[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Citaat van: Eric Kubbe op 13-04-2011 20:36:18
Inderdaat kan je in Uden zo een afneembare trekhaak scoren. Volgens mij hebben ze nog een zeer nette onder een rode XC zitten met afdek dop. Een stuk uit je bumper zagen is niet nodig, dat ben ik nog niet tegen gekomen. Of je moet een imitatie hebben? Dat verhaal over nivomats en standaard schokbrekers en verschillende hoogtes van de kogel komt op mij vreemd over, evenals verschillende trek gewichten tussen een vaste en afneembare trekhaak. De trekhaak is volgens mij goedgekeurd voor dat type auto en die mag een bepaald max. gewicht trekken. Het lijkt me sterk dat een auto meer mag trekken dan een trekhaak aan kan.( al weet ik ook lang niet alles)

Dan heb ik over de trekhaak nog een andere vraag: Is de haak voor een latere XC (bj '98,'99 of '00) gelijk aan de V70 AWD?
Volgens mij is namelijk de constructie gelijk aan elkaar, alleen staat een XC hoger op z'n wielen en heeft iets meer/ander plastic op de carrosserie.
Klopt mijn aanname ???
Als dit namelijk gelijk is aan elkaar, ga ik achter een XC trekhaak aan. :laugh:
Volvoloos....

)()()sT

Check:

De bumperrand is niet anders/lager dan bij een "normale"  AWD.
Zoals je zelf al zegt is de haak wel anders daar de XC veel hoger op zijn poten staat en de hoogte van de kogel t.o.v. de straat toch ongeveer gelijk moet blijven.

BBS

Hey Joost,

Ik zie het, maar het kan dus geen kwaad om een haak van een XC onder een "normale" AWD te schroeven ???
Volvoloos....

)()()sT

Nou ja, dan hangt je dissel dus te laag lijkt me ;)

BBS

Maar een trekhaakkogel moet toch voldoen voor de APK aan minimale en maximale hoogtes?
Als ik soms zie, hoe laag een trekhaak zit, of in sommige gevallen hoe hoog? Dan zou dit wel moeten kunnen.
Joost, zou jij de trekhaak kogel eens willen meten, van de kogel tot de grond? Dan kan ik hier ook eens kijken of het passen wil. ;)
Volvoloos....

BBS

Citaat van: Eric Kubbe op 13-04-2011 20:36:18
Inderdaat kan je in Uden zo een afneembare trekhaak scoren. Volgens mij hebben ze nog een zeer nette onder een rode XC zitten met afdek dop.
Vanmorgen een bericht uit gedaan met de vraag voor een afneembare trekhaak voor een AWD/XC
Binnen een half uur antwoord terug, dat ze geen afneembare trekhaken op voorraad hebben :(

Edit:
Na even zoeken op het net, heb ik een trekhaak kunnen vinden voor een Volvo V70 Cross Country.
Volgens de site kan deze gemonteerd worden voor een V70 XC alsook een V70 AWD. En de prijs van € 255,00 excl. kabelset staat mij eigenlijk ook wel aan.
De haak mag 1700kg trekken en 75kg kogeldruk hebben. Is dit wat ???
Volvoloos....

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Justin-850

Zou eerst een navragen wat de bekabeling gaat kosten, kan ook nog wel prijzig zijn volgens mij.

gr. Justin

Succes!

Jack v

Als het goed is ligt de bekabeling tot in de kofferbak, dus een bekabelingset vooor de trekhaak zal nog wel meevallen.
Met de link die ik gegeven heb scheelt het toch 100euro  :-\

-D©©©L-

-D©©©L-

Citaat van: Jack v op 14-04-2011 11:54:05
Als het goed is ligt de bekabeling tot in de kofferbak, dus een bekabelingset vooor de trekhaak zal nog wel meevallen.
Met de link die ik gegeven heb scheelt het toch 100euro  :-\

Yep, het is bijna niks zo'n trekhaak kabelboom...  ;D

BBS

Citaat van: Jack v op 14-04-2011 11:46:01
Is dit wat voor je:

http://link.marktplaats.nl/440969882

Nee helaas niet :-\
Is voor modeljaar 2005/2006 en dat is een "N".
Anders was het inderdaad een goede tip geweest om naar te kijken ;)
Volvoloos....

maruska

gemiddeld "aansluitkabeltje" bij lolvo kost iets van 80 tot 100 eu ? (voor dat kleine pest stukje)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Jack v

BBS

Volvoloos....