
Er kwamen 2 draadjes uit de kabelboom die naar de versterker gaat, en er kwamen nog 2 aangestripte draadjes uit een los groen stekkertje (in de versterker)
1 + 1 bij elkaar op tellen en kortstondig verbinden leidde ertoe dat de tweeters nu ook mee doen.

Al met al toch een beste stap voorwaarts gezet :eusa_dance: :eusa_dance:
Volvoloos....

Marty__Mouse

Goed bezig! En zo maakt je met relatief kleine ingrepen de auto toch weer een stuk completer!  :eusa_clap:  ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

The Demon

Het wordt nog wel eens wat met die roffel  :evil: ;D

Groet,
The Demon.

BBS

Nog een minimale update:

Zoek de verschillen ;D



en

Volvoloos....

elianmars

Op de ene foto is gereedschap te zien (reflectie in de bumper) en op de andere foto niet?  :eusa_shifty:  ;D

rogerV701998

Citaat van: elianmars op 31-05-2013 08:50:15
Op de ene foto is gereedschap te zien (reflectie in de bumper) en op de andere foto niet?  :eusa_shifty:  ;D

Scherp. ;D